משה נסטלבאום
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

נופל וקם: לאחר שבוטל מינויו למנהל ערוץ 1, נסטלבאום יערוך את 'פוליטיקה'

הליך משמעתי בנציבות הוביל לביטול מינויו של משה נסטלבאום, המקורב למנכ"ל יוני בן-מנחם. כעת הוא יצטרף לשמעון עשור בעריכת 'פוליטיקה'
אלכסנדר כץ | (7)

מנהל חטיבת החדשות לשעבר של ערוץ 1, משה נסטלבאום, יערוך את 'פוליטיקה' - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה היום (יום ב') ונמסרה למספר עובדים ברשות השידור.

כזכור, בחודש דצמבר האחרון נחתם הסכם טיעון בין נציבות שירות המדינה לבין נסטלבאום, במסגרתו הוא יואשם בהתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור, לאחר שהתבטא בצורה מבזה נגד 2 עובדים הומוסקסואלים - יגאל רביד ורותם אברוצקי, והוא הושעה למשך 3 חודשים מתפקידו ונוכתה לו משכורת אחת. ההשעיה אמור להסתיים בחודש מארס.

על פי אותו הסדר, הוחלט בתום אותם 3 חודשים, יוכל נסטלבאום להתמודד על תפקידי ניהול ברשות השידור, ואולם הוא לא חזר לתפקיד בו זכה בשנה שעברה - מנהל הטלוויזיה (לאחר שהליך בחירתו בוטל, א"כ), שנמצא כעת במוקד המאבק בין היו"ר אמיר גילת למנכ"ל יוני בן-מנחם, לאחר בחירתו של אילן דה פריס, במקומו של נסטלבאום. היום החליטה ועדת הביקורת של הרשות למנות את אלי בבא לתפקיד, בניגוד לעמדת בן-מנחם וההנהלה.

את 'פוליטיקה' - בהגשת עודד שחר - ערך בפועל שמעון עשור, כשלצידו, באופן פורמלי בכל אופן, היה אלון מזר, שמונה למ"מ מנהל חטיבת החדשות, עם עזיבתו של נסטלבאום.

כעת נסטלבאום יהיה העורך הראשי, ועשור צפוי להיות המשנה לעורך. מעניין לדעת מה יהיה מעמדו של מזר בתכנית, וזאת משום שנסטלבאום נחשב למקורב מאד להנהלת הרשות ולמנכ"ל בן מנחם. לדברי גורם בערוץ 1, "מי שימשיך לערוך את 'פוליטיקה' ולעשות את כל העבודה, יהיה שמעון עשור, כפי שעשה בשנים האחרונות".

משה נסטלבאום סירב להגיב. מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    זרבינוביץ 11/02/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    בפועל המנכ"ל מי שמנהל את קול ישראל מי שמנהל את הטלוויזיה מי שעורך את כל התוכניות כולל מבט ופוליטיקה והמוסף זה זליג עם הכפופים לו. גם יוני עושה דברו של זליג.
  • 6.
    זרובוביץ עושה שמות בערוץ 1- להעיף להעיף להעיף (ל"ת)
    כל הז מן 11/02/2014 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יורם 11/02/2014 01:32
    הגב לתגובה זו
    יגאל ורותם
  • 4.
    חבל שקם.. (ל"ת)
    נפל 10/02/2014 23:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זליג רבינוביץ חסר ת.בגרות הוא עורך פוליטיקה (ל"ת)
    תפנימו 10/02/2014 21:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שיר אשיר בגשם, ואפתח גם מטריה (ל"ת)
    יגאל 10/02/2014 20:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זו הבשורה של הנהלת הרשות (ל"ת)
    עובד בערוץ 1 10/02/2014 20:31
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.