בזק: ירידה של 3.2% ברווח הנקי ל-394 מיליון שקל

פלאפון רשמה קיפאון בהכנסה הממוצעת למנוי. החברה הבת YES איבדה 17,000 מנויים מתחילת השנה
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה בזק

קבוצת בזק פרסמה הבוקר את תוצאות הרבעון השלישי של השנה ובשורה התחתונה רשמה ירידה של 3.2% ברווח הנקי ל-394 מיליון שקל (מעל הצפי של רוסאריו לרווח נקי של 380 מיליון שקל). ההכנסות ירדו גם כן בשיעור דומה ל-2.51 מיליארד שקל, וה-EBITDA  הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל, ירידה של 6.1%. בתוך כך, בזק פרסמה תחזית אופטימית לפיה תזרים המזומנים הפנוי של הקבוצה בסוף 2016 צפוי לעמוד על כ-2.2 מיליארד שקל.

מנגד, חברת הסלולר פלאפון מקבוצת בזק רשמה קיפאון בהכנסה הממוצעת למנוי, והחברה הבת YES ממשיכה לאבד לקוחות ומסכמת את 9 החודשים הראשונים של השנה עם אבדן של 17,000 מנויים.

הפעילות הקווית

ההכנסות הסתכמו ב-1.08 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.1 מיליארד שקל ברבעון השני והרבעון השלישי אשתקד. 

הרווח התפעולי ירד ל-519 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת רווח תפעולי של 540 מיליון שקל ברבעון השני השנה, ולעומת רווח תפעולי של 512 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2015.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) ירדה ל-58 שקל ברבעון השלישי לעומת 60 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט ירדה ל-89 שקל למנוי לעומת 90 שקל ברבעון השני ולעומת 88 שקל ברבעון המקביל של השנה שעברה. 

מספר קווי טלפון בסוף הרבעון השלישי 2016 עמד על 2.137 מיליון בהשוואה לכ-2.151 מיליון ברבעון השני 2016 וכ-2.193 מיליון ברבעון השלישי אשתקד. 

בשורה התחתונה, הפעילות הקווית רשמה זינוק של 34% ברווח הנקי ל-343 מיליון שקל.

פלאפון

פלאפון רשמה ירידה בהכנסות ל-649 מיליון שקל ברבעון השלישי - ירידה של 1.4% לעומת הרבעון השני וירידה של 11% לעומת הכנסות הרבעון השלישי של 2015. בשורה התחתונה, פלאפון רשמה רווח נקי של 32 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 13 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. החברה רשמה עלייה של 88 אלף במספר המנויים ל-2.34 מיליון מנויים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה על 68 שקל  - ללא שינוי לעומת הרבעון השני של השנה.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון: "הצמיחה בכמות המנויים החדשים והגדלת ההכנסות משירותים, לצד צמצום הוצאות התפעול, הביאה לגידול ברווח. ברבעון האחרון המשכנו בפעילות אינטנסיבית להגדלת בסיס המנויים, באמצעות שיתופי הפעולה הקיימים ומתן הצעות בעלות ערך ללקוחות; ביססנו והעמקנו את שיתוף הפעולה עם רשת באג; המשכנו להרחיב את ערוצי ההפצה ונקודות המגע עם ציבור הלקוחות, עם השקת המותג e-mobile; זכינו במכרז על הלקוח הגדול במדינה- מכרז החשכ"ל לאספקת שירותים סלולריים לכ- 100 אלף עובדי המדינה ומכשירי סמארטפונים של Apple ו- HTC; ורק לאחרונה סיכמנו השקה מוצלחת של IPHONE 7 במכירת 10,000 מכשירים בתוך שבוע. כל הפעילות נעשית לצד התייעלות תפעולית מתמשכת בחברה". 

YES

החברה הבת רשמה ירידה של 2.7% בהכנסות ל-434 מיליון שקל. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) הסתכמה ב-233 שקל למנוי - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסיס המנויים של YES ירד ב-5,000 בתי אב ל-618 אלף מנויים ובסך הכל איבדה 17,000 מנויים מתחילת השנה. בשורה התחתונה, חברת הלוויין רשמה הפסד של 142 מיליון שקל לעומת הפסד של 75 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2015.

בזק בינלאומי

הכנסות הרבעון השלישי ירדו ל-384 מיליון שקל, לעומת כ-389 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הירידה מיוחסת לקיטון בהכנסות מפעילות השיחות בין מפעילים בעולם. בנטרול פעילות זו, מציגה בזק בינלאומי גידול בהכנסות של כ-1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-45 מיליון שקל לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, קיטון של כ-23.7%. ה- EBITDA ברבעון ירד ב-13% ל-80 מיליון שקל (שיעור EBITDA - 20.8%), לעומת כ-92 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד (שיעור EBITDA  - 23.7%).  הרווח הנקי ברבעון צנח ב-20% ל-33 מיליון שקל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.