נאבקים על התדמית: המוסלמים זועמים על ה-BBC לאחר ראיון עם מטיף קיצוני

זעם בקרב הקהילות המוסלמיות בבריטניה לאחר שידור ראיון עם מטיף דת איסלאמי קיצוני. ה- BBC : "חשוב שהציבור יידע על קיומן של דעות כאלו"

שיקול דעת מוטעה? עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח כי ארגונים מוסלמיים בבריטניה דורשים ממנכ"ל ה-BBC להסביר מדוע שודר ראיון עם מטיף דת קיצוני, אנג'ם צ'אודרי, אשר היה בקשר עם אחד מרוצחי החייל לי ריגבי. כזכור, באחד המקרים המזעזעים שאף תועדו ועלו על מסך הטלוויזיה, ריגבי נרצח לפני יותר מחצי שנה בפיגוע דקירה על ידי שני בני מיעוטים בדרום לונדון.

הארגונים, המייצגים את הקהילה המוסלמית באי הבריטי, מבקשים הסבר על שיקולי העריכה של הרשת וזועמים על כך שהראיון שודר יום בלבד לאחר שבית המשפט נתן את החלטתו באשמת רוצחי החייל.

צ'אודרי, אשר היה בעבר לאחד המנהיגים של הארגון הקיצוני "אל מוחאריג'ון", נחשב כמגונה ומוחרם על ידי הקהילייה המוסלמית במדינה. למרות התבטאויותיו ודעותיו הרדיקליות, הראיון עימו שודר בשעת שיא בערוץ 4 של הרדיו המקומי.

"זה היה שיקול דעת מוטעה לחלוטין שגורם לכל כך הרבה נזק", אמרה ג'ולי סידיקי, סגנית נשיא האגודה האיסלאמית של בריטניה. "מדוע לבחור באדם ללא לגיטימציה כלל בקרב הקהילייה המוסלמית?" לדבריה, הראיון יעודד דעות שליליות אשר יפגעו ביחסים בין הדתות השונות ויגביר את הדעות הקדומות בקרב הציבור הכללי כנגד האוכלוסייה המוסלמית.

דוברת ה-BBC אמרה בתגובה כי "אנו מאמינים כי חשוב שהציבור יידע על קיומן של דעות כאלו וחושבים כי הראיון עם צ'אודרי יכול לשפוך מעט אור על מה שהוביל לפשע הזה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הימני היחיד בענף 25/12/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    ענף הפרסום הוא ענף של מחבקי ארתריאים, מלטפי סודנים, מאמצי פלסטינאים, חובבי פליטים סורים ומנחמי בדואים. כל עוד הם לא מתדפקים על דלתם או רובצים בגן השעשועים איליו הם לוקחים את הילדה שלהם. מאווווד קשה ובודד להיות הימני היחיד בענף הפרסום.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.