המתחרה של קייט פארמה טסה 52% ברקע לדיווחים על רכישה מתקרבת

סקטור הפארמה במרכז הערב ברקע לדיווחים כי ענקית התרופות סלג'ין  במגעים לרכישת Juno Therapeutics
עמית טל |
נושאים בכתבה ביומד

 בדרך לעסקה משמעותית בסקטור הפארמה? מניית Juno Therapeutics (סימול:JUNO)  המפתחת תרופה לסרטן הדם זינקה הערב בוול סטריט בכ-52% לאחר דיווחים כי ענקית התרופות סלג'ין (סימול:CELG) מתכננת לרכוש אותה. החדשות מגיעות פחות משבוע לאחר שסלג'ין הודיעה על רכישת Impact Biomedicines תמורת 7 מיליארד דולר. מניית סלג'ין איבדה 2.6% בתגובה.

אם העסקה תצא לפועל בסופו של דבר, היא תהיה הרכישה השנייה של חברה המפתחת טיפול למחלת הסרטן באמצעות תאי CAR-T תוך מספר חודשים, לאחר שבאוגוסט האחרון שילמה ענקית התרופות גילאד (סימול:GILD)   12 מיליארד דולר על רכישת קייט פאמה הישראלית, ונראה כי הסקטור מתפתח בקצב גבוה.

טיפול באמצעות תאי CAR-T הוא טיפול באמצעות תאי מערכת החיסון של המטפול עצמו, תאי T העוברים במעבדה תהליך של "הינדוס גנטי" או "חינוך מחדש" בהם לומדים לזהות ולתקוף את התאים הסרטניים כאשר מוחזרים למטופל.

נציין כי לסלג'ין יש השקעה קודמת של כ-500 מיליון ב- Juno Therapeutics כבר מתחילת ספטמבר האחרון, דבר המצביע על האמון המוקדם בחברה.

מניית Juno Therapeutics  בחודשים האחרונים:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.