דו"חות ויקטורי: ירידה קלה בפדיון מחנויות זהות ברקע לרכישת סניפים; הרווח זינק ב-114%

אייל רביד, צילום: יח"צ
עוד לפני רכישת 6 סניפים מרשת מגה, ויקטורי -1.5% ויקטורי 4,136 -1.5% ויקטורי בסיס:4,199 פתיחה:4,202 גבוה:4,247 נמוך:4,136 תמורה:173,714 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מציגה היום עלייה של 48% בהכנסות הרבעון שלישי של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-366 מיליון שקל. רשת הסופרמרקטים סיימה את הרבעון עם זינוק של 114% ברווח הנקי ל-7 מיליון שקל. 
העלייה במכירות שרשמה הרשת נובעת מפתיחת סניפים חדשים, כאשר הפדיון מחנויות זהות במהלך הרבעון קטן ב-1.7% לעומת הרבעון השלישי של 2015. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך הרבעון עמד על 7.8 אלף שקל למ"ר מכירה נטו, בהשוואה ל-8.5 אלף שקל למ"ר מכירה נטו ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי הירידה מיוחסת לגודל החנויות החדשות שנפתחו, שהינו גדול מהממוצע. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עמד על כ-8.3 אלף שקל למ"ר מכירה נטו, בהשוואה לפידיון ממוצע של כ-8.5 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-88.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-57 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-24.2%, בהשוואה ל-23% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקרה משיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב צמיחתה הניכרת של החברה, רכישת סניפי מגה, איחוד מחסני החברה למחסן מרכזי אחד, ותחילת ייבוא עצמאי של מוצרי בשר ודגים על ידי החברה.
 
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-9.2 מיליון שקל, עלייה של כ-73% בהשוואה ל-5.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2015. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-2.5%, בהשוואה ל-2.2% בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה נובעת מעלייה ניכרת במכירות וברווח הגולמי של החברה.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו מעריכים כי למרות שהסניפים החדשים עדיין לא מיצו את הפוטנציאל המלא שלהם ועוד לפני רכישת 6 סניפים חדשים ממגה השבוע, נוכל להציג שנת שיא נוספת של ויקטורי. להערכתנו, שוק הקמעונאות עדיין בהתהוות ולכן שמרנו על רמות נזילות גבוהות שמאפשרות לנו לנצל הזדמנויות לצמיחה מהירה באמצעות רכישת סניפים והמימוש בא לידי ביטוי ברכישת ששה סניפים ממגה. תמורת הרכישה עומדת על 12.6 מיליון שקל ואנו מאמינים כי נוכל להביא את הסניפים לרמת מכירות גבוהה מהרמה בה הם פעלו בחודשים האחרונים. חשוב להדגיש כי מדובר בסניפים שכונתיים במרכזי הערים, הנמצאים באזורים בהם לא היינו פרוסים. אנו ממשיכים לתרגם את הצמיחה לשיפור תנאי הסחר של החברה, והעדות לכך היא שיפור בשיעורי הרווחיות על אף התחרות הענף".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה