משרדי פייסבוק בבוסטון חלל עבודה משותף
צילום: פייסבוק

באיזו חברה בעולם הכי כדאי לכם לעבוד?

ניתוח של לינקדאין מעלה נתונים מפתיעים: גוגל כבר לא במקום הראשון ומי החברה שזינקה למקום ה-11 בדירוג העולמי?
ליאור נחום | (4)

מחפשים את מקום העבודה המושלם? הרשת החברתית העסקית לינקדאין מבהירה אילו הם מקומות העבודה הטובים ביותר בעולם. על פי מחקר שהתבסס על פעולות של לא פחות מ-546 מיליון פרופילים עסקיים ברשת, גיבשה החברה מסקנות לגבי החברות שאנשים הכי רוצים לעבוד בהן. 

המובילה את הרשימה היא חברת אמזון. במקום השני תוכלו למצוא את גוגל, בשלישי את פייסבוק וההפתעה הגדולה היא חברת ספוטיפיי שהגיעה למקום ה-11 בדירוג.

הרשימה התגבשה לאחר בחינה של מיליארדי פעולות שונות שמבוצעות ברשת החברתית. הקריטריונים לדירוג התבססו על 4 מרכיבים שונים:  עניין שהחברה מייצרת, תקשורת עם עובדי החברה, ביקוש למשרות ואורך חיים של עובדים. הרשת החברתית לא כללה את עצמה בתוצאות ולא את מייקרוסופט, החברה האם שלה.

התוצאות הראו כי גוגל שכיכבה במקום הראשון במחקר שבוצע שנה לפני כן, נדחקה למקום השני על ידי ענקית המסחר והטכנולוגיה אמזון שעלתה למקום הראשון. אמזון עברה שינוי משמעותי בשנים האחרונות ועברה מכיוונים של מסחר אינטרנטי לפיתוח שירותי ומוצרים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

חברת האחות של אמזון, AWS (ר"ת Amazon Web Services) הפכה לשחקן משמעותי בתחום פתרונות הענן כאשר בין היתר התשתית של ענקית הבידור נטפליקס מאחסנת מידע בשרתים שלה. במקביל להצלחה העולמית, החברה החליטה לפתוח מרכז פיתוח בישראל ושינתה לחלוטין את כללי המשחק כאשר הציעה למפתחים רמות שכר שלא נראו עוד בארץ. מפתחים ומנהלי פיתוח דיווחו כי קיבלו הצעות של 80-50 אלף שקלים לחודש למשרות שונות בחברה.

בינתיים, מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, קוטף את פירות ההצלחה ושובר שיאים משלו וזאת לאחר שהפך לאדם הראשון שהונו המוערך טיפס מעל רף 100 מיליארדי הדולרים. נכון לכתיבת שורות אלה הונו האישי של בזוס עומד על 128.7 מיליארד דולר, 38 מיליארד דולר יותר מאשר המקום השני בדירוג, ביל גייטס.

לצד ההצלחה הגדולה ישנן גם לא מעט ביקורות על החברה. לאחרונה, רשמה אמזון 2 פטנטים על צמיד מעקב שיאפשר לה לנטר אחר הפעילות של עובדי המחסן שלה. הצמיד נועד למדוד את תפוקת העובדים ואת הביצועים שלהם בזמן אמת וזאת למרות מצלמות אבטחה שכבר קיימות במחסני החברה.

דירוג החברות

לינקדאין נוהגת לערוך את הדירוג מידי שנה. הנתונים שנלקחו בחשבון נמדדו במשך שנה שהסתיימה בחודש פברואר 2018. להלן רשימת 10 החברות הראשונות בדירוג:

  1. אמזון
  2. אלפבית (החברה האם של גוגל)
  3. פייסבוק
  4. סיילספורס
  5. טסלה
  6. אפל
  7. קומקאסט
  8. וולט דיסני
  9. אורקל
  10. נטפליקס

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בנימינה וילנציק 07/04/2018 10:12
    הגב לתגובה זו
    הכתבה חושפת את דרוג החברות שכדאי לעבוד בהן. שאפו לכותב הכתבה
  • 3.
    אורן דל 06/04/2018 21:56
    הגב לתגובה זו
    מוכן להפוך לדוור פשוט שלהם.
  • 2.
    דנית 06/04/2018 21:51
    הגב לתגובה זו
    הם העלו את המשכורות בישראל באופן משמעותי. הם שוחים בביליונים ונותנים לעובדים שכר מטורף.. המשכורות עולות ומי שנדפק אלו הסטארטאפים הקטנים שלא מסוגלים לשלם שכר גבוה כל כך.
  • 1.
    נמל אשדוד לא רואים אף אחד ממטר! (ל"ת)
    שולמן 06/04/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.