20:06 Equifax נסחרת בירידות שערים, מנכ"ל החברה התפטר >>

19:00 מדד קייס שילר: מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לעלות >>

16:10 אילת: רוכב אופניים בן 32 נפצע באורח בינוני מפגיעת רכב

16:18 איש העסקים גרשון זלקינד הלך לעולמו בגיל 87 >>

14:50 נתניהו למרקל: "היחסים המיוחדים בין גרמניה לישראל ימשיכו לשגשג"

13:09 הקלת מס למשקיע הישראלי: מסלול חדש לביצוע השקעות בחו"ל >>

11:20 אינטק פארמה עולה 3.6% ומשלימה עלייה של 67% מתחילת השנה

10:42 בולטות בת"א: דלק קבוצה עולה 1%, אופקו הלת' עולה 1.3%

09:56 הדולר מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 3.523 שקלים

08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

משפט קצר בדיוני הריבית חושף את תחזית בנק ישראל כעת למחירי הדירות

בזמן שנתוני הלמ"ס מצביעים על כיוון מסוים כבר חודש רביעי ברציפות, בבנק ישראל בוחרים לנקוט עמדה
 |  89
שוק הדיור
Share
בנק ישראל פרסם היום את הדיונים שהתקיימו שקדמו להחלטת הריבית האחרונה שהתבצעה ב-10 ביולי) ומהם עולה כי ראשי הבנק צופים ירידה במחירי הדירות.


חברי הוועדה המוניטראית של בנק ישראל חזרו בדיוני הריבית על הערכתם כי מסתמנת התייצבות במחירי הדירות אך בניגוד לעדכון הריבית מהחודש הקודם - בעדכון הריבית האחרון הוסיפו חברי הוועדה ההערכה כי לאחר שלב ההתייצבות - מחירי הדירות יירדו.

"חברי הועדה הסכימו כי העלייה המתמשכת בהיצע הדירות על ידי הממשלה תתמוך בהתייצבות המחירים ולאחר מכן בירידתם", כך נכתב במסמך דיוני הריבית שפרסם היום בנק ישראל. ונזכיר כי בדיוני הריבית מלפני שלושה חודשים עוד ציינו חברי הוועדה כי מוקדם לקבוע כי חלה תפנית בשוק והדגישו כי במונחים שנתיים המחירים ממשיכים לעלות בקצב גבוה.עוד נציין כי אם לפני 3 חודשים בבנק ישראל ייחסו את ההתקררות בשוק הדיור בעיקר להתייקרות המשכנתאות, אז בעדכון הקודם כבר העריכו בבנק ישראל כי ההתקררות בשוק אינה נובעת מגורם יחיד אלא מתרחשת על רקע כמה גורמים: העלייה המתמשכת בהיצע הדירות, העלייה בריבית על המשכנתאות, התוכניות הממשלתיות השונות (מס על דירה שלישית, העלאת מס הרכישה למשקיעים ותוכניות "מחיר למשתכן" ו"מחיר מטרה"); והשפעת השינויים הדמוגרפיים על הביקוש לשירותי דיור. כעת, כאמור, בבנק ישראל הולכים צעד נוסף קדימה ותוך מתן דגש על היצע הדירות ההולך וגדל מעריכים כי הדברים יובילו לירידה במחירי הדירות. צריך לציין כי לפי הלמ"ס מחירי הדירות שרשמו באפריל-מאי עלייה של 0.1% השלימו חודש רביעי ברציפות של עליית מחירים. אבל קצב העלייה אכן הואט. העלייה המצטברת בחודשים הללו הסתכמה ב-1.4% בלבד, זאת לעומת עלייה של 2.6% בתקופה המקבילה אשתקד. ובאופן כללי קצב עליית מחירי הדירות הואט לרמה של ל-4.5% מרמה של מעל 8% בשנה שעברה. 

נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר עדכנה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על ירידה דרמטית בביקוש לדירות חדשות בחודשים מארס עד מאי. לפי הנתונים, בשלושת החודשים שבין מארס למאי נרשמה ירידה של כ-12.9% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים להם (דצמבר-פברואר). זה קורה כאשר שר האוצר כחלון ממשיך בכל הכוח על תכנית מחיר למשתכן. לאחרונה הסתיים רישום להגרלה של 15 אלף דירות (סיום ההגרלות יהיה עד ה-15 באוגוסט) וכחלון כבר הצהיר כי יפתח סביב ספטמבר-אוקטובר רישום ל-15 אלף דירות נוספות במסגרת מחיר למשתכן ולקראת סוף השנה רישום לעוד 15,000 דירות. הצעדים הללו ללא ספק עשויים להרחיק את הזוגות הצעירים מהשוק החופשי ובכך להעמיק את הקיפאון, ובנוסף להגדיל את ההיצע (במכירים נמוכים יותר במסגרת התכנית).
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

89 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 פרו״פ 03/08/2017 17:49 הבנק גרם למחירי דירות יקרים ועכשיו צריך להורידם בחדות (ל"ת)
37 אופיר 25/07/2017 09:43 בשכונה שלי יש הרבה שלטים למכירה
אני גר ביוספטל בפתח תקווה ויש מלא שלטים של מכירה שלא נראו בשנים קודמות. ולא רק בשכונה שלי, בכל מקום שאני נוסע בפתח תקווה אני רואה שלטים כל הזמן על המרפסות וחזיתות בניין. ברור שיש בעיה בשוק, אבל לא מדברים עליה ממש ומנסים לבלבל את הציבור. עד לפני שנה לא ראיתי שלטים כאלו.
רועי 25/07/2017 10:59 גם
אם אני הייתי גר שנה בפ"ת הייתי מוכר :-)
שמטוב 26/07/2017 11:35 אאילו היה לי כסף הייתי בודק רכישת דירה בפתח תקווה.
כאשר הרכבת הקלה תשלים שלב ראשון, בשנת 2021 חלקים מפתח תקווה יהיו מקושרים למרכז ולכן ערכם יעלה.
36 דוד ל 25/07/2017 08:57 אני לא צריך כתבות יש את השטח
תצאו לרחובות ותראו כמה אנשים מוכרים דירות ותגלו את המציאות, הנתונים נראים יפה כי המכירה של דירות יד שניה עלתה מאוד כי הרבה נפטרים מהדירות בעוד תקופה קצרה תראו את התוצאה במכה חזקה ואז תזכרו שדוד אמר לכם את זה ראשון. ואגב, אם יש לכם חבר אמת שהוא מתווך הוא כבר ילחש לכם.
שמטוב 26/07/2017 11:39 קוראים לטיעון של דו הוכחה אנקדוטלית, כלומר הוכחה מדומה.
לא מביאים הוכחה מאוסף עובדות נקודתי, אלא רק מסטטיסטיקה נירחבת. זה א-ב בסטטיסטיקה: שקר אנקדוטלי שמשתמשים בו רק אנשים שמנסים להטעות.
שמטוב 25/07/2017 09:26 זו הוכחה זו ? גם לפני 30 שנה היו שלטים על מכירת דירות.
אף אחד לא מנסה להיפטר מהדירה בגלל המיסויף כי משתלם להחזיק למרות המיסוי. אנשים יכולים למכור דירות מסיבות שונות שאין להן קשר לכפיית מכירה. מי שתולה תקוות בירידת מחירים ניכרת עושה טעות נוספת לטעויות שעשה בעבר כאשר התפתה לתעמולות והבטחות שווא.
35 בונקר ישראל 25/07/2017 08:02 הכל ברור - עליה של 4.5 % במחירי הדירות
איפה אתם האלה שצועקים שמחירים מתרסקים???
סמי 25/07/2017 17:56 אתה הזוי, אנחנו כבר בירידות של 10%
ההיפוך החל בתחילת 2017, אתה סופר כאילו בכל התקופה עלה אבל עלה 8 וירד 3.5 ובנטו 4.5 בסוף רבעון 1, אנחנו ביולי והמחירים ממשיכים לרדת. המדד לא משקף את הירידות החדות כי אין בו מחיר למשתכן, ומחירי ת"א מקבלות משקל עודף במדד, כלומר הוא מעוות לגמרי, בפועל יש ירידה של 10%.
שמטוב 26/07/2017 11:33 קנהב דירה בשיכוני משה כשלון ותבכה ה30 שנה על השטות.
שיכוני משה כשלון מרוחקים ממקומות עבודה, אין גם שוכרים רבים שם מאותה סיבה. משה כשלון בונה שיכוני רפאים, מובטח שהמחירים של שיכוני הרפאים של משה כשלון הם מחירים שירדו כי שיכוני רפאים אילו הם חסרי תועלת.
34 אורי... . 25/07/2017 01:16 הביקוש נכבש על ידי בנק ישראל ומשה כחלון. ההיצע לא כאן. (ל"ת)
אלי 26/07/2017 02:19 לפני שקונים דירה חייבים לראות את ההדרכה הזאת
https://goo.gl/zQYDaP
33 אבי 24/07/2017 23:29 חרטה המחירים ממשיכים לעלות (ל"ת)
מתווך 03/08/2017 17:52 תמשיך לחלום (ל"ת)
32 ערן 24/07/2017 21:29 ריביות המשכנתאות בבנקים שוב בירידה
אחרי שעלו משך כשנה, החלו שוב לרדת. זה הופך את הקניה לכדאית יותר.
סמי 25/07/2017 17:57 ממש ירידה, עשירית האחוז. מי שלוקח משכנתא ישלם 4%-5% (ל"ת)
סתם אחד 25/07/2017 08:03 אז לך תקנה אם זה כל כך כדאי (ל"ת)
31 V 24/07/2017 20:32 הנתונים הרבה יותר קשים ואנחנו כבר במיתון.המחירים בצלילה (ל"ת)
שמטוב 26/07/2017 11:30 צלילה של 2 פרומיל בדיור כאשר הצלילה בניירות ערך שלך
היא פי עשר מזה (נניח 2 אחוז לשנה). למה אנשים קנו דירות ? כי ההשקעה בניירות ערך התגלתה ברובה כחרטא שמפסידה ועושה רק כאב ראש.
חושף 25/07/2017 07:06 איפה צלילה ? גוש ? חלקה?
המחירים באזור המרכז בעלייה : ראשלצ, חולון, פתח תקווה, כפר סבא, אזור, אור יהודה, רחובות, נס ציונה.כנסו תשוו עסקאות ממועד הדיווח האחרון של רשות המיסים שזה תחילת יולי 2017 לעומת חצי שנה אחורה ותראו עליות.ולא אני לא מתווך ולא משקיע, אני בודק נתונים ולא מאמין לסיסמאות בתקשורת.
30 ישראל 24/07/2017 20:24 נס ציונה
לכל הפריירים שממשיכים לקנות תמשיכו לממן את הקבלנים,מתווחים, בנקים ועוד... הרי לבסוף הם אלו שצוחקים עליכם אנשים שנלחמים על מחירי קוט'ג ועושים חרם צרכני במקום לעשות חרם על הנדלן
29 רונית ב. 24/07/2017 19:11 ולפעמים החגיגה נגמרת
ולפעמים החגיגה נגמרת, כיבוי אורות, החצוצרה (וגם השחלה וגם הערמונית) אומרת: שלום 4 קירות, כי אם את שני מיליון (בעפולה) - אנחנו מוותרים, תחזרי לכאן בחורף רזה בשני שלישים. (ואז אולי נסכים). * וסליחה עם כל הדירות האנורקסיות ועם כל הדירות השבעות.
שי 25/07/2017 08:15 וישפול טינקינג (ל"ת)
28 זוג צעיר 24/07/2017 18:18 סוף סוף היא חושפת לציבור את מה
שהם דיברו בחדרי חדרים ואת האמת שבנק ישראל נערך לירידות מחירים. העם השפוי והשפוף מעול החזירים ניצח את בעלי ההון השבעים ומדושני העונג. יחי כחלון המלך.
27 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 24/07/2017 17:19 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
26 הלוואי שיירדו 24/07/2017 17:12 איך אומרים בעדינות, התחזיות הקודמות שלכם לא משהו...
גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום
25 מוקי 24/07/2017 16:49 "מה שעולה חייב לרדת" (ל"ת)
מנחם 24/07/2017 18:49 למה חייב? זה כתוב בתורה או בספר החוקים? לא חייב! (ל"ת)
שם 25/07/2017 02:22 אתה אמיתי מנחם?! חחחחח
על פיסיקה שמעת...לא?! לא יודע באיזה יקום אתה חי שבו הכל סטטי.....הזוי.
שמטוב 25/07/2017 09:33 האנרופיה גדלה תמיד. כך גם האינפלציה. כך גם מחירי דיור
רק משבר ענק מוריד את מחירי הדיור באופן משמעותי. כרגע יש עודף ביקוש בגלל גידול האוכלוסיה שלא ניתן לו מענה (בניית דירות בירוחם ובקוטב הצפוני לא פותרת בעיות דיור במרכז).. אני מעריך שתהיה עליית מחירי דיור לגבי איזורים שסמוכים לקווי הרכבת הקלה, כי מה שקובע לגבי הדיור הוא רק סמיכות למקומות עבודה. בהקשר זה שמעתי שיש עליית מחירים באשדוד מפני שצפוי שאשדוד תחובר למרכז (בסופו של דבר).
אדי 24/07/2017 22:53 חוקי הטבע חמודי (ל"ת)
24 תיאוריה מעניינת 24/07/2017 16:21 חחחחחח
לכל המגיבים ששמחים כי הם רוצים שמי שקנה יפול - גם אם ערך הדירות שלי יימחק בחצי וזה תרחיש מאוד מוגזם אני עדיין יישאר עם כמה דירות ואתם תהיו עניים... (עליית הריבית ממש לא מטרידה מי שלקח מסלול חכם) אז תהנו בחיים שלכם ובהצלחה עם הקניית דירה
דוד 24/07/2017 22:27 אשאר ולא יישאר
אם תצליח למכור עכשיו בנס - אז תעשה קופה - לא חבל? כי המחירים דוהרים למטה..
ליאורה 24/07/2017 19:04 יהודי יקר שיהיה לך כמה שיותר דירות ותהיה בריא איתם
רק תחשוב על המסכנים שלהם אין, וגם זקוקים. אין צורך להגיב כך. מה שחשוב שיהי טוב לכולם , וגם זוגות הצעירים יסתדרו. והחשוב ביותר אהבת חינם.
אתה חמוד 24/07/2017 17:16 ז עלייך (ל"ת)
רוני 24/07/2017 17:10 נכון גם אם מחירי דירות ירדו.
מחירי השכירות ימשיכו לעלות (צריך פיצוי על הפסקת הרווח מעלית המחירים)
מוסדי 25/07/2017 07:30 זו בדיוק הרמה השכלית של העדר
מחירי השכירות ל-א יעלו כי צריך פיצוי על ירידות מחירים..מחירי השכד מראש נגבים כמחיר הגבוה ביותר אותו המשכיר מבקש והשוכר מוכן לשלם. לפי ההגיון העקום הזה שכר הדירה היה אמור לרדת ששווי הנכסים עלה בעשור האחרון( לא קרה) מה שיקרה הוא ששכר הדירה ירד חזק גם כן כי הפער בין שכירות לקנייה עצמאית תהיה קטנה ומי שצריך ויכול ירכוש דירה במקום לשכור
רץ 24/07/2017 17:03 לא ראיתי מישהו שמפסיד ונשאר נאמן .כי חייו משתנים...
להגיד שגם אם ירד בחצי אתה תישאר אדיש ? לא נראה .
23 חח 24/07/2017 16:12 הסיפור על הדיור שהוא לא יורד הגיע מתוך אינטרס.
לא קיימת סחורה מוצר מטבע מנייה או ריבית שאין בהם תנודתיות למעלה או למטה ואף התרסקות . אז לבני המאמינים לכו אם האמת שלכם עד הסוף ועל תרימו דגל לבן ...
22 חח 24/07/2017 16:06 מכל המגיבים לירידת מחירים עד היום. זאת ההודעה החשובה..
לפי דעתי מה שקובע בסופו של דבר זאת ההודעה של בנק ישראל והשאר הם רק החימום .כאשר הבנק המרכזי מכריז( אם כי בחרדה) על סיום החגיגה אז צריך לנקות את המקלט ולהתכונן...
21 ררר 24/07/2017 15:55 הדאגה שלי נתונה לבנקים שהם עובדים אם מינוף אדיר (ל"ת)
20 אבי 24/07/2017 15:51 לדוד זה השיטה אך לקחת מהציבור את הכסף מיבזק (ל"ת)
19 דוד 24/07/2017 15:49 אפו בנק לאומי שאמר להשקיעה בבזק
זה לו עבודה בענים לעבוד על הציבור על קופות הגמל של הציבור להוריד 50 אחוז מבזק זה לו גנבה לאור היום
18 שניר 24/07/2017 15:32 כסף טיפש נכנס למשחק
החגיגה נגמרה.
יוסי 24/07/2017 17:54 יותר נכון, כסף חכם יוצא מהמשחק. (ל"ת)
רמת גן 25/07/2017 14:35 הוא יצא לפני כשנתיים,החכם,כמובן. עכשיו רק הגל
הגיע לקטנים
17 חחח 24/07/2017 15:28 דווקא הולך לקנות עוד דירה
יא אהבלי חחחח
ירון 25/07/2017 12:29 מצוין, טוב שיש פראיירים כמוך למיתון הירידות. (ל"ת)
נדלניסט 24/07/2017 16:45 כנראה שאין הרבה כמוך
לפי המשך רמות העסקאות ,לא יעזור פימפום אידוטי באינטרנט ,היצוא בשיא הסינים הגיעו מחירים מופקעים ומופרכים בשמיים זה רק עניין של זמן. הסינים ימכרו במחירים נורמליים ולך הבלון בנדלן שלך.
16 דוד 24/07/2017 15:23 תראו אך עבד הבורסה אינסולין טסה 200 אחוז אם 4 פעלים
בזק פי מליון יותר שוו הי יורדת כך זה עבד הבורסה שלנו רק ארצאת מניות אינסולין 3 פעמים אחוד און בזק אם דבדנדים כך עבד הבורסה רק הרצאת מניות ולו ביושר חייב דחוף תביעה יצוגית של מה שעשים לבזק זה הקופות הגמל של כול המדינה שם
15 כותבי תרחישים 24/07/2017 15:15 מחסור הדיור=מכוון=הוראה של השק-רם=ונומק:דאגה לעמיד בנקי
בש 2011 התח הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה ההזויה- של בובו+והנגיד-הבניה ירדה להלן בשנים 2012-5 התח הבניה ירדו ל 43500 דירות בממוצע לשנ זה פגיעה בדור שלם של צעירים וחסרי דיור זה פגיעה בתלכיד הלאומי= זה מחייב וועדת חקירה חב סיניות ב2012 הציעו לשק-רם בנית 100ממר ב 110אלף $ והוא דחה אותם-מ וזאת בתקופה של מחסור אריק ש זל בנה 16100 דירות בשנתיים בש 1997-8 לא ברורו מדוע חכ ושרים שותקים במצב של מחסור חריף יש מחסור של 50-60000 דירו - (נב לפי S/P מחקרים חסרים כ 150000 דירות) זה מחייב וועדת חקירה שימו לב שלקראת הבחירות הם יפרסמו שיש שיווק של דירות אבל יחסירו שלדירות עדיין אין אישורי בניה לתוכניות גם עייר גידם פיסח עיוור וחירש היה מבין את ההונאה ב לא ברורו
14 No shit Sherlock! 24/07/2017 15:13 חחחח (ל"ת)
13 tu 24/07/2017 15:07 איך ירד ??
נכון שבתקופה זו קונים פחות אך זה נראה כמצב בו יש דחיה של הקניה (כמו בזמן שציפו למע"מ 0%). המחירים ממשיכים לעלות אם כי בקצב איטי (נגמר הכסף ??) אין ירידה מהארץ ואין קפיצה משמעותית במספר הדירות שתהיינה מוכנות למסירה ב - 4-5 השנים הקרובות (עד שתתבצענה התוכניות של מחיר למשתכן).
שם 25/07/2017 02:48 ועוד איך ירד....שקר המחסור בדירות
לא שאלת את עצמך איך פתאום בשנה אחת נהיה מחסור בדירות, כאשר ב-2008 דירת 4 חדרים עלתה בסביבות 800K? אז לא היתה עליה המונית, או שהעם הכפיל את עצמו בשנה אחת. הכל ביקוש ספקולטיבי - כמו שהגיע, ככה ייעלם.
ררר 24/07/2017 15:57 בדרך כלל המגיב פועל מפוזיציה או ממה שהוא מחזיק .אאאא (ל"ת)
אדי 24/07/2017 15:47 ההבדל להיום שמע"מ 0 לא קיימת ומחיר למשתכן חי ובועט (ל"ת)
תתעורר 24/07/2017 15:12 כמות הבניה בשיא של כל הזמנים (ל"ת)
חשבון פשוט 25/07/2017 07:10 זה כי לא מסיימים לבנות. רק 3 שנים לבנות דירה
כשמתחילים לבנות יותר מאשר מסיימים אז ברור שבנייה פעילה בשיא..זה לא אומר כלום חוצמהעובדה שפשוט לא מסיימים לבנות בפרק זמן סביר.לפי בנק ישראל 58000 משקי בית מתווספים כל שנה לביקוש. כמה התחלות בנייה? הרבה פחות...ברור שמחירים יעלו.
12 נימר הקבלן 24/07/2017 15:06 ולי תמיד אמרו שמחירי הדיור תמיד עולים
פחחחח. ...פראיירים לא מתים.רק קונים בתים וקורסים
פאפי 25/07/2017 07:04 מאחל לעצמי . להיות אם בתים . ולקרוס (ל"ת)
אמיר 25/07/2017 08:49 קודם מאחל לך ללמוד לאיית (ל"ת)
11 מיטל 24/07/2017 15:03 עם כל הכבוד לבנק ישראל, לא צריך אותם בשביל לדעת את זה
כנס למדלן ותראו את גרף המחירים של אשדוד שהגיעה למחירים מנופחים במיוחד בהתחשב בעובדה שזאת אחת הערים הפקוקות היום. תראו שהיא בירידה כבר חודש שלישי ברציפות
רמת גן 25/07/2017 14:31 איפה זה אשדוד ? ליד אשקלון ? חחח (ל"ת)
10 סטנלי פישר 24/07/2017 15:03 אמרתי לך לשמור דברים כאלה בסוד
קרנית איך יתכן שהמחירים גם יכולים לרדת ? תורידי ריבית ותגרמי להם לעלות שוב הרי זאת הייתה כל המטרה שלנו שכחת ? אל תקלקלי לנו את התכנית ההרסנית שלנו להפוך את כל מעמד הביניים לעבדים שלנו .... נגידה יקרה את בקרוב תאכלי מהדייסה שבישלת במשק שבמיתון עם אפס אחוז ריבית שיהיה לך באמת בהצלחה אחרי שגרמת לדור שלם להשתעבד עבור 4 קירות
9 משקיע בבורסא 24/07/2017 15:02 מי שיודע כבר משקיע בחסר בחברות הנדלן
אם אתם יודעים שזה מה שיקרה אז לפחות תרוויחו כסף. כמובן שזהו אינו ייעוץ...
8 חן 24/07/2017 15:01 דקת דומייה לאלה שלקחו משכנתא של מיליון בשנתיים האחרונות
אל תדאגו, לא ניתן להשתעבדות שלכם להתקיים לשווא.
שלום 24/07/2017 20:06 לקחתי 1.4
90 אחוז קלצ לדירה נוספת מצדי שירד ב50 אחוז ועוד עשרים שנה יעלה ב20 אחוז. לא מפריע לי כול עוד משלמים לי שכירות אפילו נמוכה 20 אחוז מהשוק.תראו לי עסק יותר טוב לשכיר כמוני מחר בבוקר אני מוכר
תתקשר כשהירידות יתחי 24/07/2017 15:29 על זה אמרו חכמינו "טוב ציפור ביד משתיים על העץ" (ל"ת)
7 דור 24/07/2017 15:00 אה באמת? כי חשבתי שהדירת 3 חדרים שלי ביבנה תגיע ל2.2
באסה
6 מחירים עולים 4 חודשים 24/07/2017 14:59 מחירים עולים 4 חודשים ברצף. הבנתם?
מחירים עולים 4 חודשים ברצף. הבנתם?מתי יירדו? שנתיים? שלוש? כשהריבית תהיה בשמיים!
ג'קי 24/07/2017 23:48 חחח שמת לב שלא סופרים את הדירות המוזלות (מחיר למשתכן)..
אם לא תספור את האנשים הנמוכים בישראל ייצא לך ממוצע של ג'ירפות אז מה זה אומר?!
אדי 24/07/2017 15:45 אז הריבית תעלה נו אז? תפסיקו להאכיל לקרדות
עדיף לקחת ריבית של 10% על 90 ש"ח מאשר 1% על 100 ש"ח ותזכור את זה טוב טוב... עם ישראל מפסיק להיות פראייר הוא לא קונה דירה במחיר בועה.
בסטיונר 24/07/2017 17:35 גדווולל
אני חושב שהמחירים ירדו אבל המשפט עדיף ריבית של 10% על 90 מאשר ריבית של 1% על 100 הוא גאוני!!!!! אתה פשוט מטומטם...
שמטוב 25/07/2017 09:38 הוא נשאר שנתיים בכתה ג,לא הבין אחוזים. שיחק בבועות סבון (ל"ת)
יש ר א לי 24/07/2017 16:15 בחיי שאתה טמבל, משכנתא זה לא לשנה, זה ל 30 שנה (ל"ת)
אדי 24/07/2017 16:50 לא סתם אומרים שהכסף שנשאר בנדל"ן הוא כסף טיפש
אם המחירים יותר זולים אז אנשים יקחו משכנתא ל25-20 שנים כמו ההורים שלנו ולא ל-30 שנים כמו שלוקחים הפראיירים היום. ואם אתה לוקח משכנתא קטנה יותר אז אתה תחזיר פחות ממה שתחזיר בריבית זולה על משכתנא זולה בדירה יקרה של מחיר בועה. תעשה חשבון אני יודע שקשה לך אולי תתייעץ אפילו כי אני בטוח שלא סיימת 12 שנות לימוד, ככה זה כסף של נדל"ן הוא... טיפש..
שמטוב 25/07/2017 09:41 למי שיש כסף לא לוקח בכלל משכנתאות כי ההחזר הכולל גדול
יש רבים שיש להם 2 מיליונים שקלים והם קונים במזומן, ללא הלוואות. מקסימום הלוואות גישור קטנות.
בזיל 24/07/2017 16:12 לא הבנתי למה
אתה יכול להסביר?
5 בני 24/07/2017 14:59 אבל קניתי ב1.2 באשקלון. הציפייה שלי שזה יהיה 1.8
בעוד שנתיים, לא יותר.
יובל 25/07/2017 08:13 1.8 באשקלון?
בחיים לא.
אמיר 25/07/2017 08:49 יובל, אתה יודע מה זה ציניות? (ל"ת)
4 המסיבה 24/07/2017 14:51 המסיבה הסתיימה - מתקפלים (ל"ת)
קפה ולימון 25/07/2017 14:20 תאמין לי שגם אם יצטרכו למכור דירה ב-100,000$ אז
יעבדו, יבנו דירות,יסעו על מרצדס מקבוצה גבוהה ויגידו תודה בופו של דבר.
3 נאור 24/07/2017 14:44 אבל אבא אמר שמחיר של דירה יכול רק לעלות
:(
חיים 24/07/2017 14:56 בקרוב החיים יתנו לו שיעור (ל"ת)
2 מאיר 24/07/2017 14:40 מכין פופקורן לתגובת בעלי הדירות והקבלנים
"לא ייתכן!" "אבל מחיר למשתכן מקבלים דירה אחרי 6 שנים!" "המחירים אף פעם לא ירדו בעבר, למה שזה יקרה עכשיו?" *צוחק בקול רם*
חחח 25/07/2017 04:54 כשירדו תצחק בינתיים תמשיך להכין פופקורן ..לוזר (ל"ת)
1 אדי 24/07/2017 14:37 סבבה בכל מקרה אני לא קונה דירה במחיר בועה. (ל"ת)
קפה ולימון 25/07/2017 14:17 אדי-אתה גדול וחזק,אין אדי שהוא לא תותח!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש