סמסונג S25 Edge. קרדיט: רשתות חברתיותסמסונג S25 Edge. קרדיט: רשתות חברתיות

סמסונג משיקה את הפרימיום הדק בעולם 25 Edge

החברה הדרום קוריאנית שוברת את הסטנדרט בשוק ומשיקה מכשיר דק יותר מהדגם הבא של אפל


רן קידר |
נושאים בכתבה סמסונג

באירוע אונליין, סמסונג השיקה אמש את המכשיר החדש בסדרת גלקסי, 25 Edge, שמביא בשורה של עובי (5.8 מ"מ בלבד) ויהיה דק יותר גם מהמכשיר הבא של אפל AApple -0.49%  , האייפון אייר,  להבדיל, יושק רק בעוד מספר חודשים והעובי שלו יהיה 6.2 מ"מ. בנוסף, הגלקסי החדש קליל במיוחד, יחסית לסגמנט ולמכשירים בכלל, והוא עומד על 163 גרם בלבד. ההשקה מגיעה בתזמון לא שגרתי של 4 חודשים בלבד לאחר ההכרזה על הסדרה הנוכחית, 25S. ההשקה היתה אמורה לקרות באפריל, אבל נדחתה לאור שינויים בהנהלת החברה (המנכ"ל נפטר בפתאומיות בסוף מרץ).

מידותיך הטובות ידועות בכל הארץ

המילימטרים והגרמים אמנם נשמעים שינויים מינוריים אבל לטענות מי שכבר בדק את המכשיר, ההשפעה שלו על הנוחות בחיי היומיום היא גדולה. בתחילת דרכם של הסמארטפונים, לפני כ-20 שנה מלחמת היצרנים אכן היתה על עובי ומשקל והיוותה יתרון תחרותי. מאז, הכיוון השתנה לחיי סוללה משופרים, מצלמה איכותית ומעבדים חזקים. לאחרונה, אנחנו רואים שהדגש חוזר לנתונים הפיזיים של המכשירים וכנראה שזו האופנה החדשה בתחום הסלולריים.

אפל תעלה מחיר בלי להאשים את המכסים, והמניה מזנקת


גלקסי 25S Edge החדש לעומת ה-25+

מבחינת מפרט, המעבד הוא אותו מעבד כמו כל סדרת 25S, קוואלקום סנאפדרגון אליט QCOM. מבחינת מערך הצילום, הוא יורד ממערך של 3 מצלמות אחוריות כמו בשאר הסדרה ל-2 מצלמות, ראשית של 200 מגה פיקסל עם מפתח f/1.7, ועדשה רחבה נוספת של 12 מגה פיקס. גם המצלמה הקדמית היא 12 מגה פיקסל. מצלמת הטלפוטו ירדה, אך סמסונג טוענת שמערכות AI מאפשרות למצלמה הראשית להגיע לזום דיגיטלי ממש כמו זום אופטי, ושניתן לבצע תמונות מקרו בהגדלה והפוקוס במקרו הוא אוטומטי.

מבחינת סוללה, אמנם הנפח נמוך יותר ועומד על 3,900mAh בלבד, אבל החברה טוענת שפתרונות קירור וניהול AI של הסוללה יאפשר עבודה במשך יום שלם.

כיום טלפון ללא מערכת AI נחשב חסר, ולסמסונג יש את פלטפורמת Galaxy AI ובנוסף, הודות לשימוש באנדרויד, במכשיר יהיה את Gemini Live שידע לספק מידע על מה שמוצג על המסך או מה שרואים דרך עדשת המצלמה.

המכשיר זמין כבר להזמנה מוקדמת דרך סמסונג עצמה ואצל השותפות שלה והעלות היא 4399 שקל לגירסת 256 ו-4899 שקל לנפח הכפול. הוא זמין בצבעי טיטניום שחור, כסוף ותכלת. לרגל ההשקה, החנות הרשמית מציעה הכפלת נפח אחסון במתנה וגם כיסוי ומטען במחיר של 99 ₪ במקום 189 ₪.

קיראו עוד ב"BizTech"

שינוי מגמה לסמסונג

חדשנות טכנולוגית היא דרך מצוינת לשכנע צרכנים לשדרג את המכשיר שלהם. סמסונג מקווה לשינוי לטובה לאחר שסבלה מרווחים חלשים וירידה בערך המניה ברבעונים האחרונים. היא השתרכה מאחורי המתחרות, כמו למשל TSM Taiwan Semiconductor . 1.47%  , בשוק שבבי הזכרון ואיבדה נתח שוק לאפל וליצרנים סמארטפונים סינים. לאור הביצועים החלשים, במהלך שיחה עם משקיעים ההנהלה הבטיחה לשפר את הביצועים דרך רכישות והשקה של מוצרים חדשים ואולי ההשקה הזו תסמן שינוי כיוון עבורה והתחלה של צמיחה מחודשת. החברה נסחרת בבורסה הקוריאנית בלבד.


בנוסף, ולמרות השינויים הדרמטיים היומיומיים במדיניות הסחר העולמית, סמסונג מייצרת את המכשירים שלה המיועדים לשוק האמריקאי בדרום קוריאה עצמה, בהודו ובוייטנאם, בניגוד לאפל שמייצרת בסין. כך שייתכן ומדיניות המכסים תשפיע לטובה על עתידה של סמסונג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צזיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צ
ראיון

אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"

אחרי ההודעה על שיתוף פעולה טכנולוגי בין פורטליקס הישראלית לענקית השבבים אנבידיה, שוחחנו עם זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, לשיחה על מהפכת ה-Physical AI, ועל ההגה שעובר לידיים של הבינה מלאכותית - וגם: מי הולכת להיות החברה הראשונה שתפעיל רכבים אוטונומיים בישראל?
רן קידר |

חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV. 

השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם. 

ספר לנו על Physical AI

המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי. 

בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום. 

תוכל להרחיב על המוצר שלכם? 

התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.