אירוע CABLE SHOW 2014: צופי On Demand שווים מבחינה פרסומית כמו ב-LIVE

הדברים נאמרו כאשר רשתות השידור והמפרסמים האמריקניים אמורים לנהל מו"מ קדחתני בשבועות הקרובים לגבי השלמת תמחור הפרסומות לשנה הקרובה
לירן רוזנצוייג |
נושאים בכתבה NBC UNIVERSAL

אדם הצופה בתכנית The voice מהשבוע הקודם צריך להיות שווה, או אף שווה יותר למשווקים מאשר אדם הצופה בתכנית בשידור חי. כך גורסים, לפחות, מנהלים בשוק הטלוויזיה האמריקני.

"אני לא חושב ששידור פרסומות בפלטפורמת On Demand צריך להוות הנחה למפרסמים. נהפוך הוא", טוען קרישאן בהתיה, סגן הנשיא לאסטרטגיה דיגיטלית ב-NBC UNIVERSAL באירוע CABLE SHOW 2014 אשר התקיים בלוס אנג'לס.

על פי האתר של הערוץ הכלכלי האמריקני CNBC,, המפרסמים ורשתות הטלוויזיה אינם תמימי דעים לגבי האופן שבו עולם הפרסום צריך להדביק את הצריכה ההולכת וגואה בשידורים על פי דרישה, דבר שהוביל לירידה הולכת ומתמדת במדרוג השידורים החיים במהלך השנים האחרונות. לדברי האתר, המפרסמים הסכימו רק לאחרונה להתחיל ולשלם על תכניות עד שלושה ימים מהיום שבו הן שודרו, בעוד כאלו שנצפו לאחר מכן ניתנות לרוב בחינם.

לדברי סגן הנשיא לפרסום מתקדם בחברת COMCAST, רוב הולמס, צופים על פי דרישה נוטים דווקא להיות פלח אוכלוסיה צעיר ומבוסס יותר, עם ילדים, אשר בדרך כלל אינו נוטה לדלג על פרסומות, דבר אשר אמור לקסום לאותו ציבור משווקים ומפרסמים.

אריק ג'ונסון מוולט דיסני מבין, לעומת זאת, את עמדת המפרסמים. ג'ונסון אומר כי סוכנויות הפרסום מתקשות לשלב אמצעי מדידה מסורתיים כמו Nielsen עם אמצעים חדשים יותר. "המערכת, לטובה או לרעה...מתנגדת למורכבות".

הדברים נאמרו כאשר רשתות השידור והמפרסמים האמריקניים אמורים לנהל משא ומתן קדחתני בשבועות הקרובים לגבי השלמת תמחור הפרסומות לשנה הקרובה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.