נייקי
צילום: iStock

נייקי מטפסת ב-5% לרמות שיא כל הזמנים

ענקית אופנת הספורט מציגה נתונים חזקים במיוחד לרבעון האחרון, כאשר המכירות של החברה גדול בכל השווקים. המכירות בשוק הסיני זינקו ב-22% בחישוב שנתי
עמית נעם טל |

מניית ענקית אופנת הספורט נייקי (סימול:NKE) עולה  כעת ב-5% לרמות שיא כל הזמנים. ברקע לזינוק היום, החברה פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר דו"חות טובים במיוחד לרבעון האחרון. 

הכנסות החברה צמחו ברבעון האחרון ב-7% בחישוב שנתי, והסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר, גבוה מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 10.4 מיליארד דולר. בניכוי השפעות מטבע, הכנסות החברה זינקו ב-10%. מבחינה חלוקה גיאוגרפית, הכנסות החברה בצפון אמריקה עלו ב-4% לרמה של 4.29 מיליארד דולר. הכנסות החברה מהשוק האירופאי ומהמזרח התיכון עלו ב-6% בחישוב שנתי לרמה של 2.77 מיליארד דולר, וההכנסות מסין הציגו גידול של 22% לרמה של 1.67 מיליארד דולר, ובנטרול השפעות מטבע מדובר על קצב צמיחה של 27%. 

מבחינת חלוקה לסגמנטים, מכירות הביגוד עלו ב-9% בחישוב שנתי, מכירות הציוד רשמו עלייה של 11% בחישוב שנתי, ומכירות הנעליים צמחו ב-11%. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 1.367 מיליארד דולר או 0.87 דולרים למניה, עלייה של 25 ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

מלאי החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-5.8 מיליארד דולר, עלייה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. קופת המזומנים של החברה מסתכמת ב-3.6 מיליארד דולר, ירידה של 625 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה. הירידה בקופת המזומנים מיוחסת בעיקר לביצוע רכישות חוזרות של מניית החברה וחלוקת דיבידנדים למשקיעים.  החברה ביצעה ברבעון האחרון רכישות חוזרות של 11.9 מיליון מניות החברה, בהיקף של 995 מיליון דולר. נציין כי הרכישות בוצעו בחלק מתוכנית רכישות בהיקף של 15 מיליארד דולר שהחברה הודיעה עלייה ביוני 2018, כאשר עד כה נוצלו רק כ-2 מיליארד דולר בערך.

 

גרף מניית החברה בשנים האחרונות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.