מייסדי charm (קרדיט: החברה)
מייסדי charm (קרדיט: החברה)

סטארט-אפ האבטחה Charm Security השלים גיוס של 8 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד |

הסטארט-אפ Charm Security, שפיתח פלטפורמת אבטחה למניעת הונאות והתקפות הנדסה חברתית המסתמכות על חולשות אנושיות, השלים גיוס הון ראשוני של 8 מיליון דולר. 


החברה, שהוקמה במהלך השנה החולפת על ידי היזמים רואי צור, המכהן כמנכ"ל, ואביחי בן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, פועלת בממשק שבין סייבר לפינטק. הפתרון של החברה, המבוסס על בינה מלאכותית נועד להפחתת סיכוני הונאה, באמצעות מודל דאטה הממפה חולשות אנושיות, בונה פרופילי סיכון של לקוחות ומתמקד בזיהוי משתמשים פגיעים ותוקפים פוטנציאליים. הפלטפורמה מנתחת מיליוני מקרי הונאה כדי לפתח אסטרטגיות מניעה מותאמות אישית, הנשענות על תובנות פסיכולוגיות ודפוסים אופייניים של קורבנות. המערכת פועלת בגישה פרואקטיבית, המחזקת את ההגנות עוד בטרם מתבצעות הונאות ומשבשת ניסיונות מרמה בזמן אמת באמצעות בדיקות מבוססות AI בעסקאות חשודות. באמצעות AI Agents, הפתרון של Charm מסייע לקורבנות הונאות להבין את הסיכון, לקבל החלטות מושכלות  ברגעים קריטיים ולמנוע נזק כלכלי.


רואי צור, מייסד-שותף ומנכ"ל Charm Security: "כשם שהתוקפים מנצלים את המרכיב האנושי בביצוע פשיעה פיננסית, הפלטפורמה שפיתחנו ב-Charm מתמקדת באדם עצמו, במטרה לסייע לו לפעול בתבונה מול הונאות. אחת התובנות המרכזיות שעלו בתהליך ה-Ideation שקיימנו עם Team8 היא החיבור ההדוק בין עולמות הפינטק והסייבר – התוקפים מתפתחים בקצב חסר תקדים, משתמשים בבינה מלאכותית ומקדימים את מערכות ההגנה המסורתיות, שמתקשות להגיב בזמן אמת. הפתרון שלנו נועד לשבור את שרשרת ההונאה, שמתחילה במתקפה מבוססת הנדסה חברתית כלפי הקורבן, אשר משתף פעולה מבלי להיות מודע לכך. באמצעות מינוף AI Agents הפועלים על בסיס דאטה ותובנות פסיכולוגיות, אנו מאפשרים התערבות בזמן אמת, מגנים על המשתמשים ומונעים אירועים בעלי השלכות חמורות ונזק פיננסי הן לפרט והן לארגון."


רקפת רוסק-עמינח, שותפה מנהלת ב-Team8: "להונאות פיננסיות יש השפעה משמעותית על המגזר הפיננסי והן מהוות סיכון גובר לארגונים וצרכנים. הונאות מבוססות AI, המנצלות את המרכיב האנושי, הופכות לאיום משמעותי וגורמות לנזק כלכלי שמוערך במעל לטריליון דולר. Charm Security נכנסת לשוק מניעת ההונאות עם טכנולוגיה חדשנית בעלת פוטנציאל לשנות את כללי המשחק, שכן מרבית המנגנונים הקיימים מתמקדים בזיהוי מתחזים, בעוד שהונאות המבוססות על ניצול חולשות אנושיות של לקוחות נותרו ללא פתרון ייעודי. בזכות הניסיון העשיר של מייסדי Charm בתחום הסייבר, החברה הצליחה לפתח תשתית המאפשרת לארגונים לספק הגנה מקיפה ללקוחותיהם.״

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד