המלצות שחם עוברות לביצוע: הזכייניות ידרשו לפרט למי מכרו את זמן הפרסום
לפני כחודש וחצי נדחתה עתירת חברת המדיה יוניברסל מקאן לצו זמני מבג"צ, לעיכוב המלצות ועדת שחם. כעת, ללא מכשולים נראים לעין, המלצות הוועדה שהסעירה את שוק הפרסום עוברות לשלב הביצוע.
במכתב שהעבירה ביום חמישי האחרון לזכייניות הטלוויזיה, הנחתה אותן הנהלת הרשות השנייה, כי החל מ-1 ביולי ידרשו להעביר לידה דיווח יומי על פי פורמט קבוע, המפרט את רכישת זמן הפרסום על פי חלוקה לחברות רכש מדיה.
ההנחיה מהווה יישום של המלצות ועדת שחם לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה והחלטת מועצת הרשות השנייה לפיה יוטל רף מקסימלי של רכישת 25% מזמן הפרסום בשעות הפריים טיים ומחוצה להן על ידי כל חברת רכש מדיה. הנחיה זו שונה מהחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים דייויד גילה שקבע כי תקרת רכש המדיה תעמוד על 25% לחברת מדיה, אך בשעות הפריים-טיים בלבד. בתחרות הקשוחה שבין חברות המדיה (יוניברסל, יוניון, מדיה-קום, TMF, זניט) שיטת גילה, למרות הגבלה מסוימת, היא הרע במיעוטו עבור יוניברסל שמחזיקה בנתח השוק הגבוה ביותר. עם זאת, שיטת שחם לפיה פועלת הרשות השנייה מדברת על 25% מסך הפרסום הכולל - החלטה שכנגדה יצאה יוניברסל למלחמה.
לדברי הרשות השנייה, "המהלך נועד כדי למנוע יצירת כוח שוק של חברות רכש המדיה אל מול זכייניות הטלוויזיה, שהינן בעלות מבנה הכנסות קשיח שכן בסיס הכנסותיהן מושתת על מכירת פרסום".
- בוקר טוב לרשות להגנת הצרכן ולנגיד בנק ישראל - איפה הייתם עד היום?
- השלב הבא בקריסת מטומי: מחזיקי האג"ח ימנו עו"ד מטעמם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה: "זהו צעד חשוב נוסף בהסדרה הכלכלית של זכייני הטלוויזיה המסחרית בישראל, אשר מבוצע בעת הזו בעקבות בדיקה מקיפה שערכה הרשות השנייה באמצעות וועדת שחם. אנו מאמינים כי יישום המדיניות החדשה תשפר את מצבן הכלכלי של הזכייניות בטווח הארוך, מה שבתקווה יאפשר תוכן שידורים טוב ואיכותי יותר לטובת ציבור הצופים בישראל".
יעקב שחם, יו"ר הוועדה לבחינת שידורי טלוויזיה וחבר מועצת הרשות השנייה: "יישום מסקנות הוועדה בראשותי אשר דנה ובחנה את נושא רכש המדיה לעומק, יביא כבר בשלב הראשון לגידול בהכנסות הזכייניות ולשיפור מצבן הכלכלי ויתרום בטווח הארוך לטיוב המסך והגדלת המחויבות של הזכיין לתוכן איכותי. לשם המחשה ניתן לראות, כי שיפור בהכנסות בחודשים האחרונים אצל אחת הזכייניות הביא באופן ישיר לגידול בהשקעה בסוגה עלית".
- 1.חרטא.מקאן יקנו דרך חברות הבת שלהם... (ל"ת)אמיר 30/06/2014 14:54הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.