פיאנו
צילום: אריק סולטן

פיאנו גייסה 9 מיליון דולר בסבב סיד

פיאנו שפועלת בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס ראשון; פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016
סתיו קורן |

הסטארט-אפ פיאנו (Piiano), הפועל בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס של 9 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן ההון סיכון YL Ventures ובהשתתפות Jibe Ventures וקבוצת אנג'לים שהם יזמים של חברות סייבר מובילות, ביניהן Snyk, Armis, Wiz, Aqua.

פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016 ולאחר הרכישה הם הובילו את תחום אבטחת המוצר בחברה. החברה החדשה שהקימו, פיאנו, מפתחת את הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת וניהול של מידע אישי מזהה (PII) בענן. הפלטפורמה צפויה לשנות בצורה דרמטית את האופן שבו ארגונים בונים את ארכיטקטורת הפרטיות שלהם החל משלב הפיתוח, והיכולת שלהם לעמוד בדרישות האבטחה והרגולציה הנוגעות לפרטיות.

 

הפתרון של החברה כולל "כספת" - מעין מסד נתונים (DB) מאובטח וייעודי שיבודד ויאחסן PII בארגון, וכן סורק קוד לאיתור שימוש במידע הרגיש. השילוב של השניים בפלטפורמה אחת מייצג מהפכה טכנולוגית ותפיסתית בהתייחסות למידע אישי רגיש של לקוחות בארגונים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחת מידע ופרטיות לנטר ולעקוב אחרי המידע וליישם נהלי פרטיות בצורה פשוטה, ומסייעת למפתחים לבודד את המידע האישי מכלל המידע הקיים בארגון כבר משלב הפיתוח. 

 

סקר של IBM מצא כי ב-44% מפריצות הקשורות בדאטה, נגנב מידע אישי מזהה (PII). בנוסף, בין 2020-2021 דווחה עליה של כ-10% בעלות הנזק של כל רשומה שנגנבה. חברות רבות נוהגות לאסוף מידע אישי רגיש של לקוחות במגוון תחומים, לרבות מידע פיננסי, רשומות רפואיות, פרטי קשר ומספרי זהות, אף שפתרונות האבטחה הקיימים כיום אינם מעניקים הגנה מספקת. 

 

"Piiano מפשטת את המורכבות הקיימת סביב נושא הפרטיות בארגונים בעזרת גישה מוכוונת פרטיות, לפיה כל מידע אישי מזהה שנכנס לארגון מצריך מודעות ואבטחה בסטנדרטים הגבוהים ביותר," אמר ג'סטיניאן פורטנברי (Justinian Fortenberry), סמנכ"ל אבטחת מידע ב-Zip Co Ltd, "הכנסת המידע הרגיש לכספת ייעודית מפחיתה בצורה דרמטית את החשש מפני פריצות, מבלי להסתכן בחשיפה נוספת. זו אסטרטגיה מדהימה שמציעה את התמורה היעילה ביותר למחיר שארגונים משלמים על פרטיות ואבטחת מידע."

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".