יונייטד איירליינס לקראת רכש מטוסים ענק
ענקית התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES קרובה לביצוע הזמנה של יותר מ-100 מטוסים רחבי גוף כאשר היא בוחנת הצעות הן למטוס הבואינג 787 דרימליינר והן לאירבוס A350. אם יתממש, מדובר יהיה באחת מהזמנות המטוסים ארוכי הטווח הגדולות אי פעם בהיסטוריה. רק לפני קצת יותר משנה ביצעה החברה רכש של 270 מטוסים צרי-גוף.
לחברת התעופה שבסיסה בשיקגו יש 128 מטוסי בואינג רחבי גוף בני 20 לפחות ובאופן טבעי עלויות התחזוקה גדלות ככל שהמטוסים מזדקנים. ליונייטד נותרו רק שבעה מטוסי דרימליינר בהזמנה לאחר שדחתה שוב ושוב עסקה של 45 מטוסי איירבוס A350.
ההזמנה החדשה הפוטנציאלית נושאת סיכון גבוה עבור בואינג ואיירבוס. הביקוש למטוסים רחבי גוף יקרים קרס במהלך מגיפת הקורונה ומתאושש באיטיות כשההגבלות מוסרות והטיסות הטרנס-אטלנטיות חוזרות.
עסקת יונייטד הפוטנציאלית תהיה בין הרכישות הגדולות ביותר של מטוסים רחבי גוף, וזכייה בה עשויה לתת לבואינג דחיפה נחוצה על פני יריבתה האירופית. עבור איירבאס, זו תהיה תמיכה משמעותית ל-A350 בשוק האמריקאי, שכן החברה שואפת להגביר את המכירות של דגם זה בארה"ב.
- גולדמן זאקס שוריים על ענף התעופה האירופאי - במי הם ממליצים להשקיע?
- המטוס הכי גדול בעולם הפך לכאב ראש יקר: ה-A380 במשבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, לאיירבאס האירופאית ישנו יתרון על בואינג האמריקנית בכך שהיא עשויה - באם יונייטד תחליט לרכוש ממנה את מטוסי ה-A-350 - לתת הטבה בדמות האצת קצב המסירה של מטוסים צרי גוף שהחברה הזמינה כמו ה-A-320 וה-A-321neo שיונייטד תשמח לכך מאוד.
יונייטד איירליינס תדווח את דוחותיה הכספיים ביום שלישי מחרתיים. הרבעון האחרון היה הרבעון הרווחי הראשון שלה מאז תחילת הקורונה, למרות שמחירי הדלק הגיעו לשיאים. בחודש שעבר העלתה החברה את תחזית צמיחת ההכנסות שלה לרבעון השלישי, תוך שהיא מציינת ביקוש חזק בסוף הקיץ. יונייטד היא ״ככל הנראה חברת התעופה הממוקמת בצורה הטובה ביותר לנצל את השלב הבא של התאוששות ההכנסות", כתבה האנליסטית של ג'פריס שילה קהיאוגלו. החברה צפויה לדווח על רווח למניה של 2.22 דולר (רווח נקי של 745 מיליון דולר) על מכירות של 12.718 מיליארד דולר אשר משקפים צמיחה של 64%.
- 2.חברה של חארות 16/10/2022 18:56הגב לתגובה זולעלום לא לטוס איתם, הם אנטי לקוחות האפסים האלה
- 1.לילי 16/10/2022 10:02הגב לתגובה זועדיין יש חברות מסובסדות ע"י ממשלות שמונעות עליית מחירים ורווח בטווח הארוך .
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
