אירוע CABLE SHOW 2014: צופי On Demand שווים מבחינה פרסומית כמו ב-LIVE
אדם הצופה בתכנית The voice מהשבוע הקודם צריך להיות שווה, או אף שווה יותר למשווקים מאשר אדם הצופה בתכנית בשידור חי. כך גורסים, לפחות, מנהלים בשוק הטלוויזיה האמריקני.
"אני לא חושב ששידור פרסומות בפלטפורמת On Demand צריך להוות הנחה למפרסמים. נהפוך הוא", טוען קרישאן בהתיה, סגן הנשיא לאסטרטגיה דיגיטלית ב-NBC UNIVERSAL באירוע CABLE SHOW 2014 אשר התקיים בלוס אנג'לס.
על פי האתר של הערוץ הכלכלי האמריקני CNBC,, המפרסמים ורשתות הטלוויזיה אינם תמימי דעים לגבי האופן שבו עולם הפרסום צריך להדביק את הצריכה ההולכת וגואה בשידורים על פי דרישה, דבר שהוביל לירידה הולכת ומתמדת במדרוג השידורים החיים במהלך השנים האחרונות. לדברי האתר, המפרסמים הסכימו רק לאחרונה להתחיל ולשלם על תכניות עד שלושה ימים מהיום שבו הן שודרו, בעוד כאלו שנצפו לאחר מכן ניתנות לרוב בחינם.
לדברי סגן הנשיא לפרסום מתקדם בחברת COMCAST, רוב הולמס, צופים על פי דרישה נוטים דווקא להיות פלח אוכלוסיה צעיר ומבוסס יותר, עם ילדים, אשר בדרך כלל אינו נוטה לדלג על פרסומות, דבר אשר אמור לקסום לאותו ציבור משווקים ומפרסמים.
אריק ג'ונסון מוולט דיסני מבין, לעומת זאת, את עמדת המפרסמים. ג'ונסון אומר כי סוכנויות הפרסום מתקשות לשלב אמצעי מדידה מסורתיים כמו Nielsen עם אמצעים חדשים יותר. "המערכת, לטובה או לרעה...מתנגדת למורכבות".
הדברים נאמרו כאשר רשתות השידור והמפרסמים האמריקניים אמורים לנהל משא ומתן קדחתני בשבועות הקרובים לגבי השלמת תמחור הפרסומות לשנה הקרובה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
