איך נייעל את את זמני אישור התכניות? "נשחד" את פקידי הוועדות
צריך לשפשף את העיניים ולקרוא שוב ושוב על מנת להאמין. משרד הפנים הוציא הודעה שלפיה פקידי הוועדות של מנהל התכנון יזכו בבונוס נדיב של עד 21,000 שקלים אם יצליחו לקצר את זמן אישור תכניות, שכיום לוקח כשלוש שנים וחצי בממוצע. ובמילים אחרות: במקום לנסות ולשנות את הפרוצדורות והביורוקרטיה הקיימת, מציע משרד ממשלתי מכובד לאור היום בונוס מכובד לפקידי מערכת מסורבלת ושחוקה לעייפה.
זהו, מבחינות רבות, אימוץ שיטת משחק ההימורים הפופולרי בבתי הקזינו ברחבי העולם, ה"בלאק ג'ק", שבו כדי לזכות צריך להגיע ל"מספר הזהב", 21. אתם הבנתם? בשביל מה בכלל צריך לאמץ את הרפורמה בחוק התכנון והבנייה שיכולה היתה לקצר מאוד את הליכי התכנון? בשביל מה בכלל צריך כל כך הרבה "תחנות", חלקן בכלל מיותרות, בדרך לאישור כל תכנית ותכנית? עדיף, כנראה "לראות את האור מתחת לפנס" ולמצוא את האשם האמיתי: המשכורת הנמוכה והלא מספקת, כביכול, של פקידי מנהל התכנון.
רוצים להאזין לטור של עמית דובקין? היכנסו לאפליקציית TellMe
אני קורא בזאת למבקר המדינה לבדוק מה באמת קרה מאז הוצעה הרפורמה בחוק התכנון והבנייה. איך זה, שלמרות שממשלות, שרי אוצר, שרי פנים ושרי שיכון מתחלפים, הפקידות והביורוקרטיה לעולם נשארים. מה הנזק, בפועל, של ההתמשכות המיותרת של הליכי התכנון? האם לא ניתן היה זה מכבר לקצר אותם, ולגרום לכך שמידי שנה יקודמו 80-90 אלף יחידות דיור לפחות, ולא 40-45 אלף בקושי, תקרת הזכוכית האופטימלית שהצלחנו איכשהו להגיע אליה בשנה האחרונה?
ומי בכלל הגה את רעיון העוועים הזה? מדובר, אדגיש, לא רק בסכומים עצמם שאולי לא ייראו אסטרונומיים למתבונן מהצד. מדובר בראש ובראשונה בנראות המאוד בעייתית של שיטה זו שמהווה בפועל גלולת "אספירין" שמחליפה את טיפול השורש האמיתי שנושא התכנון היה אמור לעבור בשנים האחרונות.
אז מה נעשה במקום?
- 6.הזוי 01/09/2016 18:53הגב לתגובה זוזה אחד הדברים ההזוים והמסוכנים ביותר פשוט לא יאמן שהציעו הצעה כזאת זה גם מסוכן ויכול לגרום לכך שתוכנית מסוכנת תאושר
- 5.לשלם להם בונוס כדי שיבצעו את תפקידם כראוי??? (ל"ת)רק בשרות הציבורי 01/09/2016 13:11הגב לתגובה זו
- 4.משה 31/08/2016 23:36הגב לתגובה זוקחו לדוגמא פרוייקט של פנוי בינוי אחרי שוועדה מקומית מאשרת זה עובר אחרי שנתיים בערך למחוזית ומחכים חצי שנה לדיון ולאחר מכן הוועדה מטילה על היזמים דרישות מכאן והלאה ולוקח המון זמן למלא אחר התנאים . פתאום שנה אחרי וחם י הפקדה בא אדריכל עיר ומפעיל סחיטה על משהו לטובת הצבור ואז הגענו לכוד דיון והעניין נמרח כשנתיים ולאחר מכן התוכנית מופקדת וצריך 60 יום מהפרסום ואחר כך נותנים עוד חודשלמושך המכתב האחרון והגענו לדיון אחרי שנתיים וחצי ואז ועדה מקומית שאישרה את התוכנית צריכה לשבת שוב ולהעביר למחוזית אם היא בעד או נגד ואז המחוזית יושבת ושומעת התנגדויות ואחר כך זה נסחב לוועדת ערר ביצור לא נגמר ואחרי וועדת ערר תריך תבע מאושרת והיתר בניה שלוקח עוד שנתיים . זו האבא של הסחבת והבירוקרטיה היכן כחלון שלקח את כל הסמכויות אליו ושום דבר לא השתנה . כי במקום לטפל בענינים חשובים אלה הראש שלו זה איך להטיל מיסים ולדפוק זקנים שיש לבם כמה דירות שקיבלו בירושה
- 3.כתבה מבריקה 31/08/2016 22:27הגב לתגובה זומה עושים לפקידי ועדה מחוזית ששכחו להזמין מתנגד לדיון שנקבע רק כדי לשמוע אותו וכתוצאה מכך התעכב אישור בניה ביותר מחצי שנה? מה עושים כשחברי ועדה דורשים שעל התוכנית להרחבת מרפסות יחתום רק המהנדס שבנה את הבניין ובכל תוקעים את ההיתר כחצי שנה נוספת, לפני שהם מבינים שהגזימו ויורדים מדרישתם הלא סבירה והחוצפנית? את מי מענישים על מחדלי הוועדות? מי משלם את המחיר של טירטור האזרח, האדריכל, הקבלן? אין לי בעיה שיתנו בונוסים לפקידים, עיני לא צרה בהם ובלבד שלצד זה יהיו עונשים חמורים מאוד על זילזול באזרח, טירטורו, הפיכתו לאפס שאפשר לשלוח אותו ממקום למקום כאילו הוא וזמנו וכספו הם עפר לרגלנו הפקידים. מי ישמור על הבירוקרטים חסרי הלב וחסרי הבושה?
- 2.נחום 31/08/2016 12:19הגב לתגובה זויפה מצידם...
- 1.צודק מאה אחוז 31/08/2016 12:01הגב לתגובה זוואם אתה מעיר להם אז הם עושים לך דווקא. גן ילדים אחד גדול ועל זה הם צריכים שיאכילו אותם בסוכריות.

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7