
הנאסד״ק טיפס ב-1.7%; מיקרון זינקה ב-15%, דל קפצה ב-13%
וול סטריט סיימה את שבוע המסחר בעליות שערים, כאשר מניות הטכנולוגיה הובילו את המגמה החיובית והמשקיעים ניסו לאזן בין נתוני תעסוקה חזקים מהצפוי בארה"ב לבין המשך המתיחות בין וושינגטון לטהרן. מדד נאסד"ק, המוטה למניות טכנולוגיה, בלט בעלייה של כ-1.7%, בעוד מדד S&P 500 עלה בכ-0.8%. מדד דאו ג'ונס נסחר סביב רמת הפתיחה, לאחר יום שלילי קודם בשווקים.
הגורם המרכזי שתמך בשוק היה דוח התעסוקה לחודש אפריל. לפי הנתונים, הכלכלה האמריקאית הוסיפה 115 אלף משרות, מעל תחזיות הכלכלנים שעמדו על 65 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 4.3%, בהתאם לציפיות. עבור המשקיעים, הנתונים סיפקו סימן נוסף לכך ששוק העבודה האמריקאי עדיין מחזיק מעמד, למרות הריבית הגבוהה, האינפלציה הדביקה והלחצים הגיאופוליטיים. התגובה בשוק הייתה חיובית בעיקר משום שהנתונים חיזקו את ההערכה שהכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח בקצב שמאפשר לחברות לשמור על רווחיות. מדד S&P 500 סיים בשבוע שישי ברציפות של עליות, בזמן שהמשקיעים ממשיכים לתמחר תרחיש שבו הצמיחה הכלכלית אינה נשברת גם מול זעזועים חיצוניים.
מניות הטכנולוגיה, ובעיקר מניות השבבים, היו במרכז המסחר. סקטור השבבים נהנה ממומנטום מחודש סביב עסקאות בינה מלאכותית, ביקוש למעבדים ולתשתיות דאטה סנטרים, וכן מדיווח משמעותי על אינטל ואפל. לפי הדיווח, אפל ואינטל הגיעו להסכם שבמסגרתו אינטל תספק שבבים לחלק ממכשירי אפל. בעקבות זאת מניית אינטל זינקה בכ-13%, ואפל עלתה בכ-2%.
הדיווח על אינטל ואפל נתפס כסימן אפשרי להתקדמות בתוכנית ההתאוששות של אינטל בתחום ייצור השבבים עבור לקוחות חיצוניים. עבור השוק, עצם האפשרות שאפל תשתמש ביכולות הייצור של אינטל מחזקת את הסיפור הרחב יותר סביב חזרתן של מניות השבבים למרכז הבמה. מדד מניות השבבים זינק בכ-11% מאז יום שישי שעבר, בין היתר על רקע התחדשות המסחר סביב בינה מלאכותית.
במקביל, מחירי הנפט עלו לאחר עימותים צבאיים סמוך למצר הורמוז, שהגבירו את החשש מהחרפה במלחמה בין ארה"ב לאיראן ומהשפעה אפשרית על אספקת האנרגיה. חוזי ברנט נסחרו סביב 101 דולר לחבית, בעוד נפט מסוג WTI נסחר סביב 95 דולר לחבית. למרות העלייה היומית, הנפט עדיין רשם ירידה בסיכום שבועי. החשש בשווקים הוא שהמשך העימות באזור מצר הורמוז יגרור עלייה נוספת במחירי האנרגיה, שתכביד על הצרכנים ועל החברות. מחירי נפט גבוהים יותר עלולים להזין מחדש לחצי אינפלציה, ולסבך את המדיניות של הפדרל ריזרב בתקופה שבה הריבית ממילא צפויה להישאר גבוהה לזמן ממושך.
ועדיין, הנתונים הכלכליים של היום סיפקו למשקיעים סיבה להתמקד בצד החיובי. שוק העבודה האמריקאי רשם חודש שני ברציפות של תוספת משרות, לראשונה כמעט אחרי שנה שבה לא נרשם רצף כזה. הנתון הזה חיזק את התחושה שהכלכלה אינה נכנסת להאטה חדה, גם כאשר הסביבה החיצונית נעשית מורכבת יותר.
אינטל Intel Corp -6.14% משלימה זינוק של יותר מ-100% בחודש על רקע ההסכם המסתמן עם אפל- האפשרות שאפל תעביר לאינטל ייצור של חלק מהשבבים שלה מחזקת את אמון המשקיעים בתוכנית הפאונדרי של החברה, לצד ביקוש גובר למעבדי AI ותמיכה ממשלתית; כעת אינטל תצטרך להוכיח שהיא מסוגלת להתחרות ב-TSMC באיכות, בקצב ובעלות
RBC מעלה את התחזית ל-S&P 500 - "המדד יעלה 8% נוספים" - בבנק מעריכים כי מניות הביג טק והבינה המלאכותית ימשיכו להוביל את העליות בוול סטריט, ומציבים תרחיש חיובי של 8,100 נקודות למדד; לצד זאת, הם מזהירים כי הכלכלה האמריקאית נעה בשני קצבים, וכי הדרך למעלה עשויה לכלול גם תנודתיות בשל המלחמה, מחירי האנרגיה ותחזיות הרווח
- יום המסחר נסגר בירידות; הנאסד"ק איבד 2.17%, מדד השבבים נפל בכ-8%
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
קוינבייס Coinbase -4.04% מציגה את תוכנית ה-AI שלה: קיצוץ עובדים, יותר אוטומציה וחזון קריפטו חדש - אחרי הפסד רבעוני רחב מהצפוי וירידה חדה במניה, מנכ״ל קוינבייס בריאן ארמסטרונג מנסה לשכנע את וול סטריט שסוכני AI ישפרו את הפרודוקטיביות בחברה - ובהמשך גם יהפכו למנוע שימוש מרכזי בבלוקצ׳יין
מניות בולטות ב S&P: -1.44%
- טרם החל המסחר הרציף
מניות בולטות בדאו ג'ונס: -0.09%
- טרם החל המסחר הרציף
[rising-falling-NASDAQ]
מאקרו
אחרי מניות ה-AI: הבועה עוברת לנדל"ן - שיעור השטחים הפנויים בדאטה סנטרים בצפון אמריקה ירד ל-1.4%, החשמל הפך לנכס שמעלה ערך לקרקעות, ענקיות הטכנולוגיה מזיזות מאות מיליארדי דולרים לתשתיות - ובסן פרנסיסקו הכסף החדש של עובדי ה-AI כבר דוחף את שוק היוקרה
כך הפכה טורקיה ל״אמזון״ של רחפני הקמיקזה והחימוש המשוטט- בתוך עשור הפכה המדינה מצרכנית נשק תלויה למעצמת טכנולוגיה עילית, שכבר לא מסתפקת בכטב"מים בודדים, אלא עוברת לייצור המוני של צבאות רפאים. החוזה האחרון שחתמה לאספקת מ-100,000 מערכות בלתי מאוישות למדינה זרה בת ברית ששמה לא פורסם, אינו רק שורה במאזן כלכלי, אלא קריאת תיגר על כל מה שידענו על שדה הקרב הטקטי
- "פרס על כישלון": מרד משקיעים חסר תקדים נגד יו"ר ענקית הקמעונאות טארגט
- דרמה בארה"ב: משרד המשפטים ביטל צווים שדרשו מעיתונאים לחשוף מקורות
שוקי התחזיות: פולימרקט וקאלשי - איך זה עובד והאם אפשר להרוויח? איך זה התחיל, על מה מהמרים, האם הבית תמיד מרוויח - שאלות ותשובות על שוק התחזיות
ה-SEC מקדמת את הצעת טראמפ: החברות בוול סטריט ידווחו רק פעמיים בשנה? רשות ניירות ערך האמריקאית מקדמת שינוי שעשוי לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות בארה"ב. במקום דוחות 10Q מדי רבעון, החברות יוכלו להגיש דוח חצי שנתי חדש. טראמפ תומך במהלך בטענה שהדיווחים הרבעוניים מעודדים חשיבה קצרת טווח, אבל המתנגדים מזהירים מפגיעה בשקיפות ובמשקיעים הקטנים.
ספייסX בדרך להנפקת ענק: איך הפכה חברת החלל לעסק של 2 טריליון דולר - ספייסX מתקרבת להנפקה היסטורית - מחברת רקטות שנאבקה לשרוד בתחילת דרכה היא הפכה לתשתית גלובלית של חלל, אינטרנט ובינה מלאכותית שעשויה להפוך לאחת החברות הגדולות בעולם
מניות במרכז
לא עוצרות: מניות שבבי הזיכרון ממשיכות לזנק לשיאים חדשים - הביקוש לתשתיות בינה מלאכותית ממשיך ללחוץ על שוק הזיכרון, ומיקרון וסנדיסק נהנות ממחסור ברכיבים, עליות מחירים ותמחור שעדיין נמוך יחסית לענף השבבים; כעת המשקיעים בוחנים אם צוואר הבקבוק באספקה ימשיך לתמוך במומנטום.
רוקט לאב Rocket Lab USA -5.16% מזנקת על רקע דוחות חזקים וצבר שיגורים גדל- חברת החלל עקפה את תחזיות ההכנסות והרווח הגולמי, הציגה תחזית גבוהה מהצפוי לרבעון הבא ודיווחה על ביקוש חזק לשיגורים לצד זכיות בפרויקטים ביטחוניים בארה״ב; כעת המשקיעים ממתינים להתקדמות ברקטת Neutron, שאמורה להרחיב את פעילות החברה מול שחקניות גדולות יותר בענף
אפל Apple -0.91% מתקרבת לאוזניות AirPods עם מצלמות- האוזניות החדשות צפויות לאפשר ל-Siri “לראות” את סביבת המשתמש, לספק תשובות על אובייקטים בזמן אמת ולשפר ניווט ותזכורות; ההשקה כבר נדחתה בשל עיכובים בפיתוח Siri, וסוגיות הפרטיות והבשלות הטכנולוגית עדיין עשויות להשפיע על לוח הזמנים.
אקאמיי (Akamai) זינקה ב-26% אחרי שהודיעה כי מעבדת AI מובילה חתמה איתה על עסקה בהיקף של 1.8 מיליארד דולר לשבע שנים עבור שירותי תשתית הענן שלה.
קלאודפלייר (Cloudflare) ירדה בכ-24% אחרי שהודיעה על פיטורי לפחות 20% מכוח האדם שלה, בעקבות אימוץ רחב יותר של כלי AI בתוך החברה. הירידה מגיעה אף שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון הראשון והסיבה היא לא הפיטורים - השוק דווקא אוהב פיטורים כי זה מצמצם את העלויות. הירידה נובעת מציפיות גבוהות מדי - קלאודפלייר מפטרת 1,100 עובדים בגלל ה-AI; למה המניה יורדת?
טרייד דסק (The Trade Desk) צנחה אחרי דוח חלש מהצפוי ותחזית הכנסות מאכזבת. המניה כבר ירדה קרוב ל-40% מתחילת השנה עד סיום המסחר אתמול, והדוח מוסיף לחץ על אחת ממניות הפרסום הדיגיטלי הבולטות.
קורוויב (CoreWeave) ירדה אחרי שהחברה פספסה את תחזית הרווח המתואם לרבעון הראשון, והתחזית לרבעון השני הייתה נמוכה מציפיות האנליסטים. החברה צומחת בקצב גבוה, אבל השוק בוחן מקרוב את הרווחיות, ההשקעות והחוב - CoreWeave צומחת בקצב מסחרר - אבל התחזית החלשה והחוב מפילים את המניה
בלוק (Block) עלתה אחרי שעקפה את תחזיות הרווח ברבעון הראשון והעלתה תחזית. החברה, שמפעילה את קאש אפ ופעילות תשלומים לעסקים, מקבלת רוח גבית מהנתונים אחרי תקופה של קיצוצים והתאמות מבניות.
טויוטה (Toyota) במוקד אחרי הדוח הרבעוני. החברה דיווחה על ירידה חדה ברווח התפעולי ברבעון הרביעי, בעיקר בשל מכסים בארה"ב, עלייה בעלויות ותחרות חזקה יותר מצד יצרניות סיניות. המניה איבדה כ-25% בשלושת החודשים האחרונים.
ראיין כהן רוצה לקנות את eBay - ובינתיים מוכר גרביים- מנכ"ל גיימסטופ הציג בראיון תוכנית לרכישת eBay בעסקת ענק של 56 מיליארד דולר, כולל מימון חוב, קיצוץ הוצאות ושילוב החנויות הפיזיות של GameStop - אך בשוק עדיין מטילים ספק ביכולת שלו להפוך את ההצעה לעסקה אמיתית.
ישראליות בוול סטריט
מניית אינוביז Innoviz Technologies 1.48% קפצה בכ-5% לקראת פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2026, הצפוי לאחר סגירת המסחר ב-14 במאי. העלייה במניה נובעת ככל הנראה מציפייה חיובית של המשקיעים לקראת הדוחות, כאשר תחזית ההכנסות עומדת על 13 מיליון דולר וההפסד למניה צפוי להסתכם ב-8 סנט בלבד.
מניית JFrog JFrog -1.48% זינקה בכ-24% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות מהצפוי, עם רווח מתואם של 22 סנט למניה - מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 21 סנט - והכנסות של 153.98 מיליון דולר, עלייה של 25.8% לעומת השנה שעברה ומעל הצפי בשוק להכנסות של 147.46 מיליון דולר. בנוסף, סנטימנט האנליסטים סביב החברה נותר חיובי, עם המלצת קנייה ממוצעת ומחיר יעד חציוני של 70 דולר, המשקף אפסייד של כ-23% ממחיר הסגירה האחרון. התוצאות, לצד הצמיחה החזקה בהכנסות והאמון מצד וול סטריט, מספקות רוח גבית למניה ומסבירות את הזינוק החד במסחר.
פאגאיה Pagaya Technologies -0.6% ירדה ב-2% אחרי עלתה אמש בכ-5% לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2026, כשהשוק מתמקד בעיקר בזינוק ברווחיות ובהעלאת תחזית הרווח השנתית של החברה. העלייה מגיעה אחרי תקופה חלשה יחסית במניה, שאיבדה מתחילת השנה כ-29% מערכה, כך שגם אחרי העלייה הנוכחית החברה נסחרת בשווי של כ-1.2 מיליארד דולר בלבד. הדוחות מציגים שוב את הפער בין שורת הרווח של פאגאיה לבין קצב הצמיחה בהכנסות. החברה אמנם פספסה קלות את תחזיות ההכנסות של האנליסטים, אבל עקפה בפער משמעותי את תחזיות הרווח למניה. פאגאיה דיווחה על רווח של 0.73 דולר למניה, לעומת תחזיות ל-0.20 דולר בלבד, הפתעה חיובית של 265%. מנגד, ההכנסות הסתכמו ב-317.94 מיליון דולר, מעט מתחת לצפי שעמד על 323.63 מיליון דולר - פאגאיה מזנקת ב-13% אחרי התוצאות; העלתה את תחזית הרווח השנתית
אופנהיימר אחרי הקריסה בנייס: "הירידה חדה מדי", אפסייד של 29% בשיחת הוועידה הטעונה הודתה הנהלת נייס נייס -0.43% כי היא מקריבה חלק מהצמיחה בטווח הקצר כדי "לנעול" חוזי AI ארוכי טווח עם לקוחות אסטרטגיים, מהלך שהמשיך את הנפילה במניה שנחתכה ב-18%; אבל באופנהיימר מעריכים כי השוק מתמקד מדי בטווח הקצר ומתעלם מפוטנציאל הצמיחה העתידי של פעילות ה-AI, וממשיכים להציב למניה מחיר יעד של 125 דולר, אפסייד של כ-29% ביחס למחירה אחרי הנפילה החדה.
סטרטסיס (Stratasys Inc -3.59% ) פתחה את 2026 עם תוצאות מעורבות. מצד אחד, החברה הצליחה לעקוף במעט את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, כשהציגה הכנסות של 132.7 מיליון דולר לעומת צפי של 131.8 מיליון דולר. מצד שני, החברה המשיכה להציג שחיקה ברווחיות, עם מעבר להפסד Non-GAAP של 1.3 מיליון דולר, או סנט אחד למניה, לעומת צפי השוק לאיזון בשורת הרווח. ההכנסות ברבעון ירדו בכ-2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ב-136 מיליון דולר. גם שולי הרווח נשחקו, בין היתר בשל השפעת שערי החליפין והמכסים. שיעור הרווח הגולמי לפי כללי GAAP ירד ל-41.7% לעומת 44.3% ברבעון המקביל, בעוד ששיעור הרווח הגולמי Non-GAAP ירד ל-46.3% לעומת 48.3% - סטרטסיס עקפה את הצפי בהכנסות, אבל ההפסד העמיק ל-23.8 מיליון דולר
פלייטיקה Playtika 10.96% עקפה בצורה משמעותית את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והציגה המשך צמיחה בפעילות הליבה שלה, בעיקר בזכות Disney Solitaire והתרחבות פעילות המכירה הישירה לצרכן. מצד שני, בשורת הרווח החברה פספסה את התחזיות, עברה להפסד נקי והציגה שחיקה חדה ברווחיות התפעולית. עם זאת, בחברה מדגישים כי ההפסד הנקי משקף בעיקר השפעה חשבונאית שאינה תזרימית, הנובעת מהערכה מחדש של תמורה עתידית מותנית ביצועים (Earnout) הקשורה לתשלום בגין רכישת SuperPlay - פלייטיקה עברה להפסד רבעוני - אבל העלתה את התחזית השנתית; המניה עולה
- 13.נייס אין שום הצדקה למחיר המנייה הנמוך גם לדעת אופנהיימר אפסייד מעל 30% (ל"ת)אנונימי 09/05/2026 09:44הגב לתגובה זו
- 12.יש סיבה למה מדד הנדון בישראל עלה מתחילת השנה (ל"ת)אנונימי 09/05/2026 00:15הגב לתגובה זו
- 11.ככה נראית בועה לפני המפולת הגדולה (ל"ת)הנגידאנונימי 08/05/2026 21:14הגב לתגובה זו
- כתבת את זה גם לפני חצי שנה. הפעם אתה נותן אחריות או לא. האם העברת את כל השקעותיך לאפיקים סולידיים (ל"ת)או שאתה סתם אוהב להפחיד 09/05/2026 10:56הגב לתגובה זו
- 10.נסדאק מתפוצץ למעלה ואצלנו רק יורדים (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 19:54הגב לתגובה זו
- 9.אנונימי 08/05/2026 19:17הגב לתגובה זובשתיקת תשקורת ורשויות האכיפה
- 8.חבל תורידו ישר 10 אחוז (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 19:04הגב לתגובה זו
- 7.בורסת תל אביב פשוט קזינו (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 18:59הגב לתגובה זו
- 6.ומה עוזר לנו העליות שם כלום נדה (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 18:54הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 08/05/2026 18:34הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- 4.אנונימי 08/05/2026 17:25הגב לתגובה זואיך הרשות לניירות ערך לא מנסה אפילו רק לבדוק אם הכל כשורה במסחר הזה. איך יתכן ש 99 אחוז מהפעמים פער הארביטראז שלילי
- השוק בסדר גמור וכולם רואים את מה שאתה רואה. פשוט לא כולם מאמינים כמוך שיש שם בעיה.זו התנהגות של השוק (ל"ת)ארביטראז דואלי 09/05/2026 10:59הגב לתגובה זו
- מעניין מי עושה דיסלייק (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 18:15הגב לתגובה זו
- פשוט לא נותנים לארביטראז לעלות (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 17:34הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 08/05/2026 17:08הגב לתגובה זושמעתי שהפרופסור ממליץ לחלק כסף לכל מיני חייבים ובאותו הזמן כסף על חלת מתעכב ועושים טריקים לזכאים מה זה החארטה הזאת
- 2.אנונימי 08/05/2026 16:50הגב לתגובה זוכל המניות הדואליות הכבדות בפער שלילי. פשע מאורגן מתמשך
- 1.ושוב הארביטראז שלילי (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 16:42הגב לתגובה זו
- ושוב חוזר הניגון (ל"ת)שלילי בשלייקס 09/05/2026 11:00הגב לתגובה זו