אילן שילוח יעקב שחם
צילום: אלכסנדר כץ, קובי קנטור

המלצות שחם עוברות לביצוע: הזכייניות ידרשו לפרט למי מכרו את זמן הפרסום

בעוד ש'יוניברסל מקאן' נאבקת משפטית בהמלצות ועדת שחם, מה-1 ביולי זכייניות הטלוויזיה יעבירו לרשות השנייה דיווח יומי על זהות רוכשי המדיה
משה בנימין | (1)

לפני כחודש וחצי נדחתה עתירת חברת המדיה יוניברסל מקאן לצו זמני מבג"צ, לעיכוב המלצות ועדת שחם. כעת, ללא מכשולים נראים לעין, המלצות הוועדה שהסעירה את שוק הפרסום עוברות לשלב הביצוע.

במכתב שהעבירה ביום חמישי האחרון לזכייניות הטלוויזיה, הנחתה אותן הנהלת הרשות השנייה, כי החל מ-1 ביולי ידרשו להעביר לידה דיווח יומי על פי פורמט קבוע, המפרט את רכישת זמן הפרסום על פי חלוקה לחברות רכש מדיה.

ההנחיה מהווה יישום של המלצות ועדת שחם לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה והחלטת מועצת הרשות השנייה לפיה יוטל רף מקסימלי של רכישת 25% מזמן הפרסום בשעות הפריים טיים ומחוצה להן על ידי כל חברת רכש מדיה. הנחיה זו שונה מהחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים דייויד גילה שקבע כי תקרת רכש המדיה תעמוד על 25% לחברת מדיה, אך בשעות הפריים-טיים בלבד. בתחרות הקשוחה שבין חברות המדיה (יוניברסל, יוניון, מדיה-קום, TMF, זניט) שיטת גילה, למרות הגבלה מסוימת, היא הרע במיעוטו עבור יוניברסל שמחזיקה בנתח השוק הגבוה ביותר. עם זאת, שיטת שחם לפיה פועלת הרשות השנייה מדברת על 25% מסך הפרסום הכולל - החלטה שכנגדה יצאה יוניברסל למלחמה.

לדברי הרשות השנייה, "המהלך נועד כדי למנוע יצירת כוח שוק של חברות רכש המדיה אל מול זכייניות הטלוויזיה, שהינן בעלות מבנה הכנסות קשיח שכן בסיס הכנסותיהן מושתת על מכירת פרסום".

שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה: "זהו צעד חשוב נוסף בהסדרה הכלכלית של זכייני הטלוויזיה המסחרית בישראל, אשר מבוצע בעת הזו בעקבות בדיקה מקיפה שערכה הרשות השנייה באמצעות וועדת שחם. אנו מאמינים כי יישום המדיניות החדשה תשפר את מצבן הכלכלי של הזכייניות בטווח הארוך, מה שבתקווה יאפשר תוכן שידורים טוב ואיכותי יותר לטובת ציבור הצופים בישראל".

יעקב שחם, יו"ר הוועדה לבחינת שידורי טלוויזיה וחבר מועצת הרשות השנייה: "יישום מסקנות הוועדה בראשותי אשר דנה ובחנה את נושא רכש המדיה לעומק, יביא כבר בשלב הראשון לגידול בהכנסות הזכייניות ולשיפור מצבן הכלכלי ויתרום בטווח הארוך לטיוב המסך והגדלת המחויבות של הזכיין לתוכן איכותי. לשם המחשה ניתן לראות, כי שיפור בהכנסות בחודשים האחרונים אצל אחת הזכייניות הביא באופן ישיר לגידול בהשקעה בסוגה עלית".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חרטא.מקאן יקנו דרך חברות הבת שלהם... (ל"ת)
    אמיר 30/06/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.