מצרים בודקת: האם Vodafone שתלה מסר סמוי לפיגוע בסרטון פרסומת?
חוסר היציבות השלטונית במצרים מוביל בשנים האחרונות לפארנויה הדדית בין הפלגים שונים במדינה. המקרה האחרון רושם שיא חדש של קונספירציה, ובמסגרתה, בכירים באחת מחברות הסלולר המובילות במצרים, Vodafone, נחקרו על ידי התביעה המקומית בחשד להשתלת מסרים הרומזים לביצוע פעולת טרור, באמצעות פרסומת אינטרנטית בה מוצגת בובה מפורסמת בשם אבלה פאחיתה.
החקירה נפתחה מספר ימים בלבד לאחר שממשלת מצרים החליטה להכניס את תנועת "האחים המוסלמים", אשר שלטה עד לא מזמן במדינה, לרשימת ארגוני הטרור.
אחמד "העכביש" (ספיידר), בלוגר מקומי המוכר כתומך בנשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, טוען כי בתוך הפרסומת ישנו מסר חבוי לקריאה לביצוע פעולת טרור בטווח הזמן המיידי.
בפרסומת עצמה, הבובה פאחיתה וביתה קרקורה מחפשות אחר כרטיס הסים של בעלה המנוח, בעודה מדברת בטלפון על דמות אחרת בשם מאמא טוטא. ברקע, שדרן רדיו מסביר כיצד להכין עוף ממולא לחג המולד בזמן שהוא יושב ליד קקטוס עטור בקישוטים בצורת כדור. פאחיתה מבקשת ממאבטחי הקניון להשיג כלבים שירחרחו אחר חפצים שנעלמו ומקבלת את כספה בחזרה.
הפרסומת: חפשו את הרמזים
אחמד "העכביש" הסביר לרשת אל-תחריר כי הקניון והכלב מתייחסים לאיזור הפיגוע המיועד. "מאמא טוטא" הוא השם הסודי של תנועת "האחים המוסלמים", לדבריו. עורך דינו של אחמד, שהגיש את התביעה כנגד החברה, אומר כי העיטורים על הקקטוס מתייחסים לפצצה עצמה. הקקטוס הינו בעל ארבעה ענפים המדמים את הסמל של תנועת "האחים" הנקרא "רבעה" (ארבע), על שם הכיכר בו נהרגו כמה מחברי הארגון על ידי כוחות הצבא בקהיר.
- מצחיקות, מרגשות וחכמות: בחרנו את 15 הפרסומות הכי טובות של 2013
- פרסומת הסלולר הטובה אי פעם? צפו בסרט המדהים של יונג וון מאט ל-Vodafone
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אין בזה שום הגיון", מסרה חברת Vodafone בתגובה להאשמות. "הפרסומת בסך הכל מנסה להסביר כיצד להפעיל מחדש כרטיס סים ולמשוך קהל למען שימוש במוצר. כל פירוש שונה לכך הוא פרי דמיונם או דיעה אישית בלבד של חלק מהצופים".
- 1.פרסומת טרחנית!!!!!!!!!!! (ל"ת)נרדמתי 04/01/2014 09:24הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
