פיאנו גייסה 9 מיליון דולר בסבב סיד

פיאנו שפועלת בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס ראשון; פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016
סתיו קורן |

הסטארט-אפ פיאנו (Piiano), הפועל בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס של 9 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן ההון סיכון YL Ventures ובהשתתפות Jibe Ventures וקבוצת אנג'לים שהם יזמים של חברות סייבר מובילות, ביניהן Snyk, Armis, Wiz, Aqua.

פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016 ולאחר הרכישה הם הובילו את תחום אבטחת המוצר בחברה. החברה החדשה שהקימו, פיאנו, מפתחת את הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת וניהול של מידע אישי מזהה (PII) בענן. הפלטפורמה צפויה לשנות בצורה דרמטית את האופן שבו ארגונים בונים את ארכיטקטורת הפרטיות שלהם החל משלב הפיתוח, והיכולת שלהם לעמוד בדרישות האבטחה והרגולציה הנוגעות לפרטיות.

 

הפתרון של החברה כולל "כספת" - מעין מסד נתונים (DB) מאובטח וייעודי שיבודד ויאחסן PII בארגון, וכן סורק קוד לאיתור שימוש במידע הרגיש. השילוב של השניים בפלטפורמה אחת מייצג מהפכה טכנולוגית ותפיסתית בהתייחסות למידע אישי רגיש של לקוחות בארגונים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחת מידע ופרטיות לנטר ולעקוב אחרי המידע וליישם נהלי פרטיות בצורה פשוטה, ומסייעת למפתחים לבודד את המידע האישי מכלל המידע הקיים בארגון כבר משלב הפיתוח. 

 

סקר של IBM מצא כי ב-44% מפריצות הקשורות בדאטה, נגנב מידע אישי מזהה (PII). בנוסף, בין 2020-2021 דווחה עליה של כ-10% בעלות הנזק של כל רשומה שנגנבה. חברות רבות נוהגות לאסוף מידע אישי רגיש של לקוחות במגוון תחומים, לרבות מידע פיננסי, רשומות רפואיות, פרטי קשר ומספרי זהות, אף שפתרונות האבטחה הקיימים כיום אינם מעניקים הגנה מספקת. 

 

"Piiano מפשטת את המורכבות הקיימת סביב נושא הפרטיות בארגונים בעזרת גישה מוכוונת פרטיות, לפיה כל מידע אישי מזהה שנכנס לארגון מצריך מודעות ואבטחה בסטנדרטים הגבוהים ביותר," אמר ג'סטיניאן פורטנברי (Justinian Fortenberry), סמנכ"ל אבטחת מידע ב-Zip Co Ltd, "הכנסת המידע הרגיש לכספת ייעודית מפחיתה בצורה דרמטית את החשש מפני פריצות, מבלי להסתכן בחשיפה נוספת. זו אסטרטגיה מדהימה שמציעה את התמורה היעילה ביותר למחיר שארגונים משלמים על פרטיות ואבטחת מידע."

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.