לאמזון יש נשק סודי שעשוי להגדיל לה את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר
ענקית הקמעונאות מחזיקה בנשק סודי והוא בכלל לא קשור לפריים דיי של החברה או ל-AWS. אמזון מחזיקה בפלטפורמת הסטרימינג Twitch, המאפשרת למשתמשים לצפות בסטרימרים משחקים בשידור חי או לשדר משחקים בעצמם. ב-Needham העלו לאחרונה את מחיר היעד של מניית החברה ל-210 דולר מ-205 ושמרו על המלצת הקנייה כשהם מציינים את האפסייד הפוטנציאלי מ-Twitch כסיבה לכך.
"Twitch היא פלטפורמת הסטרימינג למשחקי ווידיאו הגדולה ביותר, ללא ספק", אמרו האנליסטים. אמזון רכשה את Twitch ב-2014 תמורת כ-970 מיליון דולר. בזמן הרכישה, פלטפורמת הסטרימינג הכניסה 72 מיליון דולר. נכון לשנת 2023 ההכנסות מהאתר עומדות כבר על 3 מיליארד דולר.
האנליסטים סבורים כי הפלטפורמה מחביאה בתוכה פוטנציאל רב שהמשקיעים עדיין לא רואים. כזה שיכול לעזור לה להגדיל את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר. ב-Needham ציינו כי האתר מביא לאמזון מגוון רחב יותר של משתמשים וסוגים נוספים של מפרסמים. קהל המשתמשים של הפלטפורמה מורכב מ-63% גברים, כאשר 73% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 34. בעוד קהל המשתמשים של אמזון מורכב מ-53% גברים, 47% נשים ו-45% שהם מתחת לגיל 34.
לפי האנליסטים, המפרסמים ב-Twitch קונים גם מודעות באמזון ורבים מהם לא היו לקוחות של ענקית הקמעונאות ללא פלטפורמת הסטרימינג. Twitch בעצם מספקת גישה למפרסמים לגברים צעירים שקשה להגיע אליהם בדרכים מסורתיות כמו פרסומות בטלוויזיה, היות ורבים מהם כלל לא צופים בטלוויזיה רגילה.
- אמזון לעניים? החברה משיקה את Amazon Bazaar לשווקים המתפתחים
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוחות לרבעון הראשון
בתוצאותיה לרבעון הראשון רשמה אמזון רווח למניה של 98 סנט על הכנסות של 143.3 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 142.5 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר הענן AWS של החברה עמדו על 25.04 מיליארד דולר, עלייה של 17%, ומעל צפי האנליסטים ל-24.11 מיליארד דולר. שיעור הרווח התפעולי עמד על 10.7% בעוד הצפי היה ל-7.63%. מגזר הפרסום הכניס לחברה 11.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות.
לרבעון השני החברה צופה מכירות של בין 144 ל-149 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-150.21 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על בין 10 ל-14 מיליארד דולר, הצפי עומד על 12.56 מיליארד דולר.
ברבעון מרץ אמזון הגדילה את ההשקעה שלה בסטרטאפ ה-AI אנטרופיק והזרימה לו עוד 2.75 מיליארד דולר, מה שמביא את סך ההשקעה שלה ל-4 מיליארד דולר.
בדומה למתחרותיה אלפבית ומיקרוסופט, אמזון פועלת במרץ לנצל את הביקוש העצום לבינה מלאכותית ומשקיעה רבות בעסקי מחשוב הענן שלה בניסיון להשיג את היתרון בשוק המתהווה. על מנת להפעיל את כלי הבינה המלאכותית ולאמן מודלים נדרשים משאבי מחשוב רבים וככל והביקוש גובר רבים יסתמכו על ספקיות הענן וכאן AWS של אמזון צפויה להנות.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 3.תיזהרו המלצות כאלו. ראיתם איך המליצו על טבע.מתרסקת (ל"ת)טסתר 17/07/2024 22:41הגב לתגובה זו
- 2.בימים הבאים ניראה אם אנחנו במפולת של החיים (ל"ת)עודד 17/07/2024 22:40הגב לתגובה זו
- 1.מוטי 17/07/2024 22:19הגב לתגובה זומי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
