עמוס כרמלי
צילום: מתוך אלבום משפחתי

עמוס כרמלי הלך לעולמו: "השאיר אחריו חותם ענק, קשה למצוא כאלה עיתונאים"

כך אמר יו"ר תא כתבי חיפה על מותו של העיתונאי הוותיק שהלווייתו תיערך היום. בתחילת השנה אמר כרמלי לאייס: "העיתונות זה מקצוע מקופח ומנוצל"
אלכסנדר כץ | (3)

אחרי מאבק קשה במחלת הסרטן, הלך אמש (יום שבת) העיתונאי ובמאי הטלוויזיה עמוס כרמלי לעולמו בגיל 77. הלווייתו של כרמלי, שהותיר אחריו אישה ו-2 בנים, תתקיים היום בשעה 17:30 בחלקת יקירי העיר חיפה בבית הקברות כפר סמיר בעיר.

כרמלי נולד בשם כעמוס שוורץ, אולם שינה את שם משפחתו לאחר ששדר הספורט המיתולוגי נחמיה בן אברהם ביקש ממנו לבחור שם "ישראל יותר", נוהג שהשריש דוד בן גוריון בימי הקמת המדינה. הוא עבד ברשות השידור במשך עשרות שנים מאמצע שנות ה-50, ככתב קול ישראל וערוץ 1 בחיפה ובצפון, וממקימי סניף חיפה של רשות השידור. במהלך השנים יצר כ-3,000 כתבות וסרטים דוקומנטריים.

בתחילת ינואר קיבל כרמלי פרס מפעל חיים במהלך כנס חיפה לתקשורת - יוזמה של תא עיתונאי חיפה בשיתוף עם ארגון העיתונאים, וזאת לאחר שבמשך חודשים ארוכים לפני כן ניסו חברי התא להניע מהלך במסגרתו יקבל כרמלי את פרס ביאנו לתקשורת שמעניקה עיריית חיפה.

לאחר שהמהלך לא צלח והוחלט להעניק את הפרס ליואל אסתרון, מו"ל כלכליסט, הוחלט על ייסוד כנס חיפה לתקשורת והענקת פרס מיוחד לכרמלי, שזכה בעבר בפרס סוקולוב לתקשורת.

הענקת פרס מפעל חיים לעמוס כרמלי (באדיבות אוניברסיטת חיפה)

בהודעה שפרסם אמש כתב ערוץ 1 בחיפה ויו"ר תא העיתונאים בחיפה, אלירן טל, נכתב: "בצער רב אני מודיע על פטירתו בטרם עת של העיתונאי עמוס כרמלי, איש ערוץ 1. רק בינואר האחרון העניק לו תא עיתונאי חיפה והצפון פרס מפעל חיים על פועלו ותרומתו העצומה בתחום התקשורת. חותם ענק הוא השאיר אחריו. כמה קשה כיום למצוא עיתונאים כמו עמוס. יהי זכרו ברוך".

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, מסר: "הכרתי את עמוס באופן אישי, עמוס היה עיתונאי משכמו ומעלה, סמל ומופת לכתבי רשות השידור, מעל הכל היה רגיש, קשוב ואנושי מבלי שהדבר יפגע בעבודתו העיתונאית שאותם עשה בצורה מקצועית ואמינה".

העיתונאי יעקב אחימאיר, הוסיף: "עמוס היה בן אדם אנושי ומסור לעבודתו, היה במהותו כתב שטח מצוין שכיבה את אזור צפון הארץ בזמנים קשים, עבודתו העיתונאית הייתה הגונה ואמינה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הראיון האחרון שהעניק לתקשורת היה ביום קבלת הפרס, בשיחה עם אייס. כרמלי אמר באותה עת כי "העיתונות זה מקצוע מקופח ומנוצל. יש מפסיקים מנצלים, זה שוק עבדים. תמיד היו כל מיני עכבות לא טובות, אבל הדברים הורעו בשנים האחרונות. אין כתבה או ידיעה שאני לא מזהה מי עומד מאחוריה, ולעיתים מי שילם עליה".

כרמלי ביקש לא להתייחס למאבקים הפנימיים בתוך רשות השידור, אבל לא חסך שונו ממצה בעיתונאות. "אני חונכתי אחרת", הוא טוען, "אני מאוכזב מחוסר הדיוק של הדיווחים, מהרדיפה אחרי הרייטינג. התקשרות חוטאת לתפקידה. ניסינו לעשות את הטוב ביותר, והגענו למצב שהרייטינג ינצח את האמת ואת חובת הדיווח".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זוכרים אותך עמוס, לעולם תשאר בליבנו (ל"ת)
    אייל 08/06/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אליפז התימני 08/06/2014 10:42
    הגב לתגובה זו
    "הכרתי אותו באופן אישי". כן, קודם אתה ואחר כך הוא.
  • 1.
    איש יקר ועיתונאי ענק. (ל"ת)
    א. ק. 08/06/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.