בלוגסטריט

החורף מגיע - איך זה ישפיע על תיק ההשקעות שלכם?

מה צריך לעדכן בתיק ההשקעות שלכם - מניות של חברות תשתית ומניות אחרות שישלבו בין פתרון למזומן לפוטנציאל עמידות בסערות החורף הקרבות; וגם - כדאי עדיין להיחשף לזהב והאם להשקיע במודרנה וקמהדע?

זיו סגל | (21)

כשהיינו בסגר בפסח, לא העלינו בדמיוננו שנהיה בסגר גם בראש השנה, במצב תחלואה חמור הרבה יותר וכלכלה הנמצאת עמוק בבור. השווקים הפיננסיים היוו עבור רבים, בוודאי מקרב קוראי בלוגסטריט, כרית טובה לחלום לתוכה והם אכן עזרו למין האנושי לטפח תקוות ליום שאחרי הקורונה תוך כדי שמירה על מאזן העושר האישי מעצם עלייתם. גם במקרה של השווקים, כמו הסגר במדינתנו, מתחיל תהליך של התפכחות. מדדי המניות ירדו וכסף יוצא החוצה. הכותרת שלי מהשבוע שעבר דיברה על S&P500 ב-3000 כנקודת איזון התחלתית. נראה שאנחנו בדרך לשם, עם נקודת מבחן ב-3223. 

> לקריאת הטורים הקודמים של זיו סגל

את הייצוג הגראפי לתמיכה ב-3000 תוכלו לראות שוב במאמר מהשבוע שעבר. היום אני מצרף גרף של התמיכה באזור ה-3223. היא נובעת גם מרמת שיא אחרונה. להערכתי הלחץ עליה יהיה גדול עד כדי פריצה אבל צריך לראות בפועל מה קורה.

מחשבה על היחלשות הצרכנים

עוד נתון קודר לקראת החורף הוא ירידה במניות הצרכנות המחזורית. היא משקפת מחשבה על היחלשות הצרכנים ומתחברת לתהליך חילופי הסקטורים אליו התייחסתי בשבוע שעבר. תוכלו לראות את הפריצה כלפי מטה של קרן הסל XLY שמשקפת את מניות הצרכנות המחזורית במדד ה-S&P500.

 

מה עושים?

מכיוון שאנחנו עדיין נמצאים במציאות שמשלבת הזרמת כספים זולים, היעדר אפיקי חיסכון ועולם שצריך להמשיך ולקיים את עצמו, לרפא את עצמו ולחשוב אל תוך העתיד, כנראה שמניות מסוימות ימשיכו להיות רלבנטיות. את המאמר השבוע אני רוצה להקדיש להתבוננות ברשימת האפשרויות בדגש על הישרדות.

 

סחורות ותשתיות

הזהב נחשב למלך המתכות והוא עדיין מעניין. היום אפנה מקום להרחבת המעגל.

לפני שאעשה זאת אציין שני רעיונות מעניינים לגיוון תיק אחזקות הזהב. הראשון הוא חברת Franco-Nevada מווגאס (FNV) והשני, ספקולטיבי יותר מבחינת גודל החברה אבל אולי מעניין יותר מבחינת הפוטנציאל, אולי בדומה ל-SA שהצגתי בעבר, הוא חברת ORLA (סימול:OLA.TO) שנסחרת בטורונטו. לא יזיק בהקשר הזה לדעת שאחרי שישה חודשים, קנדה דיווחה, ב-15 למרץ, על אפס נדבקים חדשים בקורונה... אם אנחנו מדברים על התחזקות סחורות אזי גם מטבעות מדינות הסחורות אמורים להתחזק כך שהשקעה במניה קנדית תיתן מענה גם לזה. מי שבנה / בונה לעצמו תיק מתכות יקרות גדול, יכול להמיר, אחרי בדיקה ומחשבה כמובן, החזקה בקרן סל כמו GDX במניות בודדות שיש להן סיפור מעניין יותר. נרחיב בעתיד.

 

אחד התרחישים המדוברים כרגע הוא שמעצמות יגדילו השקעה בתשתיות. תשתיות נבנות על מתכות. יתרה מכך, רכבים חשמליים צורכים נחושת וליתיום כך שנראה שבמקביל למהפכה הטכנולוגית והרפואית שהעולם עובר, מהלכים בתחום התשתיות ישפיעו על ביקושים לחומרי גלם. הסתכלו בגרף של JJC, קרן הסל להשקעה בנחושת. היא פרצה לא מזמן רמת התנגדות ונתמכה מעליה. פוטנציאל למהלך עליה משמעותי. ישנן הרבה אפשרויות להשקיע במתכות וחברות כריה. אציין היום את XME, קרן סל להשקעה בחברות כריה ובשבועות הבאים נעקוב אחרי התחום ונרחיב את סל הרעיונות.

 

לפני חודשים מספר הצגתי כאן את MMM כאפשרות להשקעה סולידית למזומנים שלנו. המניה משתפרת על הגרף והחברה משתפרת בתהליכי ההתייעלות והרווחיות. מרכיב חשוב בהשקעה במניה הוא תשואת הדיבידנד העומדת על כ-3.5%, פי שתיים מממוצע מניות ה-S&P500. אם נחבר את הגרף, השיפור הפיננסי, הדיבידנד ואת הרלבנטיות של החברה לצרכים המתפתחים של העולם כרגע אז נראה שיש כאן בחירה סולידית ומעניינת.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

 

אמזון (AMZN) היא אחת מעמודי התווך של ירידות השערים האחרונות. המניה איבדה כ-600 דולר והיא בהחלט לא מניה זולה גם עכשיו. אבל, אם נחשוב על החורף הקרוב, על סגרים ומגבלות, אמזון היא תשתית קיומית. בשביל לחזק את המחשבה הזו, נוסיף לה את הידיעה שאמזון מגייסת 100000 עובדים ברחבי העולם (15 דולר לשעה, שכר התחלתי למי שמעניין...). אפשרויות התמיכה הם באזור 2950 או 2800. בהחלט כדאי לבחון חזרה למניה עם קבלת סימני תמיכה. מהלך מעל 3100 יהיה סימן להתחדשות מגמת העליה.

 

ואם מדברים על תשתיות, אחת ממניות התשתיות הטכנולוגיות היא CSCO. הצגתי אותה כאן כבר כאפשרות סולידית ומאז המניה ירדה לרמת תמיכה מאוד משמעותית ב- 39.4. השילוב בין החברה הסולידית והיציבה הזו, מכפיל 15, 3.5% דיבידנד ותמיכה פוטנציאלית שמים את סיסקו באזור של MMM. מניות סולידיות לחורף.

 

בריאות עם אקשן...

בתחום הבריאות הצגתי כאן זה מכבר את האפשרות הסולידית להשקיע ב-PFE. היום אתייחס לשתיים ממניות ה״קורונה״ האפשרויות: מודרנה וקמהדע.

 

הגרף של מודרנה (MRNA) מצביע על אפשרות סבירה מאוד למהלך עליה מחודש. אפשר לראות על הגרף את השילוב בין תמיכה כפולה לפריצה כלפי מעלה של קו מגמה יורד. במקרה של קמהדע (KMDA) אנחנו רואים כרגע רק סימני תמיכה (עוד אין סימן לעליה) באזור ה-8.77 דולר ובהחלט כדאי לעקוב ברמות האלו.

 

גמר חתימה טובה!

כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אברהם 25/09/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
    אפשר לקבל גם סיקרה טכנית על מדד המעו"ף?
  • 13.
    operations 24/09/2020 11:04
    הגב לתגובה זו
    סימנת לפני כמה ימים את 3223 כרמת תמיכה. אתמול המסחר נסגר מעל למרות שהרמה הזו נפרצה. אני עדיין סקפטי לגבי ניתוח טכני - אבל פה המספרים מסתדרים יפה מאד.
  • 12.
    אידיוט 21/09/2020 18:43
    הגב לתגובה זו
    הבורסה לא תעלה כשהקורונה גורמת לחולים קשים ומוות. גם הכלכלה בנסיגה בגלל הקורונה. לצאת מהבורסה מהר. המדינה בדרך לפשיטת רגל.
  • לרון 27/09/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    כסף זול הבורסה עולה,אין קשר לכלכלה הריאלית, אולי קשר אלוגריתמי וזמני
  • 11.
    הבורסה צריך תיקון חזק שהקונים יכנסו לבורסה (ל"ת)
    חיים 21/09/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
  • לרון 27/09/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    הכסף הזול לאנותן לבורסה לרדת מעבר לתיקונים זמניים,חכו לנובמבר!
  • 10.
    אסור ליצא סחורה לחול היצואנים מפסדים כסף הדולר מצחיק (ל"ת)
    דוד 21/09/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    היום כל העולם אדום בוהק. (ל"ת)
    זהירות 21/09/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
  • לרון 27/09/2020 12:07
    הגב לתגובה זו
    ....זמני,כל עוד הריבית נמוכה
  • 8.
    פנחס 21/09/2020 15:21
    הגב לתגובה זו
    עם אלף חולים???? 20 מיליארד בשנה ואיפה כסף??????? תנו לפאקינג בית חולים פרטי של עובדיה מיליארד והיא תטפל בכולם בעשירית עלות. פרופסור על פרופסור ובסוף אין שום תוצאה
  • לרון 27/09/2020 12:10
    הגב לתגובה זו
    הבריאות בשחיטה מתמשכת,היה ברור המצב של היום מזה זמן רב,הלכו על "סמוך"
  • 7.
    זה לו ירידות לעומת מה שהבורסה עלתה שהפילו את הדולר (ל"ת)
    חיים 21/09/2020 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שהבורסה צריך להיות טובה חייב מפולת רצני שהדולר יעלה (ל"ת)
    חיים 21/09/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
  • לרון 27/09/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    כ"כ "טובה" 30שנה!תלמד לעשות stock picking ולא "סלי גרינברג"
  • 5.
    הבורסה מסוכנת מעוד כי לו נתן לכנס לבורסה במדדים גבעים (ל"ת)
    אבי 21/09/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
  • צודק הבורסה מסוקנט מהוד (ל"ת)
    צרנוחה 21/09/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לב 21/09/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    כל סקטור הבריאות מענין בוול סטריט.גם סקטור הגיימינג בגלל הסגרים מענין.
  • 3.
    הם רוצים לפיל את הציבור בכוח הבורסה יש מקום הרבה לרדת (ל"ת)
    דוד 21/09/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
  • לרון 27/09/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    שורטיסטים מסתכנים לא מעט,שורט סקויז...
  • 2.
    חברים לברוח כמה שיותר מהר שלו יהיה מאוחר הבורסה בסי (ל"ת)
    דוד 21/09/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גק 21/09/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    מניעה עם פוטנציאל לעלייה גבוה עקב התחלואה הגוברת
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.