photos

האם מירי רגב החלה לתמוך ביאיר גרבוז? צפו בקמפיין חדש של בי"ס לאמנויות

האמן שנבחר לפרזנטור כינה בבחירות האחרונות את מצביעי הימין: "מנשקי קמעות ועובדי אלילים"
אבי שאולי | (1)

שלושה חודשים לאחר שהאמן יאיר גרבוז הטיל פצצה למערכת הבחירות לכנסת ה-20, החליט בית ספר לאומנויות מהרצליה להציב אותו בקמפיין של תמונות בתחנות אוטובוס. בית הספר פועל בסיוע משרד התרבות והספורט שבראשו עומדת חברת הכנסת מהליכוד מירי רגב.

בפרסומת של בית הספר "בסיס לאמנות ותרבות" מופיע יאיר גרבוז תחת הכותרת "חובתו של האמן לערער את הבסיס" - 4 שנות לימוד של פיסול, ציור וצילום. יאיר גרבוז מכהן בתפקיד "רכז פעילות התרבות" בבית הספר.

יאיר גרבוז נאם בעצרת השמאל בכיכר רבין בתל-אביב ב-7 במארס ואמר כי "אמרו לנו שהגזענים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית, הם רק קומץ. ואמרו שהגנבים לוקחי השוחד רק קומץ, והמושחתים הנהנתנים החזירים לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה קומץ, והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשטתחים על קברי קדושים, רק קומץ. אפילו המטרידים המיניים והאנסים, קומץ. והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל. אז איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש, באין מפריע, הוא הקומץ נעשה לרוב? איך קרה שלהיות קומץ הרסני זה מדבק כל כך? איך זה שהקומץ חופר מתחתינו את המסוכנת שבמנהרות, מנהרת הבורות? איך זה שלידה מתפתלת מתחתינו מנהרת השנאה?".

בזמנו עלתה ח"כ מירי רגב (היום שרת התרבות והספורט) לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון וצילמה סרטון שבו היא נראית משתטחת ומנשקת את קברו של הצדיק. "אני לא מרגישה פרימיטיבית ואף גאה לנשק מזוזות ולהתפלל בקברי צדיקים", אמרה בחודש מארס.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ככה זה 07/06/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    תנסו להתקבל בועדת קבלה ותגלו שזה ביה"ס לאשכנזים בלבד

האם המשחקים האולימפיים של 2012 צפויים ליצור רווחים אמיתיים?

עכשיו, כאשר אות הפתיחה למשחקים האולימפיים בלונדון מאחורינו, ברשת CBS בדקו את ה'שחקנים' האמיתיים
עידן קייסר |
כאשר המשתתפים בטקס הפתיחה היום (ו') בלונדון כבר מחממים שרירים וגרונות, ממרקים את הגביעים והמדליות ומיישרים את הקפלים בבגד - קל לדמיין כי כל הפעילות הזו, כל התכונה שמורגשת בעולם בכלל ובלונדון בפרט, האם היא קשורה בפעילות רווחית אמיתית? אחרת, למה שכל כך הרבה אנשים יישאבו למשחקים בלונדון? ברשת CBS בדקו מדוע המשחקים האולימפיים הם לא באמת 'מכונה לייצור רווחים עודפים', והנה התוצאות שמצאו: ספונסרים וחסויות: החברות שמממנות את המשחקים עושות זאת כנראה מסיבה אחת ופשוטה, למנוע מהמתחרים הענקיים שלהם לפרסם בעצמם. הרי המפרסמים העיקריים בתחרויות צפויות להיות חברות ענק כמו מק'דונלדס או קוקה קולה, התאגידים העצומים האלה, שללא ספק המודעות אליהם עולה עקב הפרסום, הם ממילא כבר בין המותגים הגדולים והמוכרים בעולם. בהתחשב בתוצאות הכספיות הקיימות של חברות הענק האלה, גם פרסומות ענק כמו בלונדון לא צפויות לשנות באופן ניכר את המכירות של קוקה קולה או מקדונלדס, אפשר אפילו לחשוב כי כל העלויות של המנהלים והבכירים שנסעו להיות נוכחים מטעם התאגיד בלונדון יעלו יותר. ספקים של ציוד: הוועדה הבינלאומית האולימפית יצרה חוקים נוקשים לגבי המותגים והסמלים שהספורטאים יכולים ללבוש, על כן, הגוף של הספורטאים לא יהפוך ל'לוח מודעות מהלך' (להבדיל משחקני הכדורגל, למשל). הוועדה גם קבעה כי כל ניסיונות לקיים פרסום סמוי אסורים, לכן אנחנו לא צפויים לראות סמלי ענק על מחבטי הטניס או על בגדי הים של הספורטאים השנה. האתלטים: האם המתחרים במשחקים האולימפיים עצמם ירוויחו הרבה כסף? לרוב הספורטאים, יש עלות עצומה כדי להשתתף בכלל בתחרויות. רק מעט זוכים לספונסרים או אפילו לתמיכה ממשלתית. כמעט רק אתלטים שייזכו במדליית זהב (בענפים פופולריים) צפויים לנפח את חשבון הבנק שלהם אחרי המשחקים, אך עבור הרוב, החשבונות שלהם יתנפחו בחוויות וזכרונות נעימים בלבד. תיירות: האם לונדון בפרט או אנגליה כולה תהנה מגידול ניכר בכניסת התיירים כתוצאה מהמשחקים האולמיפיים היא עדיין שאלה פתוחה. בית המלוכה מנסה כל השנה להגדיל את כניסות התיירים לארץ, גם ארגונים נוספים, מוזיאונים, תיאטראות וגופים רבים מנסים לעשות ככל יכולתם להביא עוד תיירים, אך נראה כי המגיעים ללונדון יתעניינו יותר בספורט מאשר במדינה; בינתיים, הבריטים עצמם לא יוצאים מבתיהם מחשש ומעצבים הולכים וגוברים עקב עומסי התנועה הכבדים בבירה ובמדינה. התושבים המקומיים: בוריס ג'ונסון, ראש העיר 'אוהב המדיה' של לונדון, התבטא במהלך השבועות האחרונים רבות. ראש העיר ביקש מהלונדונים שיגיעו לעבודה למרות הפקקים וקשיי התחבורה, והדגיש בפניהם את חשיבות הנושא. זהו קרב אבוד ומיותר, אם משהו יכול לעזור לכלכלה האמריקנית, זה יהיה תוספת הפריון שתגיע לפירמות אם הבכירים יחליטו לעבוד מהבית, אולי גם המורל יזנק. סוכנויות הפרסום: זהו סעיף מעט הפכפך, כיוון שכרגע, לונדון מלאה ומופגזת בפרסומות הקשורות לספורט, כמעט כל חברה מסחרית על כדור הארץ הפגינה 'מקוריות מדהימה' בהפקת מודעות ופרסומות הקשורות בנצחונות, הישגים, ביצועים ותחרותיות. המון מסוכנויות הפרסום בבריטניה ובעולם כבר הרוויחו את מה שהם רגילים לעשות בשנה, אז הם בטח מרוצים. איך המשך השנה יראה? בעיקר לאור איך שנראתה התקופה שלפני האולימפיאדה בענף הפרסום, הם מעדיפים לא לחשוב על זה. אם נשים את סוכניות הפרסום בצד, נראה כי ברשת CBS, למרות תחקיר די מקיף, לא מצאו הוכחות רבות כי האולימפיאדה מייצרת כסף לשחקנים המעורבים בהפקתה ובביצועיה. עניין זה לא אומר שהמשחקים הם רעים. המשחקים האולימפיים, אחרי הכל, אמורים לייצג את המעלות והתכונות של מתחרים וספורטאים מהעמים השונים בעולם. אולי המשחקים האולימפיים נועדו להזכיר לנו שיש עוד דברים שחשובים בחיים מלבד לייצר רווחים אמיתיים.