גרף

אחרי ראלי של 24%, ברומטר הפחד נכנס חזק לתמונה - "אנשים קונים הגנות"

המדדים בארה"ב נגעו אמש בשיא מאז 2008. סוחרי האופציות מתחילים להפגין עצבנות. הפוזיציה הגדולה ביותר - ב'פוט' 1,250 למארס
מערכת Bizportal | (6)

מדד ה-S&P500 האמריקני השלים אתמול ראלי מדהים של כמעט 27% מהנמוך היומי ב-4 באוקטובר האחרון. הכותרות דיברו אמש על פחד גבהים ואכן המדדים לא הצליחו לפרוץ קדימה וסגרו ללא שינוי ביחס לרמות הפתיחה לאחר שכבר נטו לאדום במהלך היום.

מדד ה-S&P500 מאז נובמבר 2011:

ה'פוטים' על 1,300 נקודות לחודש מארס רשמו אתמול את הגידול החדה מזה שבוע במספר הקניות. 30,172 חוזים נרכשו אתמול על פוט 1,300 למארס ונציין כי הפוטים על 1,250 נקודות לחודש מארס הן הפוזיציה הפתוחה הגדולה ביותר בשוק האופציות בארה"ב כעת.

"אנשים קונים הגנות. מה שאחנו רואים זה פשוט אנשים שרואים הרבה מאוד דברים רעים באופק ומנסים לתמחר את מה שהם רואים. יש פה עלייה ברמת הפחד", כך אמר לבלומברג מומחה של חברת המסחר CBOE.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שניםהעולם במדיה-מסתיר בפלסטר אמת לדחות קריסה! (ל"ת)
    מיתון2012-3 22/02/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ג.כ 22/02/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    שיש מי שכתב (מכר) את הפוזיציות על הפוטים ומאמין שהשוק לא ירד מתחת ל 1250 . ואלה בד" כ לא המשקיעים הקטנים שקונים את הפוטים כתעודת ביטוח ולא ככלי לעשות הרבה כסף כפי שמנחה את כותבי הפוטים
  • 4.
    קזינו לכל דבר!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מבין עניין 22/02/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טאואר 22/02/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    אם באמת יש כזה המניה תתפוצץ למעלה
  • 2.
    אמיר 22/02/2012 11:52
    הגב לתגובה זו
    הרבה יותר מורכב רק מהשינוי, סיימתי קורס של זיו פניני שמזהיר מאוד מניתוח פשטני של הפוזיציות, האם הסטיה עלתה או ירדה? האם הסקיו התישר או התחדד רוצה לומר מי לחץ הקונה או המוכר, יתרה מזאת חשוב מה קרה באופ המקבילה של ה קול, האם זה בכלל גלגול, בקיצור לא כ" כ פשוט!! לא לשכוח על כל קונה יש מוכר!!
  • 1.
    שאלה למבין 22/02/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    1- על כותב הפוזציה 2- על הקונה, התשובה - גם לטובת הקורא מהשורה בתודה מראש
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.