מטוס יונייטד איירליינס
צילום: יונייטד איירליינס

יונייטד איירליינס לקראת רכש מטוסים ענק

בואינג ואיירבאס האירופאית מתחרות ראש בראש על ההזמנה הגדולה שיונייטד מתכננת ושעשויה להיות בין הגדולות ביותר בהיסטוריה בתחום; איירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף
דור עצמון | (2)

ענקית התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES קרובה לביצוע הזמנה של יותר מ-100 מטוסים רחבי גוף כאשר היא בוחנת הצעות הן למטוס הבואינג 787 דרימליינר והן לאירבוס A350. אם יתממש, מדובר יהיה באחת מהזמנות המטוסים ארוכי הטווח הגדולות אי פעם בהיסטוריה. רק לפני קצת יותר משנה ביצעה החברה רכש של 270 מטוסים צרי-גוף.

לחברת התעופה שבסיסה בשיקגו יש 128 מטוסי בואינג רחבי גוף בני 20 לפחות ובאופן טבעי עלויות התחזוקה גדלות ככל שהמטוסים מזדקנים. ליונייטד נותרו רק שבעה מטוסי דרימליינר בהזמנה לאחר שדחתה שוב ושוב עסקה של 45 מטוסי איירבוס A350.

ההזמנה החדשה הפוטנציאלית נושאת סיכון גבוה עבור בואינג ואיירבוס. הביקוש למטוסים רחבי גוף יקרים קרס במהלך מגיפת הקורונה ומתאושש באיטיות כשההגבלות מוסרות והטיסות הטרנס-אטלנטיות חוזרות.

עסקת יונייטד הפוטנציאלית תהיה בין הרכישות הגדולות ביותר של מטוסים רחבי גוף, וזכייה בה עשויה לתת לבואינג דחיפה נחוצה על פני יריבתה האירופית. עבור איירבאס, זו תהיה תמיכה משמעותית ל-A350 בשוק האמריקאי, שכן החברה שואפת להגביר את המכירות של דגם זה בארה"ב.

עם זאת, לאיירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה - באם יונייטד תחליט לרכוש ממנה את מטוסי ה-A-350 - לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף שהחברה הזמינה כמו ה-A-320 וה-A-321neo שיונייטד תשמח לכך מאוד.

יונייטד איירליינס תדווח את דוחותיה הכספיים ביום שלישי מחרתיים. הרבעון האחרון היה הרבעון הרווחי הראשון שלה מאז תחילת הקורונה, למרות שמחירי הדלק הגיעו לשיאים. בחודש שעבר העלתה החברה את תחזית צמיחת ההכנסות שלה לרבעון השלישי, תוך שהיא מציינת ביקוש חזק בסוף הקיץ. יונייטד היא ״ככל הנראה חברת התעופה הממוקמת בצורה הטובה ביותר לנצל את השלב הבא של התאוששות ההכנסות", כתבה האנליסטית של ג'פריס שילה קהיאוגלו. החברה צפויה לדווח על רווח למניה של 2.22 דולר (רווח נקי של 745 מיליון דולר) על מכירות של 12.718 מיליארד דולר אשר משקפים צמיחה של 64%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה של חארות 16/10/2022 18:56
    הגב לתגובה זו
    לעלום לא לטוס איתם, הם אנטי לקוחות האפסים האלה
  • 1.
    לילי 16/10/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    עדיין יש חברות מסובסדות ע"י ממשלות שמונעות עליית מחירים ורווח בטווח הארוך .
נאסדק
צילום: טוויטר

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה

הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה נאסד"ק

נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.


בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה. 


מסחר מסביב לשעון

המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.

במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.

עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.

אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג

אנבידיה פותחת את Slurm ומעמיקה את האחיזה בתשתיות ה-AI

קוד המקור של תוכנת ניהול העומסים למחשוב עתיר ביצועים נפתח לציבור, כחלק מהמהלך לבניית שכבת תשתית רחבה ל-AI ארגוני

ליאור דנקנר |

אנבידיה NVIDIA Corp. 0.73%   ממשיכה להתרחב מעבר לשבבים, והפעם היא עושה את זה דרך התוכנה שמנהלת את מרכזי המחשוב הכבדים מאחורי הקלעים. החברה מודיעה שהיא רוכשת את SchedMD, המפתחת של Slurm, תוכנת ניהול עומסים ותזמון משימות שנמצאת בלב הפעילות של מחשבי על ומרכזי נתונים, כולל כאלה שמריצים עומסי עבודה כבדים של AI. עבור אנבידיה, שליטה בשכבה הזו היא לא עניין תפעולי בלבד, אלא חלק מהאופן שבו מערכות AI עובדות בפועל. 

SchedMD היא החברה שמובילה את הפיתוח והתחזוקה של Slurm כבר יותר מעשור. היא הוקמה ב-2010, יושבת בליברמור שבקליפורניה ומעסיקה כ-40 עובדים, עם לקוחות כמו קורוויב ומרכז מחשבי העל בברצלונה. אנבידיה לא מפרטת את תנאי העסקה, אבל מבהירה ש-Slurm נשארת בקוד פתוח, כך שהקהילה ממשיכה לקבל גישה מלאה לקוד ולתרום לפיתוח.


התוכנה שמחליטה מי רץ מתי ועל מה

Slurm יושבת בשכבה שפחות רואים, אבל בלי השכבה הזו כל העסק מתחיל לקרטע. במרכז נתונים או במחשב על יש אלפי שרתים, מאות אלפי ליבות עיבוד והמון משימות שרצות במקביל. מישהו צריך להחליט איזה תהליך מקבל משאבים עכשיו, כמה זמן הוא רץ, על אילו שרתים, ומה קורה אם יש עומס או תקלה. זה בדיוק התפקיד שלה ואיפה שהשינוי הופך למשמעותי.

היא מנהלת “תור” חכם. היא מתזמנת עבודות, מחלקת משאבים ומנסה להשאיר את התשתית מנוצלת בצורה יעילה. זה חשוב במחשוב מדעי קלאסי, אבל ב-AI זה מקבל טוויסט. אימון מודל גדול לא בנוי ממשימה אחת, אלא מהרבה תהליכים שמדברים אחד עם השני, מחלקים נתונים, מחכים לסנכרון, ואז ממשיכים. אם הסנכרון מתעכב או שמשאבים מוקצים לא טוב, אפשר לאבד שעות של חישוב יקר.

עולם ה-AI עובד הרבה עם מעבדים גרפיים, והניהול שלהם מורכב יותר מניהול שרת “רגיל”. יש צורך להקצות קבוצות של מעבדים ביחד, לשמור על זמינות רציפה, לפעמים גם לנהל עומסים לפי עדיפויות, לפי פרויקט או לפי מחלקה. לכן תוכנת תזמון שיודעת לעבוד בקנה מידה גדול הופכת לחלק מהתשתית ולא רק “כלי תפעולי”.


לקריאות מעניינות נוספות: