מטוס יונייטד איירליינס
צילום: יונייטד איירליינס

יונייטד איירליינס לקראת רכש מטוסים ענק

בואינג ואיירבאס האירופאית מתחרות ראש בראש על ההזמנה הגדולה שיונייטד מתכננת ושעשויה להיות בין הגדולות ביותר בהיסטוריה בתחום; איירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף
דור עצמון | (2)

ענקית התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES קרובה לביצוע הזמנה של יותר מ-100 מטוסים רחבי גוף כאשר היא בוחנת הצעות הן למטוס הבואינג 787 דרימליינר והן לאירבוס A350. אם יתממש, מדובר יהיה באחת מהזמנות המטוסים ארוכי הטווח הגדולות אי פעם בהיסטוריה. רק לפני קצת יותר משנה ביצעה החברה רכש של 270 מטוסים צרי-גוף.

לחברת התעופה שבסיסה בשיקגו יש 128 מטוסי בואינג רחבי גוף בני 20 לפחות ובאופן טבעי עלויות התחזוקה גדלות ככל שהמטוסים מזדקנים. ליונייטד נותרו רק שבעה מטוסי דרימליינר בהזמנה לאחר שדחתה שוב ושוב עסקה של 45 מטוסי איירבוס A350.

ההזמנה החדשה הפוטנציאלית נושאת סיכון גבוה עבור בואינג ואיירבוס. הביקוש למטוסים רחבי גוף יקרים קרס במהלך מגיפת הקורונה ומתאושש באיטיות כשההגבלות מוסרות והטיסות הטרנס-אטלנטיות חוזרות.

עסקת יונייטד הפוטנציאלית תהיה בין הרכישות הגדולות ביותר של מטוסים רחבי גוף, וזכייה בה עשויה לתת לבואינג דחיפה נחוצה על פני יריבתה האירופית. עבור איירבאס, זו תהיה תמיכה משמעותית ל-A350 בשוק האמריקאי, שכן החברה שואפת להגביר את המכירות של דגם זה בארה"ב.

עם זאת, לאיירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה - באם יונייטד תחליט לרכוש ממנה את מטוסי ה-A-350 - לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף שהחברה הזמינה כמו ה-A-320 וה-A-321neo שיונייטד תשמח לכך מאוד.

יונייטד איירליינס תדווח את דוחותיה הכספיים ביום שלישי מחרתיים. הרבעון האחרון היה הרבעון הרווחי הראשון שלה מאז תחילת הקורונה, למרות שמחירי הדלק הגיעו לשיאים. בחודש שעבר העלתה החברה את תחזית צמיחת ההכנסות שלה לרבעון השלישי, תוך שהיא מציינת ביקוש חזק בסוף הקיץ. יונייטד היא ״ככל הנראה חברת התעופה הממוקמת בצורה הטובה ביותר לנצל את השלב הבא של התאוששות ההכנסות", כתבה האנליסטית של ג'פריס שילה קהיאוגלו. החברה צפויה לדווח על רווח למניה של 2.22 דולר (רווח נקי של 745 מיליון דולר) על מכירות של 12.718 מיליארד דולר אשר משקפים צמיחה של 64%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה של חארות 16/10/2022 18:56
    הגב לתגובה זו
    לעלום לא לטוס איתם, הם אנטי לקוחות האפסים האלה
  • 1.
    לילי 16/10/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    עדיין יש חברות מסובסדות ע"י ממשלות שמונעות עליית מחירים ורווח בטווח הארוך .
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

וול סטריט ננעלה בעליות עד 1.2%; סולראדג' זינקה 5% ופורד טסה 12%

תוצאות מדד המחירים (CPI) הובילו את המדדים המובילים לעליות; פורד זינקה לאחר התאוששות מרשימה מתקרית נובאליס; על חברת הרחפנים שקשורה לדונאלד טראמפ ג'וניור, ועל הסיבות מדוע טיפסו IBM, AMD וברודקום; על הסיבות שמאחורי מחיקת העליות של אינטל והחברה שהרימה איתה את סקטור האנרגיה המתחדשת לאחר דוחות מצוינים; וגם, מה קורה עם ביונד מיט? 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה אינטל

וול סטריט נסגרה בירוק, כאשר במהלך המסחר ה-S&P חצה את קו ה-6,800 דולר וסיים מתחת לשיא, עם עלייה של כ-0.8%, וגם הנאסד"ק שבר את שיא כל הזמנים במהלך המסחר אך סיים מתחת לשיא, אחרי עלייה של כ-1.2%. הדאו גם הוא עלה ב-1%. המגמה החיובית הושפעה מהנתונים החיוביים של ה-CPI. 

מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ספטמבר עלה ב-0.3% לעומת אוגוסט, פחות מהצפי שעמד על 0.4% ולפי עלייה של 0.4% בחודש הקודם, כך לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה שפורסמו היום, לאחר שנדחה עקב השבתת הממשל. במונחים שנתיים, המדד עלה ב-3% לעומת תחזית של 3.1% ועלייה קודמת של 2.9%. מדד הליבה של ה-CPI (שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה) עלה ב-0.2% לעומת החודש הקודם, פחות מהצפי ל־0.3% וללא שינוי לעומת העלייה הקודמת של 0.3%. במונחים שנתיים, מדד הליבה עלה ב-3.0%, לעומת צפי ל-3.1% ועלייה קודמת של 3.1%. הנתונים תומכים בהמשך מגמת הפד להוריד את הריבית במועד הקרוב. 

קטגוריית המזון עלתה ב-3.1% לעומת השנה שעברה, כאשר מזון מחוץ לבית התייקר ב-3.7% והוצאות על מזון בבית עלו ב-2.7%. הקטגוריה שבה נרשמה העלייה החדה ביותר לעומת השנה שעברה הייתה בשר הבקר. מחירי בקר טחון לא מבושל עלו ב-12.9%, נתחי בקר לצלייה עלו ב-18.4%, וסטייקים עלו ב-16.6%. סך מחירי הבקר עלו ב-1.2% בהשוואה חודשית לספטמבר. 

מחירי הבקר בארה"ב נמצאים כיום ברמות שיא, תוצאה של מחסור בהיצע שנגרם משילוב של בצורות ממושכות, עלויות מספוא גבוהות, ירידה במלאי הבקר, וביקוש חזק מצד הצרכנים. העדר הבקר הלאומי בארה"ב נמצא כיום ברמתו הנמוכה ביותר זה עשרות שנים. הבצורות הקשות בחמש השנים האחרונות אילצו את מגדלי הבקר לצמצם את עדרי הרבייה, עקב מחסור בשטחי מרעה ובמספוא. מחזור ההתאוששות צפוי להימשך מספר שנים. האנליסטים מציינים כי מכסים על יבוא והפרעות בסחר העולמי הגבילו את אספקת הבשר ממדינות אחרות והובילו לעליית המחירים.

גם מחירי הטיסות בארה"ב עלו ב-3.2% בחודש ספטמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד (במונחים לא מנוכי עונתיות. התחזיות לשנת 2026 מצביעות על עלייה מתונה במחירי הטיסות בארה"ב, בין 1% ל-2%, אם כי האטה כלכלית עלולה לערער את סקטור התעופה. באופן כללי, קיבולת חברות התעופה בארה"ב נמצאת במגמת התרחבות, מה שמסייע לרסן קפיצות חדות במחירים, אף על פי שעיכובים באספקת מטוסים נמשכים. אירוח מונדיאל 2026 בארה"ב צפוי להשפיע על מחירי הטיסות בחלק מהקווים. מדד המחירים יצביע על אינפלציה דביקה; איך זה ישפיע על הריבית?