למה SiriusXM מעניינת את וורן באפט?
מניה עם פעילות ומצב פיננסי שהוא קלאסי וורן באפט (צילום: יח״צ)
ברקשייר רכשה את המניות בימים רביעי עד שישי במחיר ממוצע של כ-27 דולר למניה וכעת היא מחזיקה ב-110.3 מיליון מניות בשווי של כ-3 מיליארד דולר, לפי טופס שהוגש לרשות ניירות-ערך האמריקאית (SEC) ביום שישי. ברקשייר מחזיקה כעת ב-32% מ-SiriusXM, לה יש יותר מ-30 מיליון מנויים בתשלום לשירות שלה, הממוקד בעיקר בשירות מדיה ורדיו לוויני לרכבים פרטיים.
ברקשייר רכשה 3.6 מיליון מניות מוקדם יותר החודש והייתה הרוכשת הגדולה של Liberty Sirius XM, מניית המעקב של Liberty Media שהתמזגה עם Sirius XM בספטמבר. ההשקעה של ברקשייר ב-Sirius XM מנוהלת על ידי טד וושלר, אחד משני מנהלי השקעות המנהל כ-10% מתיק המניות של ברקשייר, שגודלו עומד על 300 מיליארד דולר. וורן באפט המשמש כמנכ״ל מנהל את ה–90% מההשקעות הנותרות של ברקשייר.
למה SiriusXM מעניינת את וורן באפט?
ככל הנראה ברקשייר מנצלת את החולשה במניית Sirius XM, אשר ירדה בכ-50% השנה בשל חששות לגבי הפסדי מנויים עתידיים לאחר ירידות מתונות במחצית הראשונה של השנה. המניה עלתה ב-1.9% ל-27.61 דולר ביום שישי. לחברה, שנסחרת לפי שווי של 9 מיליארד דולר, יש חוב גדול של 10 מיליארד דולר, והיא נותנת עדיפות לצמצום החוב על פני רכישות חוזרות של מניותיה.
כעת המשקיעים שואלים את עצמם האם ברקשייר תמשיך להגדיל את אחזקתה בחברה אפילו למעל 40%? נדיר שברקשייר תופסת החזקה של 30% או יותר בחברה, שכן וורן באפט נוהג לומר כי הוא קונה שליטה בחברות. באפט הוא מעריץ של שירות Sirius XM, ובמיוחד תחנת Siriusly Sinatra שמנגנת מוזיקת ג׳אז של פרנק סינטרה ואחרים.
האנליסטים חלוקים בקשר לעתידה של החברה
האנליסטים בוול סטריט מביעים דעות מעורבות בעניין המניה. השליליים שבהם מודאגים מהחוב, הוצאות מימון שוטפות גבוהות והאפשרות שרכישות חוזרות של מניות לא יתחדשו עד 2027. מנגדל האופטימיים המאמינים במניה מתמקדים בתזרים המזומנים החופשי, שצפוי לעלות בשנים הקרובות.
- 5.במחיר נמוך ב350$ בשנה למכונית. (ל"ת)ליטאי 06/08/2025 05:04הגב לתגובה זו
- 4.לרון 21/10/2024 10:52הגב לתגובה זוכן המלצה,אל תיקנו SIRI,אפילו הווארד הכוכב שלהם לא עוזר הרבה
- 3.לרון 21/10/2024 10:49הגב לתגובה זובחייכם! עדיפה ביקומיוניקיישן לאין ערוך,כרגיל לא המלצה
- 2.לרון 21/10/2024 10:47הגב לתגובה זוהיא מנייה גרועה שנים ארוכות,ושלר קנה אותה כעת לא באפט,זו הסיבה שלי אין BRK שהיתה לי,לא מאמין בה אחרי 120,שיהיה בריא וישתה קולה
- 1.במקום 3 מיליארד $ לשמוע סינטרה, לא עדיף מנוי ספוטיפי? (ל"ת)אלון 20/10/2024 16:45הגב לתגובה זו
- ברוב ארה"ב אין כיסוי סלולארי (ל"ת)לקוח מרוצה 21/10/2024 08:15הגב לתגובה זו
- לרון 21/10/2024 12:19החוצה את ארה"ב,אבל....בכל מטר יש תחנה מקומית,אז בשביל מה לוויני? עובדה ששנים זה לא משהו,גם הווארד שולץ לא מספיק!

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל
SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי
השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.
החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.
הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.
מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון
לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.
- טראמפ ניסה לבטל את החוזים של ספייס איקס, המהלך כשל
- ספייס איקס בדרך לשווי של 400 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.

באפט לא רוכש את CSX, אבל חותם על שיתוף פעולה
וורן באפט הבהיר כי אין בכוונתו לרכוש את חברת הרכבות CSX. לאחר פגישה עם מנכ"ל CSX, הדגיש באפט כי הדיונים התמקדו בשיתוף פעולה תפעולי בלבד, ולא ברכישה או מיזוג. השוק הגיב בירידות: מניית CSX נפלה ב-5.1% ל-32.81 דולר, ומניית ברקשייר ירדה ב-0.6%. המשקיעים, שציפו אולי למהלך משמעותי יותר, הביעו אכזבה קלה.
ברקשייר, באמצעות חברת הרכבות שבבעלותה BNSF, ו-CSX יקימו מסלול משותף לשינוע סחורות ממערב ארה"ב לחוף המזרחי. המטרה היא לשפר את יעילות השינוע, לקצר זמני אספקה ולהגדיל את התחרותיות מול חברות שילוח ותחבורה
יבשתית. פרטים פיננסיים על ההסכם לא נחשפו.
מנכ"ל CSX מסר כי החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את השירות וליצור ערך לבעלי המניות, כולל באמצעות שיתופי פעולה נוספים בעתיד.
המהלך משקף את הגישה הזהירה של באפט, שמעדיף להיכנס בזהירות להשקעות חדשות
בתקופה זו, במיוחד כשמדובר במחירים מלאים ויותר מכך. לאחר שברקשייר רכשה את BNSF ב-2010 תמורת כ-44 מיליארד דולר, באפט מנסה לפתח את העסקים הקיימים ולא לרכוש פעילויות נוספות בתחום הרכבות.
תחום הרכבות בארה"ב נמצא בתקופת מעבר עם דגש גובר על שיתופי פעולה לוגיסטיים להוזלת עלויות וייעול שרשראות האספקה. השותפות בין BNSF ל-CSX עשויה לחזק את מעמדן מול מתחרות כמו Union Pacific או חברות שילוח בינלאומיות.