ההזמנות החדשות למוצרים ברי-קיימא ביולי זינקו 4.2%; ענף התחבורה מוביל

דו"ח מעורב שפורסם היום טרם הפתיחה בוול סטריט מכיל פרטים רבים בתוכו על ההזמנות במפעלים האמריקניים ועל הטרנדים בסקטור החשוב; אז האם דווקא הדו"ח ייתן תמיכה להקלות מוניטריות מ'הפד'?
עידן קייסר | (1)

היום בשעה 15:30, טרם פתיחת המסחר בוול סטריט, פורסם נתון ההזמנות החדשות למוצרים ברי-קיימא לחודש יולי. החוזים טרם פרסום הנתון הצביעו על ירידה של כ-0.1% במדדים המובילים בוול סטריט, לאחר פרסום הנתון המדדים לא הראו שינוי ניכר. ההזמנות החדשות אמנם זינקו בחודש יולי, אך זהו החודש השני ברציפות שההזמנות בניכוי ענף התחבורה יורדות.

מספרי הזמנות המוצרים ברי קיימא משקפים את ההזמנות החדשות שנתקבלו מיצרנים מקומיים בארה"ב לאספקה מיידית או לאספקה עתידית. מהנתונים ההסטוריים של נתון זה, הפרסום הראשוני לחודש הינו מספר ראשוני, אשר בדרך כלל מתעדכן (מעלה או מטה) בחודש העוקב.

ההזמנות החדשות למוצרים ברי קיימא עלו 4.2% בחודש יולי לעומת חודש יוני, הפתעה לעומת תחזיות האנליסטים שצפו עליה של 1.9%. ההזמנות החדשות למוצרים בניכוי ההזמנות לענף הרכב ירדו 0.4% בין החודשים, אכזבה לעומת התחזיות שצפו דווקא עליה 0.4%.

בחודש יוני ההזמנות החדשות למוצרים ברי קיימא זינקו 1.6% לעומת חודש מאי, ולא כפי שפורסם בחודש שעבר על עלייה של 1.3%. ההזמנות החדשות בניכוי ההזמנות לענף הרכב ירדו 1.1% מחודש מאי לחודש יוני, מה שמרמז על החוזק, ועל התנודתיות הרבה שמראה תעשיית הרכב האמריקנית בקבלת הזמנות חדשות.

ההזמנות החדשות למצורי ליבה הוניים ברי קיימא (core capital goods), המוצרים בניכוי מוצרי בטחון ומוצרים מענף הרכב, נתון שהוא 'ברומטר' להוצאה העסקית בארה"ב, ירד בחדות בשיעור של 3.4% ביולי, לאחר שירד בחדות גם ביוני בשיעור של 2.7%. האנליסטים ציפו כי בקטגוריה זו ההזמנות יעלו בשיעור של 0.7%, לאחר שדווח בנתון הראשוני בחודש שעבר על ירידה של 1.7% (שעודכנה לירידה של 2.7%, כאמור).

לשכת המסחר, שפרסמה את הנתון, טענה כי הביקוש המוגבר למטוסים אזרחיים הוא שיצר את העליות החדות בחודשים יוני ויולי. ההזמנות החדשות בחודש יולי טסו 14.1% לאחר שבואינג (סימול: BA) זכתה להזמנות של 260 מטוסים, עליה מהזמנות של 24 מטוסים בחודש יוני. חברת אמריקן אירליינס זכתה בהזמנות ל-150 מטוסים בחודש הקודם (יולי). הזינוק בהזמנות המטוסים נלווה גם לזינוק בהזמנות הרכבים הממונעים, שטסו בשיעור של 12.8% החודש, שיעור העלייה הגדול ביותר מאז יולי בשנה שעברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 24/08/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
    ראיתם מה קורה בהמלצות בבילון- כך יקרה לפלוריסטם ,אל תיקנו המלצות. לםלוריסטם סיכוי קלוש להגיע ל 5 דולר,אבל בטח לא 6,7, או 8.

הלירה הטורקית עברה לעליות חדות: הבנק המרכזי הודיע על העלאת הריבית ל-16.5%

תנודה חדה בדקות האחרונות בשוקי המט"ח, סגן ראש הממשלה הטורקי: "מחויבים להחזיר את האמינות בשוק המקומי", האם ארדואן מתקפל?
עמית טל |

לאחר שנפלה מוקדם יותר הבוקר בכ-5.5% לרמת שפל היסטורית מול הדולר, רושמת הערב הלירה הטורקית תנודה חדה למעלה ועברה לעליות חדות של 2.3%. ברקע, ייתכן ויש שינוי מדיניות  של הנשיא ארדואן, כאשר הבנק המרכזי במדינה הודיע על פגישת חירום הערב, ובמקביל הקפיץ הבנק את הריביות לרמה של 16.5% מרמה של 13.5%. במקביל להודעה של הבנק המרכזי, פרסם סגן ראש הממשלה ברשת הטוויטר פוסט ובו טען: "טורקיה מחויבת למשמעת פיסקלית, הגיע הזמן להחזיר את האמינות של טורקיה בשווקים". נזכיר כי במשך החודשים האחרונים ניהל נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאבק עיקש מול הבנק המרכזי ששאף לעלות את הריביות במדינה.  "אומרים שהבנק המרכזי עצמאי. אוקי. אבל אנחנו הם אלה שמשלמים את המחיר עבור החלטותיהם. הם מכנים (את שלטוני) שלטון של אדם אחד. איזה מין שלטון יחיד זה שבו אנחנו מחליטים והם לא מבצעים את ההחלטות?", טען ארדואן באחת מהישיבות האחרונות של סיעתו. הצעד של הבנק המרכזי המרכזי הערב מהווה כישלון מהדהד של ארדואן, דבר שעשוי להשפיע על הבחירות בחודש הבא. גם אם הבנק המרכזי יפעל הערב בעוצמה, הצרות של העם הטורקי רחוקות מלהסתיים. ע"פ הערכות בשווקים, על מנת להרגיע את התנודתיות במטבע נדרשת טורקיה כעת להקפיץ את הריבית לרמה של 20% (הבנק הקפיץ את הריבית ל-16.5%), דבר שיחנוק את הפעילות הכלכלית במדינה, ויביא לנפילה של חברות רבות שהתמנפו בשנים האחרונות. בנוסף, צריך לזכור כי מקור הבעיות של טורקיה הערב הן בפעילות הפד' שגורמת לבריחה של הון לכיוון ארה"ב.