טקס האפי 2013. אנשי גיתם BBDO
צילום: יח"צ

לאחר הדחייה בגלל 'צוק איתן': טקס פרסי תחרות האפי ייערך בסוף ספטמבר

הטקס שהיה אמור להיערך ביולי נדחה בעקבות הלחימה בדרום ויועבר ל-28 בספטמבר. 66 חברות, 17 משרדי פרסום ו-93 מהלכי שיווק ופרסום יקחו חלק
משה בנימין |

טקס פרסי תחרות האפי לאפקטיביות במהלכי שיווק ופרסום ייערך ב-28 בספטמבר. כזכור, התחרות שהייתה אמורה להיערך בחודש יולי נדחתה בעקבות מבצע 'צוק איתן'.

השנה יתחרו ביניהם 66 מהחברות הגדולות במשק שהגישו יחד 93 מהלכים באמצעות 17 משרדי פרסום - מספר העבודות הגדול בתולדות ה-Effie בישראל. במסגרת הטקס יוענק פרס מפעל חיים בשיווק לעמוס שפירא על ידי איגוד השיווק הישראלי.

59 מהלכי שיווק מצטיינים שהגיעו לשלב הסופי של התחרות יתחרו ב-14 קטגוריות בגמר תחרות האפי 2014, ובראשן הקטגוריה היוקרתית ביותר - Effie Platinum, הבוחנת פרסום אפקטיבי לאורך זמן. בתחרות שפטו למעלה מ-100 שופטים וביניהם אנשי שיווק, פרסום, ניהול ותקשורת. קטגוריית האפי פלטינום נשפטה על ידי 10 מנכ"לים מובילים במשק בראשות יו"ר התחרות יונה פוגל - מנכ"ל פז.

יצוין כי השנה החליטה הנהלת התחרות לקיים את טקס חלוקת פרסי האפי במתכונת חדשה כנהוג בטקסי חלוקת פרסי האפי בארה"ב ובאירופה. הטקס יכלול ארוחת ערב חגיגית - Gala Dinner במהלכה יחולקו הפרסים השונים, וישתתפו בה בכירי תעשיית השיווק והפרסום בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.