פיאנו
צילום: אריק סולטן

פיאנו גייסה 9 מיליון דולר בסבב סיד

פיאנו שפועלת בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס ראשון; פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016
סתיו קורן |

הסטארט-אפ פיאנו (Piiano), הפועל בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס של 9 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן ההון סיכון YL Ventures ובהשתתפות Jibe Ventures וקבוצת אנג'לים שהם יזמים של חברות סייבר מובילות, ביניהן Snyk, Armis, Wiz, Aqua.

פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016 ולאחר הרכישה הם הובילו את תחום אבטחת המוצר בחברה. החברה החדשה שהקימו, פיאנו, מפתחת את הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת וניהול של מידע אישי מזהה (PII) בענן. הפלטפורמה צפויה לשנות בצורה דרמטית את האופן שבו ארגונים בונים את ארכיטקטורת הפרטיות שלהם החל משלב הפיתוח, והיכולת שלהם לעמוד בדרישות האבטחה והרגולציה הנוגעות לפרטיות.

 

הפתרון של החברה כולל "כספת" - מעין מסד נתונים (DB) מאובטח וייעודי שיבודד ויאחסן PII בארגון, וכן סורק קוד לאיתור שימוש במידע הרגיש. השילוב של השניים בפלטפורמה אחת מייצג מהפכה טכנולוגית ותפיסתית בהתייחסות למידע אישי רגיש של לקוחות בארגונים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחת מידע ופרטיות לנטר ולעקוב אחרי המידע וליישם נהלי פרטיות בצורה פשוטה, ומסייעת למפתחים לבודד את המידע האישי מכלל המידע הקיים בארגון כבר משלב הפיתוח. 

 

סקר של IBM מצא כי ב-44% מפריצות הקשורות בדאטה, נגנב מידע אישי מזהה (PII). בנוסף, בין 2020-2021 דווחה עליה של כ-10% בעלות הנזק של כל רשומה שנגנבה. חברות רבות נוהגות לאסוף מידע אישי רגיש של לקוחות במגוון תחומים, לרבות מידע פיננסי, רשומות רפואיות, פרטי קשר ומספרי זהות, אף שפתרונות האבטחה הקיימים כיום אינם מעניקים הגנה מספקת. 

 

"Piiano מפשטת את המורכבות הקיימת סביב נושא הפרטיות בארגונים בעזרת גישה מוכוונת פרטיות, לפיה כל מידע אישי מזהה שנכנס לארגון מצריך מודעות ואבטחה בסטנדרטים הגבוהים ביותר," אמר ג'סטיניאן פורטנברי (Justinian Fortenberry), סמנכ"ל אבטחת מידע ב-Zip Co Ltd, "הכנסת המידע הרגיש לכספת ייעודית מפחיתה בצורה דרמטית את החשש מפני פריצות, מבלי להסתכן בחשיפה נוספת. זו אסטרטגיה מדהימה שמציעה את התמורה היעילה ביותר למחיר שארגונים משלמים על פרטיות ואבטחת מידע."

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.