ההזמנות החדשות למוצרים ברי-קיימא ביולי זינקו 4.2%; ענף התחבורה מוביל

דו"ח מעורב שפורסם היום טרם הפתיחה בוול סטריט מכיל פרטים רבים בתוכו על ההזמנות במפעלים האמריקניים ועל הטרנדים בסקטור החשוב; אז האם דווקא הדו"ח ייתן תמיכה להקלות מוניטריות מ'הפד'?
עידן קייסר | (1)

היום בשעה 15:30, טרם פתיחת המסחר בוול סטריט, פורסם נתון ההזמנות החדשות למוצרים ברי-קיימא לחודש יולי. החוזים טרם פרסום הנתון הצביעו על ירידה של כ-0.1% במדדים המובילים בוול סטריט, לאחר פרסום הנתון המדדים לא הראו שינוי ניכר. ההזמנות החדשות אמנם זינקו בחודש יולי, אך זהו החודש השני ברציפות שההזמנות בניכוי ענף התחבורה יורדות.

מספרי הזמנות המוצרים ברי קיימא משקפים את ההזמנות החדשות שנתקבלו מיצרנים מקומיים בארה"ב לאספקה מיידית או לאספקה עתידית. מהנתונים ההסטוריים של נתון זה, הפרסום הראשוני לחודש הינו מספר ראשוני, אשר בדרך כלל מתעדכן (מעלה או מטה) בחודש העוקב.

ההזמנות החדשות למוצרים ברי קיימא עלו 4.2% בחודש יולי לעומת חודש יוני, הפתעה לעומת תחזיות האנליסטים שצפו עליה של 1.9%. ההזמנות החדשות למוצרים בניכוי ההזמנות לענף הרכב ירדו 0.4% בין החודשים, אכזבה לעומת התחזיות שצפו דווקא עליה 0.4%.

בחודש יוני ההזמנות החדשות למוצרים ברי קיימא זינקו 1.6% לעומת חודש מאי, ולא כפי שפורסם בחודש שעבר על עלייה של 1.3%. ההזמנות החדשות בניכוי ההזמנות לענף הרכב ירדו 1.1% מחודש מאי לחודש יוני, מה שמרמז על החוזק, ועל התנודתיות הרבה שמראה תעשיית הרכב האמריקנית בקבלת הזמנות חדשות.

ההזמנות החדשות למצורי ליבה הוניים ברי קיימא (core capital goods), המוצרים בניכוי מוצרי בטחון ומוצרים מענף הרכב, נתון שהוא 'ברומטר' להוצאה העסקית בארה"ב, ירד בחדות בשיעור של 3.4% ביולי, לאחר שירד בחדות גם ביוני בשיעור של 2.7%. האנליסטים ציפו כי בקטגוריה זו ההזמנות יעלו בשיעור של 0.7%, לאחר שדווח בנתון הראשוני בחודש שעבר על ירידה של 1.7% (שעודכנה לירידה של 2.7%, כאמור).

לשכת המסחר, שפרסמה את הנתון, טענה כי הביקוש המוגבר למטוסים אזרחיים הוא שיצר את העליות החדות בחודשים יוני ויולי. ההזמנות החדשות בחודש יולי טסו 14.1% לאחר שבואינג (סימול: BA) זכתה להזמנות של 260 מטוסים, עליה מהזמנות של 24 מטוסים בחודש יוני. חברת אמריקן אירליינס זכתה בהזמנות ל-150 מטוסים בחודש הקודם (יולי). הזינוק בהזמנות המטוסים נלווה גם לזינוק בהזמנות הרכבים הממונעים, שטסו בשיעור של 12.8% החודש, שיעור העלייה הגדול ביותר מאז יולי בשנה שעברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 24/08/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
    ראיתם מה קורה בהמלצות בבילון- כך יקרה לפלוריסטם ,אל תיקנו המלצות. לםלוריסטם סיכוי קלוש להגיע ל 5 דולר,אבל בטח לא 6,7, או 8.

ביל אקמן מציין כי זו שנת ההשקעות הגרועה ביותר עבורו ומפנה אצבע מאשימה לחברת ולינט

איתן יונסי |
נושאים בכתבה ביל אקמן
מנהל קרן הגידור המיליארדר, ביל אקמן, אמר בראיון לאתר CNBC כי 12 החודשים האחרונים הייתה "התקופה הגרועה ביותר של ביצועים" מכל קריירת השקעותיו, כאשר האשמה העיקרית בדבר הייתה ההתרסקות של חברת ולינט פארמהסוטיקלס. "ולינט הובילה כמעט את כל המגמה. מעולם לא החזקתי במניה שהציגה ירידה של 90%" כך אמר יו"ר Pershing Square Capital Management בהתייחסות לצניחת ולינט ממחיר של 245 דולר למניה לשפל של 18 דולר בלבד בסוף חודש יוני. מאז מניית ולינט התאוששה במעט, ועלתה למחיר של 31 דולר למניה, כאשר החברה שוקדת להחזרת אמון המשקיעים לאחר שאלות בנוגע לאסטרטגיית התמחור והקשרים לחברת Philidor - חברה למשלוח תרופות ייחודיות בדואר, שהביא להתערבות רגולטורית וצניחה במחיר המניה. אקמן, שהצטרף למועצת המנהלים של ולינט באמצע מארס, אמר כי החברה מציגה התקדמות. בנוסף להתחדשות מועצת המנהלים, ולינט צירפה מוקדם יותר השנה את מנכ"ל פריגו לשעבר, ג'וזף פאפא (לכתבה המלאה לחץ כאן) במקומו של המנכ"ל היוצא, מייקל פירסון. כמו כן, ולינט צירפה את פול הרנדין למנכ"ל הכספים של החברה. "ולינט היום הינה השקעה יותר טיפוסית לחברתנו, זאת לאחר שאיבדו הרבה מערכם. בדרך כלל אנחנו משקיעים כאשר מחזיקי המניות איבדו אמון בניהול, וזה בדיוק מה שהתרחש כאן. זה לא נבע רק מניהול, אלא כאן, מחזיקי המניות איבדו אמון במספרי החברה. הדו"חות הכספיים עוכבו, והייתה סכנת ממשית לפשיטת רגל. אקמן מסר כי הוא הפר את כל כללי השקעותיו עם ולינט, כאשר בתחילה נכנס לשותפות עם יצרנית התרופות הקנדית בשנת 2014 במטרה לקנות את יצרנית הבוטוקס, אלרגן. כבר אז ההסדר הייחודי גרם לשאלות של ניגוד אינטרסים, אך אקמן הכחיש את הדבר.