מייסדי charm (קרדיט: החברה)
מייסדי charm (קרדיט: החברה)

סטארט-אפ האבטחה Charm Security השלים גיוס של 8 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד |

הסטארט-אפ Charm Security, שפיתח פלטפורמת אבטחה למניעת הונאות והתקפות הנדסה חברתית המסתמכות על חולשות אנושיות, השלים גיוס הון ראשוני של 8 מיליון דולר. 


החברה, שהוקמה במהלך השנה החולפת על ידי היזמים רואי צור, המכהן כמנכ"ל, ואביחי בן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, פועלת בממשק שבין סייבר לפינטק. הפתרון של החברה, המבוסס על בינה מלאכותית נועד להפחתת סיכוני הונאה, באמצעות מודל דאטה הממפה חולשות אנושיות, בונה פרופילי סיכון של לקוחות ומתמקד בזיהוי משתמשים פגיעים ותוקפים פוטנציאליים. הפלטפורמה מנתחת מיליוני מקרי הונאה כדי לפתח אסטרטגיות מניעה מותאמות אישית, הנשענות על תובנות פסיכולוגיות ודפוסים אופייניים של קורבנות. המערכת פועלת בגישה פרואקטיבית, המחזקת את ההגנות עוד בטרם מתבצעות הונאות ומשבשת ניסיונות מרמה בזמן אמת באמצעות בדיקות מבוססות AI בעסקאות חשודות. באמצעות AI Agents, הפתרון של Charm מסייע לקורבנות הונאות להבין את הסיכון, לקבל החלטות מושכלות  ברגעים קריטיים ולמנוע נזק כלכלי.


רואי צור, מייסד-שותף ומנכ"ל Charm Security: "כשם שהתוקפים מנצלים את המרכיב האנושי בביצוע פשיעה פיננסית, הפלטפורמה שפיתחנו ב-Charm מתמקדת באדם עצמו, במטרה לסייע לו לפעול בתבונה מול הונאות. אחת התובנות המרכזיות שעלו בתהליך ה-Ideation שקיימנו עם Team8 היא החיבור ההדוק בין עולמות הפינטק והסייבר – התוקפים מתפתחים בקצב חסר תקדים, משתמשים בבינה מלאכותית ומקדימים את מערכות ההגנה המסורתיות, שמתקשות להגיב בזמן אמת. הפתרון שלנו נועד לשבור את שרשרת ההונאה, שמתחילה במתקפה מבוססת הנדסה חברתית כלפי הקורבן, אשר משתף פעולה מבלי להיות מודע לכך. באמצעות מינוף AI Agents הפועלים על בסיס דאטה ותובנות פסיכולוגיות, אנו מאפשרים התערבות בזמן אמת, מגנים על המשתמשים ומונעים אירועים בעלי השלכות חמורות ונזק פיננסי הן לפרט והן לארגון."


רקפת רוסק-עמינח, שותפה מנהלת ב-Team8: "להונאות פיננסיות יש השפעה משמעותית על המגזר הפיננסי והן מהוות סיכון גובר לארגונים וצרכנים. הונאות מבוססות AI, המנצלות את המרכיב האנושי, הופכות לאיום משמעותי וגורמות לנזק כלכלי שמוערך במעל לטריליון דולר. Charm Security נכנסת לשוק מניעת ההונאות עם טכנולוגיה חדשנית בעלת פוטנציאל לשנות את כללי המשחק, שכן מרבית המנגנונים הקיימים מתמקדים בזיהוי מתחזים, בעוד שהונאות המבוססות על ניצול חולשות אנושיות של לקוחות נותרו ללא פתרון ייעודי. בזכות הניסיון העשיר של מייסדי Charm בתחום הסייבר, החברה הצליחה לפתח תשתית המאפשרת לארגונים לספק הגנה מקיפה ללקוחותיהם.״

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)

גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI

מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סייבר גיוס הון

תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.

החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.

הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.

את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.

מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.