מטוס יונייטד איירליינס
צילום: יונייטד איירליינס

יונייטד איירליינס לקראת רכש מטוסים ענק

בואינג ואיירבאס האירופאית מתחרות ראש בראש על ההזמנה הגדולה שיונייטד מתכננת ושעשויה להיות בין הגדולות ביותר בהיסטוריה בתחום; איירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף
דור עצמון | (2)

ענקית התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES קרובה לביצוע הזמנה של יותר מ-100 מטוסים רחבי גוף כאשר היא בוחנת הצעות הן למטוס הבואינג 787 דרימליינר והן לאירבוס A350. אם יתממש, מדובר יהיה באחת מהזמנות המטוסים ארוכי הטווח הגדולות אי פעם בהיסטוריה. רק לפני קצת יותר משנה ביצעה החברה רכש של 270 מטוסים צרי-גוף.

לחברת התעופה שבסיסה בשיקגו יש 128 מטוסי בואינג רחבי גוף בני 20 לפחות ובאופן טבעי עלויות התחזוקה גדלות ככל שהמטוסים מזדקנים. ליונייטד נותרו רק שבעה מטוסי דרימליינר בהזמנה לאחר שדחתה שוב ושוב עסקה של 45 מטוסי איירבוס A350.

ההזמנה החדשה הפוטנציאלית נושאת סיכון גבוה עבור בואינג ואיירבוס. הביקוש למטוסים רחבי גוף יקרים קרס במהלך מגיפת הקורונה ומתאושש באיטיות כשההגבלות מוסרות והטיסות הטרנס-אטלנטיות חוזרות.

עסקת יונייטד הפוטנציאלית תהיה בין הרכישות הגדולות ביותר של מטוסים רחבי גוף, וזכייה בה עשויה לתת לבואינג דחיפה נחוצה על פני יריבתה האירופית. עבור איירבאס, זו תהיה תמיכה משמעותית ל-A350 בשוק האמריקאי, שכן החברה שואפת להגביר את המכירות של דגם זה בארה"ב.

עם זאת, לאיירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה - באם יונייטד תחליט לרכוש ממנה את מטוסי ה-A-350 - לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף שהחברה הזמינה כמו ה-A-320 וה-A-321neo שיונייטד תשמח לכך מאוד.

יונייטד איירליינס תדווח את דוחותיה הכספיים ביום שלישי מחרתיים. הרבעון האחרון היה הרבעון הרווחי הראשון שלה מאז תחילת הקורונה, למרות שמחירי הדלק הגיעו לשיאים. בחודש שעבר העלתה החברה את תחזית צמיחת ההכנסות שלה לרבעון השלישי, תוך שהיא מציינת ביקוש חזק בסוף הקיץ. יונייטד היא ״ככל הנראה חברת התעופה הממוקמת בצורה הטובה ביותר לנצל את השלב הבא של התאוששות ההכנסות", כתבה האנליסטית של ג'פריס שילה קהיאוגלו. החברה צפויה לדווח על רווח למניה של 2.22 דולר (רווח נקי של 745 מיליון דולר) על מכירות של 12.718 מיליארד דולר אשר משקפים צמיחה של 64%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה של חארות 16/10/2022 18:56
    הגב לתגובה זו
    לעלום לא לטוס איתם, הם אנטי לקוחות האפסים האלה
  • 1.
    לילי 16/10/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    עדיין יש חברות מסובסדות ע"י ממשלות שמונעות עליית מחירים ורווח בטווח הארוך .
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)

מניות בולטות בוול סטריט: ברודקום צונחת, לולולמון מזנקת - והביטקוין מתאושש

מה קורה בטסלה ומה צפוי בפתיחה?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה ברודקום

החוזים על המדדים מתנדנדים: החוזה על ה-S&P 500 יורד 0.2%, נאסד"ק יורד 0.6%, דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. הסיבה העיקרית לחולשה היא מניות טכנולוגיה כמו ברודקום, שמשפיעה בחוזקה על S&P 500 ונאסד"ק 100. ברודקום פרסמה אתמול אחרי סגירת המסחר והשוק התאכזב מהתחזיות. 


טסלה צוללת על רקע ירידה חדה במכירות EV


מניית טסלה Tesla -1.01%  יורדת מעט. נתוני מכירות נובמבר מראים נפילה לשפל של שלוש שנים, עם 39,800 מכירות בארה"ב - ירידה של 23% משנה קודמת. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז ינואר 2022, למרות השקת גרסאות זולות יותר של Model Y ו-Model 3 באוקטובר, שתומחרו ב-5,000 דולר פחות. הסיבה העיקרית: ביטול זיכוי המס הפדרלי של 7,500 דולר בספטמבר, שפגע בשוק ה-EV כולו, כשבאופן יחסי  טסלה ספגה פחות – שוק ה-EV ירד 41%, וחלקה של טסלה עלה ל-56.7% מ-43.1%.

באירופה, המצב גרוע יותר: עד אוקטובר, המכירות ירדו 30% ל-180,688 רכבים, כאשר באוקטובר לבדו ירדו 48.5% ל-6,964 יחידות. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לא עוזר עם ציוציו נגד הנציבות האירופית, שקרא לפרק אותה, מה שפוגע בתדמית. התחרות מסין חריפה: BYD מכרה 138,390 רכבים באירופה עד אוקטובר, עלייה של 285% משנה קודמת, וכמעט היתה כפול במסירת מטסלה באוקטובר עם 17,470 מכירות (עלייה של 206.8%). BYD מתכננת להכפיל את רשת המכירות באירופה ל-2,000 נקודות עד סוף 2026, עם 1,000 עד סוף 2025, ומשלבת BEV ו-PHEV כדי להתחמק ממכסים.

בסין, מכירות טסלה ירדו 6% עד נובמבר, מה שמאיים על השנה הראשונה השלילית אי פעם שם, והשנייה הגלובלית ברציפות. למרות זאת, המשקיעים מתעלמים כרגע מה-EV ומתמקדים ב-AI: טסלה משתמשת במחשוב AI לאימון נהיגה אוטונומית ורובוטים הומנואידיים, והשיקה את רובוטקסי ביוני. מכירות רובוטים צפויות ב-2026, מה שמבטיח רווחים עתידיים גבוהים.


הסנטימנט עדיין חיובי, הביטקוין מתאושש


הסנטימנט הכללי נשאר חיובי יחסית, למרות כמה אכזבות בודדות שמורידות את השוק. הביטקוין, שמשמש לעתים קרובות כמדד מוביל לרמת הסיכון שהמשקיעים מוכנים לקחת, מציג התאוששות נאה - עלייה של 2.3% ב-24 השעות האחרונות לרמה של 92,250 דולר. זה מגיע אחרי ירידה זמנית מתחת ל-90,000 דולר אתמול, בעקבות חששות מהפסקה בהורדות הריבית של הפד ומכירה כללית בסקטור הטכנולוגיה.