בואינג צפויה לקבל צבר הזמנות רחב - מה יקרה למניה?
יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג BOEING עברה למעלה משנתיים לא פשוטות בעקבות הגפת הקורונה והסגרים שדיללו כמעט לחלוטין את התנועה בין מדינות וגם בטיסות פנים. מיד עם פרוץ המגפה התרסקה מנית החברה ב-72% אך כעת נראה כי היא חוזרת סוף סוף למסלול.
החברה ידעה משברים נוספים מלבד הקורונה בהם בעיות בקרת איכות בייצור מטוסי הדרימליינר ותקלות נוספות במטוסי ה-MAX שאף הסתיימו פעמיים בהתרסקות של מטוסים. בהתחשב בכל אלו, אין זה מפתיע שמניית בואינג תנחה משמעותית יותר מהיריבה האירופית איירבאס, שלמרות הצרות שלה, עלתה בכמעט 20% ב-5 השנים האחרונות בעוד בואינג עדיין בירידה של 50% ב-5 השנים האחרונות.
בזמן שרוב העולם מחפש לשים מאחוריו את מגבלות הקורונה והנסיעות חוזרות סוף סוף לפרוח, המשקיעים היו בטוחים שבואינג יכולה לשים את המשברים של השנים האחרונות מאחוריה. זה לא מפתיע בזמן שיונייטד UNITED AIRLINES - שבעצמה רק העלתה את תחזית ההכנסות שלה בביקוש חזק ורכשה בעבר דגמי MAX צרי גוף - קרובה לעסקה של 100 מטוסים רחבי גוף עם בואינג או איירבאס.
וחשוב להגיד, גם אם בואינג לא תזכה בסופו של דבר ברכישה המתוכננת של יונייטד, עצם מועמדותה ברכישה היא מעין החזרת האמון בחברה לאחר שבמשך זמן לא מבוטל נראה היה כי דווקא איירבאס אמינה יותר ולראיה העובדה כי סיפקה לחברות התעופה האמריקאיות השונות יותר מטוסים מבואינג.
- גולדמן זאקס שוריים על ענף התעופה האירופאי - במי הם ממליצים להשקיע?
- המטוס הכי גדול בעולם הפך לכאב ראש יקר: ה-A380 במשבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתחשב בכך שהיא עדיין פועלת בשוק דואופולי (שני יצרנים בלבד) בתעשייה שצפויה לראות ביקוש גובר, ושהמניה ירדה ב-36% מתחילת השנה, אין זה פלא ש-20 מתוך 25 האנליסטים שעוקבים אחריהם על ידי FactSet צופים שוק שורי למניה עם טיפוס של יותר מ-55%. ולמרות החדשות הטובות לכאורה של בואינג, רוב האנליסטים פחות מתלהבים מסיבה מרכזית אחת - סין. המדינה המאוכלסת ביותר העולם - ושמהווה רבע מההזמנות של החברה - טרם אישרה להחזיר את מטוסי ה-MAX לשימוש בשטחה.
לפי מסמכי הרשות לנירות ערך האמריקאית, רק 99 משקיעים מוסדיים רכשו מניות של בואינג ברבעון השני של השנה בעוד 299 משקיעים מוסדיים מכרו את מלוא אחזקותיהם. במקביל כ-1,100 משקיעים דיללו את אחזקותיהם בעוד 832 הרחיבו אותן.
אינדיקציות שונות מאותתות כי סין קרובה לבטל את איסור הטיסות של מטוסי ה-MAX בשטחה - צעד שיאפשר לבואינג להגביר את הייצור וליצור תזרים מזומנים חיובי שעשוי להיות נקודת מפנה למניה.
- 1.אם להשקיע ב מניות תעופה אז בטוב ביותר איירבוס (ל"ת)YL 17/10/2022 20:52הגב לתגובה זו
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
וול סטריט שור (גרוק)הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
שלושת המדדים העיקריים סיימו במגמה מעורבת, לאחר שיו״ר הפד, ג׳רום פאוול, אמר שלא בטוח תהיה הורדת ריבית בדצמבר. עוד לפני החלטת הריבית בוול-סטריט צפו טון זהיר במיוחד מצידו של פאוול וכי הוא ינסה להפחית את האופטימיות מהורדת הריבית בדצמבר. דבריו הגיעו לאחר ישיבת הוועדה הפדרלית לשוק הפתוח, שבסופה הופחתה הריבית ברבע אחוז, החלטה שהתקבלה ברוב של 10 תומכים מול שני מתנגדים.
המתנגדים להחלטה המחישו את הפיצול הגובר בתוך הפד: הנגיד סטיבן מירן תמך בהפחתה חדה יותר
של חצי אחוז, בעוד נשיא הפד של קנזס סיטי, ג’ף שמיד, סבר שאין להפחית כלל. "בהינתן חילוקי הדעות משני הצדדים, יהיה קשה להתחייב כבר כעת להפחתה נוספת בדצמבר", אמר ניל דוטה, כלכלן ב־Renaissance Macro Research.
מדד S&P 500 סיים סביב ה-0,
הנאסד״ק עלה ב-0.5% והדאו ירד ב-0.1%, תשואת האג"ח הממשלתיות לשנתיים עולה בשמונה נקודות בסיס ל־3.57%, והדולר מתחזק. המשקיעים מעריכים כי המסר הזהיר של פאוול מאותת על מדיניות זהירה במיוחד מצד הפד בחודשים הקרובים.
כצפוי: הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%; הפד׳ יעצור את צמצום המאזן בדצמבר - הבנק המרכזי האמריקני הפחית את הריבית לטווח של 3.75-4%,
בהתאם לציפיות, והודיע כי יפסיק את הקטנת המאזן כדי למנוע לחץ נוסף בשווקי הנזילות. בתוך הוועדה נרשם פיצול: מירן תמכה בהפחתה חדה יותר, בעוד שמיד התנגד לכל שינוי בריבית
- אנבידיה קופצת ב-5% ומתקרבת לשווי של 5 טריליון דולר
- אינטל וצ׳ק-פוינט קפצו ב-6%; הנאסד״ק עלה ב-0.8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טראמפ: "הגענו להסכם סחר עם דרום קוריאה" - 350 מיליארד דולר יושקעו בארה"ב - במהלך ארוחת ערב רשמית עם הנשיא לי ג’ה
מיאונג בגיונגג’ו הכריז נשיא ארה"ב כי שתי המדינות הגיעו להסכם סחר חדש, הכולל, לפי הערכות, התחייבות דרום קוריאנית להשקעות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים בארה"ב והקלות במכסים
