אמזון
צילום: טוויטר

לאמזון יש נשק סודי שעשוי להגדיל לה את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר

אמזון רכשה את Twitch ב-2014 תמורת כ-970 מיליון דולר, כאשר בזמן הרכישה הפלטפורמה הכניסה 72 מיליון דולר. בסוף שנת 2023 ההכנסות עמדו כבר על 3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה אמזון

ענקית הקמעונאות מחזיקה בנשק סודי והוא בכלל לא קשור לפריים דיי של החברה או ל-AWS. אמזון מחזיקה בפלטפורמת הסטרימינג Twitch, המאפשרת למשתמשים לצפות בסטרימרים משחקים בשידור חי או לשדר משחקים בעצמם. ב-Needham העלו לאחרונה את מחיר היעד של מניית החברה ל-210 דולר מ-205 ושמרו על המלצת הקנייה כשהם מציינים את האפסייד הפוטנציאלי מ-Twitch כסיבה לכך.

"Twitch היא פלטפורמת הסטרימינג למשחקי ווידיאו הגדולה ביותר, ללא ספק", אמרו האנליסטים. אמזון רכשה את Twitch ב-2014 תמורת כ-970 מיליון דולר. בזמן הרכישה, פלטפורמת הסטרימינג הכניסה 72 מיליון דולר. נכון לשנת 2023 ההכנסות מהאתר עומדות כבר על 3 מיליארד דולר.

האנליסטים סבורים כי הפלטפורמה מחביאה בתוכה פוטנציאל רב שהמשקיעים עדיין לא רואים. כזה שיכול לעזור לה להגדיל את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר. ב-Needham ציינו כי האתר מביא לאמזון מגוון רחב יותר של משתמשים וסוגים נוספים של מפרסמים. קהל המשתמשים של הפלטפורמה מורכב מ-63% גברים, כאשר 73% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 34. בעוד קהל המשתמשים של אמזון מורכב מ-53% גברים, 47% נשים ו-45% שהם מתחת לגיל 34.

לפי האנליסטים, המפרסמים ב-Twitch קונים גם מודעות באמזון ורבים מהם לא היו לקוחות של ענקית הקמעונאות ללא פלטפורמת הסטרימינג. Twitch בעצם מספקת גישה למפרסמים לגברים צעירים שקשה להגיע אליהם בדרכים מסורתיות כמו פרסומות בטלוויזיה, היות ורבים מהם כלל לא צופים בטלוויזיה רגילה.

 

הדוחות לרבעון הראשון

בתוצאותיה לרבעון הראשון רשמה אמזון רווח למניה של 98 סנט על הכנסות של 143.3 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 142.5 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר הענן AWS של החברה עמדו על 25.04 מיליארד דולר, עלייה של 17%, ומעל צפי האנליסטים ל-24.11 מיליארד דולר. שיעור הרווח התפעולי עמד על 10.7% בעוד הצפי היה ל-7.63%. מגזר הפרסום הכניס לחברה 11.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות. 

לרבעון השני החברה צופה מכירות של בין 144 ל-149 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-150.21 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על בין 10 ל-14 מיליארד דולר, הצפי עומד על 12.56 מיליארד דולר. 

ברבעון מרץ אמזון הגדילה את ההשקעה שלה בסטרטאפ ה-AI אנטרופיק והזרימה לו עוד 2.75 מיליארד דולר, מה שמביא את סך ההשקעה שלה ל-4 מיליארד דולר. 

בדומה למתחרותיה אלפבית ומיקרוסופט, אמזון פועלת במרץ לנצל את הביקוש העצום לבינה מלאכותית ומשקיעה רבות בעסקי מחשוב הענן שלה בניסיון להשיג את היתרון בשוק המתהווה. על מנת להפעיל את כלי הבינה המלאכותית ולאמן מודלים נדרשים משאבי מחשוב רבים וככל והביקוש גובר רבים יסתמכו על ספקיות הענן וכאן AWS של אמזון צפויה להנות. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תיזהרו המלצות כאלו. ראיתם איך המליצו על טבע.מתרסקת (ל"ת)
    טסתר 17/07/2024 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בימים הבאים ניראה אם אנחנו במפולת של החיים (ל"ת)
    עודד 17/07/2024 22:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוטי 17/07/2024 22:19
    הגב לתגובה זו
    מי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.