עמוס כרמלי הלך לעולמו: "השאיר אחריו חותם ענק, קשה למצוא כאלה עיתונאים"
אחרי מאבק קשה במחלת הסרטן, הלך אמש (יום שבת) העיתונאי ובמאי הטלוויזיה עמוס כרמלי לעולמו בגיל 77. הלווייתו של כרמלי, שהותיר אחריו אישה ו-2 בנים, תתקיים היום בשעה 17:30 בחלקת יקירי העיר חיפה בבית הקברות כפר סמיר בעיר.
כרמלי נולד בשם כעמוס שוורץ, אולם שינה את שם משפחתו לאחר ששדר הספורט המיתולוגי נחמיה בן אברהם ביקש ממנו לבחור שם "ישראל יותר", נוהג שהשריש דוד בן גוריון בימי הקמת המדינה. הוא עבד ברשות השידור במשך עשרות שנים מאמצע שנות ה-50, ככתב קול ישראל וערוץ 1 בחיפה ובצפון, וממקימי סניף חיפה של רשות השידור. במהלך השנים יצר כ-3,000 כתבות וסרטים דוקומנטריים.
בתחילת ינואר קיבל כרמלי פרס מפעל חיים במהלך כנס חיפה לתקשורת - יוזמה של תא עיתונאי חיפה בשיתוף עם ארגון העיתונאים, וזאת לאחר שבמשך חודשים ארוכים לפני כן ניסו חברי התא להניע מהלך במסגרתו יקבל כרמלי את פרס ביאנו לתקשורת שמעניקה עיריית חיפה.
לאחר שהמהלך לא צלח והוחלט להעניק את הפרס ל
הענקת פרס מפעל חיים לעמוס כרמלי (באדיבות אוניברסיטת חיפה)
בהודעה שפרסם אמש כתב ערוץ 1 בחיפה ויו"ר תא העיתונאים בחיפה, אלירן טל, נכתב: "בצער רב אני מודיע על פטירתו בטרם עת של העיתונאי עמוס כרמלי, איש ערוץ 1. רק בינואר האחרון העניק לו תא עיתונאי חיפה והצפון פרס מפעל חיים על פועלו ותרומתו העצומה בתחום התקשורת. חותם ענק הוא השאיר אחריו. כמה קשה כיום למצוא עיתונאים כמו עמוס. יהי זכרו ברוך".
מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, מסר: "הכרתי את עמוס באופן אישי, עמוס היה עיתונאי משכמו ומעלה, סמל ומופת לכתבי רשות השידור, מעל הכל היה רגיש, קשוב ואנושי מבלי שהדבר יפגע בעבודתו העיתונאית שאותם עשה בצורה מקצועית ואמינה".
העיתונאי יעקב אחימאיר, הוסיף: "עמוס היה בן אדם אנושי ומסור לעבודתו, היה במהותו כתב שטח מצוין שכיבה את אזור צפון הארץ בזמנים קשים, עבודתו העיתונאית הייתה הגונה ואמינה".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
הראיון האחרון שהעניק לתקשורת היה ביום קבלת הפרס,
כרמלי ביקש לא להתייחס למאבקים הפנימיים בתוך רשות השידור, אבל לא חסך שונו ממצה בעיתונאות. "אני חונכתי אחרת", הוא טוען, "אני מאוכזב מחוסר הדיוק של הדיווחים, מהרדיפה אחרי הרייטינג. התקשרות חוטאת לתפקידה. ניסינו לעשות את הטוב ביותר, והגענו למצב שהרייטינג ינצח את האמת ואת חובת הדיווח".
- 3.זוכרים אותך עמוס, לעולם תשאר בליבנו (ל"ת)אייל 08/06/2014 15:25הגב לתגובה זו
- 2.אליפז התימני 08/06/2014 10:42הגב לתגובה זו"הכרתי אותו באופן אישי". כן, קודם אתה ואחר כך הוא.
- 1.איש יקר ועיתונאי ענק. (ל"ת)א. ק. 08/06/2014 10:06הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.