מייסדי charm (קרדיט: החברה)
מייסדי charm (קרדיט: החברה)

סטארט-אפ האבטחה Charm Security השלים גיוס של 8 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד |

הסטארט-אפ Charm Security, שפיתח פלטפורמת אבטחה למניעת הונאות והתקפות הנדסה חברתית המסתמכות על חולשות אנושיות, השלים גיוס הון ראשוני של 8 מיליון דולר. 


החברה, שהוקמה במהלך השנה החולפת על ידי היזמים רואי צור, המכהן כמנכ"ל, ואביחי בן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, פועלת בממשק שבין סייבר לפינטק. הפתרון של החברה, המבוסס על בינה מלאכותית נועד להפחתת סיכוני הונאה, באמצעות מודל דאטה הממפה חולשות אנושיות, בונה פרופילי סיכון של לקוחות ומתמקד בזיהוי משתמשים פגיעים ותוקפים פוטנציאליים. הפלטפורמה מנתחת מיליוני מקרי הונאה כדי לפתח אסטרטגיות מניעה מותאמות אישית, הנשענות על תובנות פסיכולוגיות ודפוסים אופייניים של קורבנות. המערכת פועלת בגישה פרואקטיבית, המחזקת את ההגנות עוד בטרם מתבצעות הונאות ומשבשת ניסיונות מרמה בזמן אמת באמצעות בדיקות מבוססות AI בעסקאות חשודות. באמצעות AI Agents, הפתרון של Charm מסייע לקורבנות הונאות להבין את הסיכון, לקבל החלטות מושכלות  ברגעים קריטיים ולמנוע נזק כלכלי.


רואי צור, מייסד-שותף ומנכ"ל Charm Security: "כשם שהתוקפים מנצלים את המרכיב האנושי בביצוע פשיעה פיננסית, הפלטפורמה שפיתחנו ב-Charm מתמקדת באדם עצמו, במטרה לסייע לו לפעול בתבונה מול הונאות. אחת התובנות המרכזיות שעלו בתהליך ה-Ideation שקיימנו עם Team8 היא החיבור ההדוק בין עולמות הפינטק והסייבר – התוקפים מתפתחים בקצב חסר תקדים, משתמשים בבינה מלאכותית ומקדימים את מערכות ההגנה המסורתיות, שמתקשות להגיב בזמן אמת. הפתרון שלנו נועד לשבור את שרשרת ההונאה, שמתחילה במתקפה מבוססת הנדסה חברתית כלפי הקורבן, אשר משתף פעולה מבלי להיות מודע לכך. באמצעות מינוף AI Agents הפועלים על בסיס דאטה ותובנות פסיכולוגיות, אנו מאפשרים התערבות בזמן אמת, מגנים על המשתמשים ומונעים אירועים בעלי השלכות חמורות ונזק פיננסי הן לפרט והן לארגון."


רקפת רוסק-עמינח, שותפה מנהלת ב-Team8: "להונאות פיננסיות יש השפעה משמעותית על המגזר הפיננסי והן מהוות סיכון גובר לארגונים וצרכנים. הונאות מבוססות AI, המנצלות את המרכיב האנושי, הופכות לאיום משמעותי וגורמות לנזק כלכלי שמוערך במעל לטריליון דולר. Charm Security נכנסת לשוק מניעת ההונאות עם טכנולוגיה חדשנית בעלת פוטנציאל לשנות את כללי המשחק, שכן מרבית המנגנונים הקיימים מתמקדים בזיהוי מתחזים, בעוד שהונאות המבוססות על ניצול חולשות אנושיות של לקוחות נותרו ללא פתרון ייעודי. בזכות הניסיון העשיר של מייסדי Charm בתחום הסייבר, החברה הצליחה לפתח תשתית המאפשרת לארגונים לספק הגנה מקיפה ללקוחותיהם.״

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.