שוק העבודה בארה"ב: התביעות לדמי אבטלה עלו השבוע בכ-7%

אחרי שבועיים מוצלחים, כמות התביעות לדמי אבטלה בארה"ב חצו את גבול ה-300 אלף ומשפיעה על השווקים
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה תביעות אבטלה

לאחר שבועיים בהם התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב הציגו תוצאות טובות מהצפוי, כמות התביעות שפורסמה היום (ה'), הייתה דווקא גבוהה מהצפוי. השבוע נרשמו בארה"ב 307 אלף תביעות חדשות לאבטלה. הצפי של השוק היה לכמות של 285 אלף בלבד. הכמות השבועית הייתה גבוהה ב-25 אלף תביעות לעומת שבוע שעבר (7%). 

מדד התביעות השפיע על השווקים, כאשר החוזים העתידיים על הדאו ג'ונס ירדו מעליה של 0.5% אל עלייה של 0.3%. 

ממוצע התביעות החדשות של ארבע השבועות האחרונים, עומד על כמות נמוכה של 289 אלף בלבד. מדד תביעות זה נתון לתנודתיות נמוכה יותר וחוזה טוב יותר את הטרנד ארוך הטווח של שוק העבודה בארה"ב. נציין כי על פי השקפה רווחת של השוק, מדד שמציג תביעות ממוצעות נמוכות מ-300 אלף תביעות, הינו מדד שמציג המשך ירידה באבטלה במדינה. 

על פי משרד העבודה, מעט קשה בחודש האחרון להציג את התוצאות מותאמות ענותית בשל שינויים חדים במזג האוויר שמשפיעים על התהליכים הכלכליים בשוק העבודה. חרף מזג האוויר הקשה של ינואר והחששות מפני התפתחותה של סופה קשה, בשלושת החודשים האחרונים שוק העבודה בארה"ב הוסיף 1 מילון משרות חדשות. הקצב החזק ביותר מאז שנת 1997. 

לאחרונה החלו קריאות של כלכלנים על כך שטרנד העליה בתעסוקה במדינה נמצא בסכנה עקב הירידה בפעילות מגזר האנרגיה במדינה. חלק ניכר מהחברות הקטנות בארה"ב לקידוחי נפט בארה"ב מדווחות על כך ששינו את התוכניות שלהן לקראת המשך השנה בעקבות הירידה במחירי הנפט.  

twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.