TOP5 Digital

פפסי מלחיצה נוסעים, אייפון שיודע לבשל ו-SMS אוהב שהחבר לא באמת שלח

TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן. עוד במדור: רשת טלוויזיה באוסטרליה פיתחה חולצה שמאפשרת לצופה לחוות כל מכה ששחקנים מקבלים במגרש
משה קרסיק |
נושאים בכתבה TOP5 פפסי

TOP5 של אתר אייס ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף, והפעם במדור: הטכנולוגיה מתקדמת ותפיסת המציאות משתנה, לפעמים היא מאפשרת לנו לחוות בעוצמה אירועים מרוחקים ולפעמים היא מתעתעת בנו מול העיניים.

.

*לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

*להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

חייזר, נמר ומטאור מגיעים לתחנת אוטובוס

כשהקונספט הוא Unbelievable אתה ממש רוצה להדהים, למרות לפעמים עובד קו דק מאוד, בין "לא יאומן" לבין "לא אמין", עדיין הייתי שמח לחכות בתחנת האוטובוס של פפסי מקס ולחוות את זה במציאות (המדומה :)

אוהד אמיתי לוקח ללב, לחזה ולצלעות

המוטו של Foxtel - רשת טלוויזיה באוסטרליה - הוא להביא לצופים את חווית המשחק הכי קרוב שאפשר. כדי להמחיש את זה, הם פיתחו חולצה מיוחדת עם חיישנים שמאפשרת לצופה בבית לחוות כל מכה שהשחקן האהוב עליהם מקבל על המגרש.

אם זה יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי, אולי זה לא אמיתי

אם הגבר שלך שולח לך אסמסים אוהבים, מתעניינים ומפרגנים בקביעות, לפני שאת משוויצה בו לכל הבנות, תוודאי שהוא לא משתמש באפליקצייה. BroApp עושה בדיוק את זה, שולחת סמסים חכמים בצורה אוטומטית, אה... והיא גם יודעת לא ליפול בפח ולשלוח סמס לחברה כשאתם באותו הבית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אחרי האייפון Touch מגיע האייפון Smell

אם אתה חולם על בייקון בלילה, מהיום אתה יכול להתעורר עם ריח של בייקון בבוקר. Oscar Mayer מחלקים 4700 שעונים מעוררים אשר מתחברים לאייפון ומעירים אותך בבוקר עם ריח של בייקון ורחש הטיגון.

Happy Hour חברתי :)

קרלסברג מצאו דרך מקורית לגרום לאנשים לצלם את עצמם שותים בירה בפאב ולשתף באינסטגרם. כל תמונה שמתפרסמת, מופיעה גם על המסך בפאב ומוסיפה חמש דקות ל- Happy Hour שזו כבר סיבה טובה לשתות עוד בקבוק בירה.

המדור בעריכת משה קרסיק, סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל בראובני פרידן ipg

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.