לאחר הדחייה בגלל 'צוק איתן': טקס פרסי תחרות האפי ייערך בסוף ספטמבר
טקס פרסי תחרות האפי לאפקטיביות במהלכי שיווק ופרסום ייערך ב-28 בספטמבר. כזכור, התחרות שהייתה אמורה להיערך בחודש יולי נדחתה בעקבות מבצע 'צוק איתן'.
השנה יתחרו ביניהם 66 מהחברות הגדולות במשק שהגישו יחד 93 מהלכים באמצעות 17 משרדי פרסום - מספר העבודות הגדול בתולדות ה-Effie בישראל. במסגרת הטקס יוענק פרס מפעל חיים בשיווק לעמוס שפירא על ידי איגוד השיווק הישראלי.
59 מהלכי שיווק מצטיינים שהגיעו לשלב הסופי של התחרות יתחרו ב-14 קטגוריות בגמר תחרות האפי 2014, ובראשן הקטגוריה היוקרתית ביותר - Effie Platinum, הבוחנת פרסום אפקטיבי לאורך זמן. בתחרות שפטו למעלה מ-100 שופטים וביניהם אנשי שיווק, פרסום, ניהול ותקשורת. קטגוריית האפי פלטינום נשפטה על ידי 10 מנכ"לים מובילים במשק בראשות יו"ר התחרות יונה פוגל - מנכ"ל פז.
יצוין כי השנה החליטה הנהלת התחרות לקיים את טקס חלוקת פרסי האפי במתכונת חדשה כנהוג בטקסי חלוקת פרסי האפי בארה"ב ובאירופה. הטקס יכלול ארוחת ערב חגיגית - Gala Dinner במהלכה יחולקו הפרסים השונים, וישתתפו בה בכירי תעשיית השיווק והפרסום בישראל.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.