בניה חדשה נדל"ן נדלן שוק הדיור בניין דירות תל אביב
צילום: Istock

עד שלישי הקרוב: הוארכה ההרשמה להגרלת דירה בהנחה

על פי הנתונים של "ביזפורטל", יש סיכוי של 7% לזכות בדירה במסגרת התוכנית, וההנחות עשויות להגיע לעד מיליון שקל
עוזי גרסטמן | (3)

ההרשמה להגרלה הבאה של דירה בהנחה הוארכה, והיא תיסגר ביום שלישי הקרוב, ב-13 לפברואר, ב-23:59. מי שנרשמו להגרלה, מקבלים למעשה כרטיס להגרלה ששווה הרבה כסף. יש סיכוי של 7% לזכות בהנחה. כפי שנחשף ב"ביזפורטל", ההנחה יכולה להגיע גם למיליון שקל, אף שלפי תקנון ההגרלה מדובר בהנחה של 20% ועד 300 אלף שקל. איך זה יכול להיות? ובכן, התקנון מתייחס למחירי הדירות לפני שלוש שנים, מאז היתה עלייה של 15%-20%, אז המתמודדים מקבלים את ההנחה על פי התקנון עוד לפני הזינוק, בדירות ברחובות, מודיעין ופתח תקווה מדובר על בין 700 אלף למיליון שקל. בקריית גת זה 600-400 אלף שקל. 

זכייה להגרלה עשויה להיות שווה, בתוחלת הסטטיסית שלה, עשרות אלפי שקלים (7% מממוצע הזכיות). אל תוותרו על זה. גם אם אתם לא רוצים לגור במקומות שבהם הוצעו הדירות - זו מתנה, ואף אחד לא מבטיח שההטבות יימשכו.

הסיכויים לזכות בדירה שרוצים נמוך: כולם ינסו להתמודד על דירה שיש בה הנחה של 800 אלף שקל, ולכן הסיכוי לזכות בה נמוך. אבל כולם גם מתמודדים על עשרות דירות, כך שכשמנטרלים את מספר ההגרלות ומסתכלים על מספר המשפחות המתמודדות, הסיכוי כאמור לא רע - 7%. זה אומר שיש סיכוי אפסי שתזכו בדירה שתרצו, אבל סיכוי לא אפסי שתזכו בדירה בכלל. 7% זה אחד ל-14. לא זניח. 

בנוסף, משרד הבינוי והשיכון הכריז באחרונה כי חיילי המילואים יקבלו עדיפות במסגרת תוכנית דירה בהנחה. כלומר מי שנחשב חייל מילואים פעיל יהיה בעל סיכוי טוב יותר לזכות בדירה מאשר אזרח רגיל. מתברר שהמדינה לא נותנת יתרון לחייל צה"ל שלוחם בעזה לעומת חייל שלא משרת בתוך הרצועה. אז איך זה עובד ומה צריך לדעת?

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מחירי הדירות בתל אביב והרצליה קורסים. (ל"ת)
    דנה 10/02/2024 09:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    להחרים את ויסות למסתכן ויסות בהנחה תוכנית פושעת מצילה הקבלנים הבנקים והמדינה המחירים בדרך להתרסקות הריבית עושה עבודה ניפלאה מחיר למסתכן פשע (ל"ת)
    רועי 08/02/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
  • לוטו 08/02/2024 20:29
    הגב לתגובה זו
    מכיר זוג שקנו בעתלית דירת 4 חדרים ב0.9 מ ומכרו כעת ב2.5מ. שלא נדבר על הרצליה.
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהסמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיה
ראיון

מצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"

כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים - "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"

הדס מגן |

הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 1.08%  , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה. 

לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".


שזה אומר? 

"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".

השאלה באיזה מחיר. 

"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".  

מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?  

הדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון עריםהדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון ערים

1,500 דירות חדשות בצפון אור יהודה, צמוד למפגש המטרו והרכבת הקלה

הותמ"ל מאשרת את תוכנית רמ"י למתחם הפרדס הצפוני שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עם דגש על מרחב עירוני נגיש והליכה רגלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אור יהודה רמ"י

תוכנית הפיתוח החדשה של אור יהודה יוצאת לדרך עם אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מדובר בשטח של כ-98 דונם הממוקם מדרום לדרך 461, לאורך תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, וממערב לרחוב יגאל אלון שבו עתיד לעבור קו המטרו M3. המיקום הזה מציב את המתחם כשער כניסה חדש לעיר וכמוקד שבנוי על נגישות לתחבורה ציבורית, תעסוקה ומרחב עירוני פעיל.

התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו בבינוי שמתחיל ממבנים מרקמיים ומגיע עד מגדלים בני 18 קומות. מתוך כלל הדירות, כ-225 ייועדו לדירות קטנות עד 55 מ"ר ולדיור מוגן או מעונות סטודנטים. המטרה היא לתת מענה לסוגי אוכלוסייה מגוונים ולייצר תמהיל רחב של פתרונות דיור בתוך אותו רובע עירוני. נוסף לכך, התוכנית מוסיפה כ-88 אלף מ"ר לשטחים מסחריים ותעסוקתיים ועוד כ-36 אלף מ"ר למבני ציבור.

כ-23 דונם מיועדים לשטחי "כיכר", כלומר מרחבים עירוניים פתוחים שבהם אין תנועת כלי רכב במפלס הרחוב. הרעיון הוא ליצור אזורים נגישים ובטוחים להולכי רגל, עם חזיתות פעילות, מעבר נוח ושילוב בין שימושים שונים שמייצר עירוניות מחוברת. כל אלה משתלבים בתפיסה שמציבה את ההליכה הרגלית כמערכת תנועה מרכזית בתוך המתחם.

יו"ר הותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, מסביר את החלטת הוועדה: "הותמ"ל אישרה תוכנית משמעותית באור יהודה, אשר צפויה להגדיל את היצע המגורים בלב הארץ ולשדרג את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר. מיקומה האטרקטיבי של התוכנית, במטרופולין ת"א ובסמוך למערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, תורם לנגישות גבוהה ולפיתוח אזורי תעסוקה חדשים. התוכנית מהווה צעד משמעותי בחזון העיר להפוך לאבן שואבת במרחב בקעת אונו, תוך שיפור איכות החיים לתושביה ולתושבי האזור כולו".

מתכננת הותמ"ל, אדריכלית אתי אפרתי-אריה, מוסיפה כי התכנון נשען במובהק על הקרבה לקווי התחבורה הציבורית: "תוכנית הפרדס הצפוני מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התוכנית בצמידות לקו מטרו ולקו רכבת הקלה. התוכנית מציבה את חוויית הולך הרגל במרכז, מחזקת את המרחב העירוני ומקדמת עיצוב עירוני התומך בנוחות אקלימית ובתוואי הליכה נעים ומוצל, עם קישוריות גבוהה למערכות תחבורה ציבורית".