עסקים בימי קורונה – ממשיכים למרות הכל
ישראל התמודדה, ועדיין מתמודדת, עם מספר תרחישים העלולים לגרום לפגיעה בליבת העסקים שלה. חלק מתרחישים אלה נראו לכאורה בלתי סבירים. מי האמין שיפול מטח טילים על תל אביב, שלא לדבר על הדרום שחוטף עוד ועוד טילים? גם למפגעי הגשם שירד באופן מפתיע מן השמיים לא ממש היינו מוכנים.
מגיפה הייתה תמיד אי שם ברשימת תרחישי החירום הלאומיים, אך, לשמחתנו, עד היום לא נזקקנו ליישום תוכניות להתמודדות עמה. אז זהו שזה הגיע. הקורונה באה וערבבה לנו שוב את כל הקלפים.
מערכת הבריאות שלנו עוסקת בהכנות לתרחיש מגיפה כבר עשרות שנים. נראה כי לפחות הצעדים הראשונים שננקטים בתחום זה מעמידים אותנו מוכנים להתמודדות באופן טוב יותר מאשר במדינות אחרות בעולם, לרבות אחינו הבכורים בארה"ב. האם גם הגופים העסקיים מוכנים להתמודדות עם מצב זה שהתחלתו די ברורה אבל לא ממש ברור עד מתי הוא ימשך ולאן הוא יתגלגל? לא בהכרח.
התחפושות נשארות בארון השנה. ארגונים בארץ הגיבו להתפרצות האחרונה של הנגיף במגוון דרכים, החל מהגבלת נסיעות עובדים לא חיוניות וכלה בביטול אירועים גדולים. אך האם זה מספיק להתמודדות עם המצב לאורך זמן?
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגיפה עלולה לפגוע במצבת כוח אדם חיוני, לשבש את שרשרת האספקה ואת כלל הפעילות העסקית של ארגונים בכל הגדלים, לפחות במהלך החודשים הבאים (מגפות, לא קורות בקיץ? הלוואי). לכן, חשוב כי כל ארגון יבחן ויעדכן את תוכניות ההמשכיות העסקית שלו בכדי להבטיח את פעילותו התפעולית ולמעשה את עצם קיומו.
כוח אדם בריא וזמין הוא הנכס היקר ביותר של כל ארגון. כפי שאנו כבר רואים, מגיפה עלולה לפגוע בעובדים מסוימים ולהביא לכך שעובדים רבים ישהו בבידוד (היום יושבים בישראל בבידוד כמאה אלך איש!). זה עלול לגרום לשיבוש משמעותי בפעילות הרגילה ולאלץ חלק גדול של העובדים לעבוד מהבית או ממקומות מרוחקים.
כדי להגן על כוח העבודה ולסייע להבטיח את המשך הפריון שלו, חשוב:
- לקבוע אסטרטגיה המאפשרת לעובדים להמשיך ולתפקד מבלי לסכן אותם.
- להתכונן לבודד עובדים אם יתעורר הצורך בכך.
- להבטיח שעובדים יוכלו לעבוד בצורה יעילה מהבית.
- להכין את הכלים, הטכנולוגיה, הקיבולת ואמצעי האבטחה התומכים בכוח עבודה מרוחק גדול.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
סקרו את מדיניות משאבי האנוש שלכם. האם הבטחתם כי העובדים לא יושפעו באופן אישי אם ידרשו להיות בבידוד לתקופה ממושכת? התאימו את המדיניות כך שתאפשר גמישות רבה יותר מהסדרי העבודה הרגילים.
קבעו את סדר העדיפויות ואת דרישות האיוש המינימליות שתומכות בסדרי עדיפויות אלה, למקרה שתצטרכו לתפקד עם כוח עבודה מופחת משמעותית.
זהו את עובדי המפתח שלכם ווודאו שאנשי צוות אחרים יקבלו הכשרה מתאימה כיצד לגבות אותם בהיעדרם.
צרו תוכנית תקשורת הכוללת עדכוני מצב קבועים לעובדים ובעלי עניין אחרים.
כמעט כל ארגון קשור או תלוי באחרים. ייתכן שלא תושפעו ישירות מהמצב, אך אתם עלולים להיות מושפעים באופן עקיף מפגיעה בספק בנקודה קריטית בשרשרת האספקה שלכם. הבנת התלות בישויות מחוץ לארגון היא קריטית. האם הצדדים השלישיים הקריטיים שלך מוכנים?
לסיכום
כדי להגן על פעולותיך ולהבטיח רציפות של שירותים או מוצרים ללקוחות שלך, חשוב לעשות את הדברים הבאים:
- מפו את התלויות שלכם בכדי להבין היכן שיבושים עשויים להשפיע על התוצר או השירות שאתם מציעים.
- בדקו את המוכנות של צדדים שלישיים קריטיים.
- זהו נקודות כשל בודדות בהם הארגון תלוי.
- תרגלו, עוד היום, את התרחישים שכולנו מקווים שלא יגיעו. זוהי הדרך הטובה ביותר לזיהוי פערים בתהליכי העבודה וכך להבטיח כי אתם מוכנים לעת צרה.
- במהלך בדיקות המוכנות, בחנו את הכלים המשמשים לשמירה ועיבוד המידע בעת חירום. ודאו כי גם בשעות קשות תשמרו על המידע שלכם ושלנו באופן מיטבי.
- 1.המבין 12/03/2020 14:40הגב לתגובה זולא הקורונה תכחיד את האנושות כי אם ההתמכרות של האנשים לעגל הזהב ,חולי הכלבת הכלכליים מנעו מלחמה יעילה בקורונה

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.