פיאנו
צילום: אריק סולטן

פיאנו גייסה 9 מיליון דולר בסבב סיד

פיאנו שפועלת בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס ראשון; פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016
סתיו קורן |

הסטארט-אפ פיאנו (Piiano), הפועל בתחום אבטחת הפרטיות בענן, הודיע היום על גיוס של 9 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן ההון סיכון YL Ventures ובהשתתפות Jibe Ventures וקבוצת אנג'לים שהם יזמים של חברות סייבר מובילות, ביניהן Snyk, Armis, Wiz, Aqua.

פיאנו הוקמה על ידי גיל דבח ואריאל שיפטן, שהקימו בעבר את חברת NorthBit אשר נרכשה על ידי Magic Leap ב-2016 ולאחר הרכישה הם הובילו את תחום אבטחת המוצר בחברה. החברה החדשה שהקימו, פיאנו, מפתחת את הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת וניהול של מידע אישי מזהה (PII) בענן. הפלטפורמה צפויה לשנות בצורה דרמטית את האופן שבו ארגונים בונים את ארכיטקטורת הפרטיות שלהם החל משלב הפיתוח, והיכולת שלהם לעמוד בדרישות האבטחה והרגולציה הנוגעות לפרטיות.

 

הפתרון של החברה כולל "כספת" - מעין מסד נתונים (DB) מאובטח וייעודי שיבודד ויאחסן PII בארגון, וכן סורק קוד לאיתור שימוש במידע הרגיש. השילוב של השניים בפלטפורמה אחת מייצג מהפכה טכנולוגית ותפיסתית בהתייחסות למידע אישי רגיש של לקוחות בארגונים. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחת מידע ופרטיות לנטר ולעקוב אחרי המידע וליישם נהלי פרטיות בצורה פשוטה, ומסייעת למפתחים לבודד את המידע האישי מכלל המידע הקיים בארגון כבר משלב הפיתוח. 

 

סקר של IBM מצא כי ב-44% מפריצות הקשורות בדאטה, נגנב מידע אישי מזהה (PII). בנוסף, בין 2020-2021 דווחה עליה של כ-10% בעלות הנזק של כל רשומה שנגנבה. חברות רבות נוהגות לאסוף מידע אישי רגיש של לקוחות במגוון תחומים, לרבות מידע פיננסי, רשומות רפואיות, פרטי קשר ומספרי זהות, אף שפתרונות האבטחה הקיימים כיום אינם מעניקים הגנה מספקת. 

 

"Piiano מפשטת את המורכבות הקיימת סביב נושא הפרטיות בארגונים בעזרת גישה מוכוונת פרטיות, לפיה כל מידע אישי מזהה שנכנס לארגון מצריך מודעות ואבטחה בסטנדרטים הגבוהים ביותר," אמר ג'סטיניאן פורטנברי (Justinian Fortenberry), סמנכ"ל אבטחת מידע ב-Zip Co Ltd, "הכנסת המידע הרגיש לכספת ייעודית מפחיתה בצורה דרמטית את החשש מפני פריצות, מבלי להסתכן בחשיפה נוספת. זו אסטרטגיה מדהימה שמציעה את התמורה היעילה ביותר למחיר שארגונים משלמים על פרטיות ואבטחת מידע."

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

מדען מפתח מחשב קוונטי, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמדען מפתח מחשב קוונטי, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי

סטארט-אפ הקוואנטום הישראלי קוואנטום ארט מגייס 100 מיליון דולר כדי לבנות מחשב קוואנטי מבוסס יונים, עם יעד ל-1,000 קיוביטים מסחריים עד 2027 ומיליון קיוביטים בהמשך

ליאור דנקנר |

חברת קוואנטום ארט הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר בסבב A, הסבב הגדול ביותר שגויס עד כה על ידי סטארט-אפ קוואנטום ישראלי, ובין הגדולים בעולם בשלב כה מוקדם. את הסבב הובילה קרן ההון האמריקאית Bedford Ridge Capital. סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה ב-2022 עומד על 124 מיליון דולר.

החברה, שהחלה את דרכה כספין-אוף ממכון ויצמן, מפתחת מחשבים קוואנטיים מבוססי יונים לכודים בטכנולוגיית RF traps. בשנת 2025 הציגה קוואנטום ארט שרשרת של 200 יונים במרחק 5 מיקרון, עם שיעור חימום נמוך מ-1 פונון לשנייה ליונה וזמן קוהרנטיות העולה על 10 שניות לקיוביט. נאמנות השערים הדו-קיוביטיים הגיעה ל-99.94%.

הגיוס ישמש להאצת מפת הדרכים של החברה:

  • במהלך 2025 תושק מערכת Montage עם 50 קיוביטים
  • בשנת 2027 תושק Perspective, מערכת מסחרית עם 1,000 קיוביטים והגעה ליתרון קוואנטי מעשי
  • בין 2029 ל-2031 תפותח מערכת Landscape עם 12,000 עד 40,000 קיוביטים
  • עד 2033 מתוכננת Mosaic, מערכת מודולרית עם מיליון קיוביטים

ארכיטקטורה דו-ממדית עם מודולים מחוברים

המערכות נשענות על ארכיטקטורה רב-ליבתית דו-ממדית, המחברת מודולים בני 256 יונים כל אחד באמצעות junction שפותח על ידי החברה. גודל כל צ'יפ הוא 50 על 50 מ"מ.