נייקי
צילום: iStock

נייקי מטפסת ב-5% לרמות שיא כל הזמנים

ענקית אופנת הספורט מציגה נתונים חזקים במיוחד לרבעון האחרון, כאשר המכירות של החברה גדול בכל השווקים. המכירות בשוק הסיני זינקו ב-22% בחישוב שנתי
עמית נעם טל |

מניית ענקית אופנת הספורט נייקי (סימול:NKE) עולה  כעת ב-5% לרמות שיא כל הזמנים. ברקע לזינוק היום, החברה פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר דו"חות טובים במיוחד לרבעון האחרון. 

הכנסות החברה צמחו ברבעון האחרון ב-7% בחישוב שנתי, והסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר, גבוה מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 10.4 מיליארד דולר. בניכוי השפעות מטבע, הכנסות החברה זינקו ב-10%. מבחינה חלוקה גיאוגרפית, הכנסות החברה בצפון אמריקה עלו ב-4% לרמה של 4.29 מיליארד דולר. הכנסות החברה מהשוק האירופאי ומהמזרח התיכון עלו ב-6% בחישוב שנתי לרמה של 2.77 מיליארד דולר, וההכנסות מסין הציגו גידול של 22% לרמה של 1.67 מיליארד דולר, ובנטרול השפעות מטבע מדובר על קצב צמיחה של 27%. 

מבחינת חלוקה לסגמנטים, מכירות הביגוד עלו ב-9% בחישוב שנתי, מכירות הציוד רשמו עלייה של 11% בחישוב שנתי, ומכירות הנעליים צמחו ב-11%. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 1.367 מיליארד דולר או 0.87 דולרים למניה, עלייה של 25 ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

מלאי החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-5.8 מיליארד דולר, עלייה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. קופת המזומנים של החברה מסתכמת ב-3.6 מיליארד דולר, ירידה של 625 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה. הירידה בקופת המזומנים מיוחסת בעיקר לביצוע רכישות חוזרות של מניית החברה וחלוקת דיבידנדים למשקיעים.  החברה ביצעה ברבעון האחרון רכישות חוזרות של 11.9 מיליון מניות החברה, בהיקף של 995 מיליון דולר. נציין כי הרכישות בוצעו בחלק מתוכנית רכישות בהיקף של 15 מיליארד דולר שהחברה הודיעה עלייה ביוני 2018, כאשר עד כה נוצלו רק כ-2 מיליארד דולר בערך.

 

גרף מניית החברה בשנים האחרונות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".