לאמזון יש נשק סודי שעשוי להגדיל לה את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר
ענקית הקמעונאות מחזיקה בנשק סודי והוא בכלל לא קשור לפריים דיי של החברה או ל-AWS. אמזון מחזיקה בפלטפורמת הסטרימינג Twitch, המאפשרת למשתמשים לצפות בסטרימרים משחקים בשידור חי או לשדר משחקים בעצמם. ב-Needham העלו לאחרונה את מחיר היעד של מניית החברה ל-210 דולר מ-205 ושמרו על המלצת הקנייה כשהם מציינים את האפסייד הפוטנציאלי מ-Twitch כסיבה לכך.
"Twitch היא פלטפורמת הסטרימינג למשחקי ווידיאו הגדולה ביותר, ללא ספק", אמרו האנליסטים. אמזון רכשה את Twitch ב-2014 תמורת כ-970 מיליון דולר. בזמן הרכישה, פלטפורמת הסטרימינג הכניסה 72 מיליון דולר. נכון לשנת 2023 ההכנסות מהאתר עומדות כבר על 3 מיליארד דולר.
האנליסטים סבורים כי הפלטפורמה מחביאה בתוכה פוטנציאל רב שהמשקיעים עדיין לא רואים. כזה שיכול לעזור לה להגדיל את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר. ב-Needham ציינו כי האתר מביא לאמזון מגוון רחב יותר של משתמשים וסוגים נוספים של מפרסמים. קהל המשתמשים של הפלטפורמה מורכב מ-63% גברים, כאשר 73% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 34. בעוד קהל המשתמשים של אמזון מורכב מ-53% גברים, 47% נשים ו-45% שהם מתחת לגיל 34.
לפי האנליסטים, המפרסמים ב-Twitch קונים גם מודעות באמזון ורבים מהם לא היו לקוחות של ענקית הקמעונאות ללא פלטפורמת הסטרימינג. Twitch בעצם מספקת גישה למפרסמים לגברים צעירים שקשה להגיע אליהם בדרכים מסורתיות כמו פרסומות בטלוויזיה, היות ורבים מהם כלל לא צופים בטלוויזיה רגילה.
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- ישראל במוקד: בעלי המניות לוחצים על אמזון לבחון את קשריה הביטחוניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוחות לרבעון הראשון
בתוצאותיה לרבעון הראשון רשמה אמזון רווח למניה של 98 סנט על הכנסות של 143.3 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 142.5 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר הענן AWS של החברה עמדו על 25.04 מיליארד דולר, עלייה של 17%, ומעל צפי האנליסטים ל-24.11 מיליארד דולר. שיעור הרווח התפעולי עמד על 10.7% בעוד הצפי היה ל-7.63%. מגזר הפרסום הכניס לחברה 11.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות.
לרבעון השני החברה צופה מכירות של בין 144 ל-149 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-150.21 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על בין 10 ל-14 מיליארד דולר, הצפי עומד על 12.56 מיליארד דולר.
ברבעון מרץ אמזון הגדילה את ההשקעה שלה בסטרטאפ ה-AI אנטרופיק והזרימה לו עוד 2.75 מיליארד דולר, מה שמביא את סך ההשקעה שלה ל-4 מיליארד דולר.
בדומה למתחרותיה אלפבית ומיקרוסופט, אמזון פועלת במרץ לנצל את הביקוש העצום לבינה מלאכותית ומשקיעה רבות בעסקי מחשוב הענן שלה בניסיון להשיג את היתרון בשוק המתהווה. על מנת להפעיל את כלי הבינה המלאכותית ולאמן מודלים נדרשים משאבי מחשוב רבים וככל והביקוש גובר רבים יסתמכו על ספקיות הענן וכאן AWS של אמזון צפויה להנות.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 3.תיזהרו המלצות כאלו. ראיתם איך המליצו על טבע.מתרסקת (ל"ת)טסתר 17/07/2024 22:41הגב לתגובה זו
- 2.בימים הבאים ניראה אם אנחנו במפולת של החיים (ל"ת)עודד 17/07/2024 22:40הגב לתגובה זו
- 1.מוטי 17/07/2024 22:19הגב לתגובה זומי
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
