לוין: אמנה שופטים בפועל לבית המשפט המחוזי בבאר שבע
שר המשפטים, יריב לוין, מבטיח לבצע מינויים בפועל של שופטים לבית המשפט המשפט המחוזי בבאר שבע "בהתאם לרשימה המוסכמת כפי שגובשה זה מכבר על ידי מנהל בתי המשפט", צחי עוזיאל. עוד מסר לוין לבג"ץ, כי יבצע מינויים בפועל לבתי משפט מחוזיים ככל שיידרש, תוך שיקפיד על "גיוון ועל ביצוע המינויים בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק". לדבריו, מהלך זה יתן פתרון לצרכים הדחופים של המחוזיים בלא התהליך הארוך הכרוך במינויים של קבע.
עוד מסר לוין, כי הוא ממשיך בעבודת מטה למינוי שופטים מחוזיים, שופטי שלום ודיני עבודה, "במסגרתה יקיים פגישות עם נשיאי בתי משפט הנוגעים בדבר, עם הנהלת בתי המשפט ועם גורמים רלוונטיים ככל שהדבר יידרש" [אך לא עם נשיא ביהמ"ש העליון, יצחק עמית, אותו הוא מחרים]. לדבריו, אם לא תהיה החמרה במצב הבטחוני - הוא מעריך שעבודה זו תימשך שבועות ספורים.
לוין הוסיף, כי יודיע בשבוע הבא מתי יתקיימו ישיבות למינוי שופטי שלום, וכי ב-7.6.26 תדון הוועדה בהצעתו למנות נשיאים של בתי משפט השלום לשופטי מחוזי בסיום כהונתם הנוכחית. הצעה זו מעוררת מחלוקת, שכן היא כוללת את נשיא בתי משפט השלום במחוז המרכז, מנחם מזרחי, שקיבל החלטות רבות בפרשות קטארגייט והבילד הנתפסות בחיוב בידי הממשלה ותומכיה, אך נהפכו ברובן בידי בית המשפט המחוזי.
בג"ץ הורה ללוין להודיע לו עד 7 במאי מהו "לוח הזמנים בו בכוונתו לכנס את הוועדה למינוי שופטים לצורך דיון באיוש תקנים בלתי מאוישים בערכאות השיפוט השלום והמחוזי". בג"ץ גם רשם לפניו את הודעתו של לוין, לפיה עד 10 במאי יפרסם את שמות המועמדים לכהונה בבתי משפט השלום, בהתאם להודעתו מלפני שבועיים, וכי הוועדה "תכונס על מנת לדון בהם בסמוך ככל הניתן לאחר שתחלוף תקופת 45 הימים הקבועים בחוק".
התנועה לאיכות השלטון ביקשה לחייב את לוין למנות שופטים בכל הערכאות, אך בדיון סירב בא כוחו, עו"ד ציון אמיר, להתחייב בשמו לקדם את המינויים לבתי המשפט המחוזיים. לוין הבטיח לפרסם בשבוע הבא את שמות המועמדים ל-36 תקני שיפוט בבתי משפט השלום, אך סירב לומר מתי יקדם את המינויים למחוזיים.
לא דנים כעת במינויים לעליון
החוק מחייב לפרסם את שמות המועמדים 45 יום לפני הדיון בבחירת השופטים. במקביל, מקובל שלא למנות שופטים בשלושת החודשים שלפני הבחירות, ולאחר מכן נדרש זמן להרכיב את הוועדה החדשה. בהנחה שהבחירות יתקיימו ב-27 באוקטובר, המועד האחרון למינוי שופטי המחוזי הוא 27 ביולי - מה שמחייב לפרסם את שמותיהם לכל המאוחר ב-12 ביוני, דהיינו בעוד חמישה שבועות.
אמיר דיבר בהרחבה על המינויים לבתי המשפט למשפחה, נוער ותעבורה ולבתי משפט השלום בחיפה ובצפון. מערכת בתי המשפט טוענת, כי מדובר במינויים משיקולים זרים שאינם עונים על צרכיה המרכזיים של המערכת. השופטים עופר גרוסקופף, אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ לחצו ממושכות על אמיר לגבי המינויים למחוזי, אך הוא טען שדרוש לשם כך פרק זמן שאינו יכול לנקוב בו. השופט עופר גרוסקופף ציין, שאין כרגע דיון במינויים לעליון משום שאין היתכנות לבצע אותם.
נציג היועצת המשפטית והנהלת בתי המשפט, עו"ד עמרי אפשטיין, אמר, כי עוזיאל מסר שלוין נפגש עם נשיאי בתי משפט השלום בלעדיו ובלי הנשיא יצחק עמית. עוזיאל הבהיר ללוין, כי יש צורך למלא תקנים בבתי המשפט המחוזיים וכי הוא מאייש יותר מדי תקנים בבתי משפט השלום. נציג התנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור, טען שלוין משחק על זמן כדי להגיע לאחר הבחירות לוועדה בהרכבה החדש והפוליטי [עתירה נגד שינוי ההרכב תלויה ועומד].
- 16.אודי בן 11/05/2026 18:11הגב לתגובה זוחבל שהתנועה לאיכות השילטון לא נאבקת להגדלת התקנים של מורים ועובדים סוציאליים.התיקים בבגצ נערמים כי עסוקים בניגוח וקרבות רחוב מול הממשלה
- 15.רומי 09/05/2026 18:53הגב לתגובה זוכנופייה של חצופים יש להכין הקמת בית משפט הגבוה לעניינים מנהליים ולמנות שופטים מתאימים כולל שימוע שלהם עי הכנסת ולבטל את בג צ כמובן לא תהיה שום כפיפות ביו בית המשפט הגבוה לעליון. העליון ניתן יהיה לפטר כמה שופטים ולזרז את הטיפול הערעורים שנדחקו לפינה
- 14.אנונימי 09/05/2026 16:20הגב לתגובה זולוין יכול לומר כל העולה על רוחו.לוין לא יכול למנות שום שופט בישראל.כך שילד הכאפות מכין עצמו לעוד כמה כאלה.
- 13.נטליה 09/05/2026 11:03הגב לתגובה זולגייס רק שופטים שיפעלו באכזריות נגד המשתמטים החרדים הבזויים.
- 12.מייק 08/05/2026 23:46הגב לתגובה זומה יש בישראל בית משפט מה לא הולכים על פי ההלכה
- 11.א 08/05/2026 18:16הגב לתגובה זובעזרת השם יועמד לדין בעוון ניסיון ההפיכה שלו.
- 10.אנונימי 08/05/2026 18:10הגב לתגובה זומפני מינוי שופטים לא ראויים או מרוכזים
- 9.מאיר 08/05/2026 16:51הגב לתגובה זובמאבק לגיוס כל הפרזיטים החרדים לצבא.
- 8.ששון מרג 08/05/2026 15:41הגב לתגובה זוביבי או לוין או בן גביר או קיש או קרעי כמובן שביבי שבחר בנבחרת המזויינת הזאת להחריב את המדינה ובו זמנית לדאוג שיחזיק מעמד מחוץ לכלא .
- 7.טובית 08/05/2026 13:54הגב לתגובה זוולהוביל את גיוס החרדים הפרזיטים לצבא.הממשלה הכושלת אינה מסוגלת לגייס את הפרזיטים מחשש שיכפו על נתניהו החולה וועדת חקירה ממלכתית לטבח נתניהו.
- אנונימי 08/05/2026 14:37הגב לתגובה זומשתמטי גוש דן החלאות משתמטי תל אביב המתרוממים ומחבלי משתמטי מחראת קפלן
- 6.א. מרק 08/05/2026 10:21הגב לתגובה זוולא פלא שהאנרכיה הולכת ומשתלטת. את שר המשפטים שלו חייבים להכניס למעצר ולשפוט אותו על עזות המצח שלו ואי קיום צווי בגצ.
- אנונימי 08/05/2026 14:46הגב לתגובה זומיעוט האספסוף השמלאני המטורלל חולי הנפש מזלנו שהם הולכים וניכחדים.
- 5.חבל שנתניהו לא לומד ממנו אל פוחד מעמית הבלתי חוקי (ל"ת)שלמה 08/05/2026 10:12הגב לתגובה זו
- סמוחה 08/05/2026 16:53הגב לתגובה זוומותיר את העבודה ליועצת המשפטית ולבית המשפט
- 4.מודאג 08/05/2026 10:11הגב לתגובה זולדעתי השבכ חייב לעצור אותו בגין פגיעה בדמוקרטיה ובמוסדותיה. הבן אדם לא מתייחס לפסיקות הבגץ.
- אמונימי 08/05/2026 14:38הגב לתגובה זואת המעצר מתחילים עם אייטולות בגצ שרומסים ברגל גסה את החוק.
- 3.אנונימי 08/05/2026 09:49הגב לתגובה זונכון אמר. בבונים מתנהגים בחבורתם משיקולי מעמד חברתי ופועלים בכוחניןת. שיקולים של תועלת לחברה אינם קימים בחברה של בבונים
- אנונימי 08/05/2026 14:40הגב לתגובה זושל מיעוט האספסוף השמלאני הבוגדני נטול המוח.
- 2.שמואל 08/05/2026 09:45הגב לתגובה זוהכותרת צריכה להיות בגץ לא מציית להוראת הריבון ונציגיו בכנסת ובממשלה. בגץ לא נבחר ובכל זאת עוסק בענינים שבפוליטיקה. אם היה מרסן את עצמו ולא עוסק בנושאים שאינם בסמכותו רק כי משהו הגיש עתירה אפשר היה יותר שיתוף פעולה עם הממשלה והכנסת. לא ייתכן כי בכל נושא הוא הפוסק האחרון וכי מה הבדל בינם לבין אייתולות באירן.
- אנונימי 08/05/2026 14:42הגב לתגובה זואייטולות בגצ מינו עצמם לשליטי העל מעל הריבון שהוא העם הכנסת הממשלה והגיעה הזמן להעמידם במקום הם שופטים.
- 1.אנונימי 08/05/2026 09:40הגב לתגובה זואחרי זה מתפלאים על הביריונות בחברה אם יש נותני דוגמא בממשלה
- גבעון 09/05/2026 18:56הגב לתגובה זולטפל גם בשכרם של השופטים היועצים המשפטיים וראשי הפרקליטות זה דחוף ביותר. כמובן לדאוג שהמודחת תעמוד לדין בהקדם
- אנונימי 08/05/2026 14:43הגב לתגובה זוכך עושים לאייטולות שמינו עצמם לשליטי על
- אנונימי 08/05/2026 19:53תאר לעצמך שלוין הוא יור הועדה לתרופותוהוא מסרב לכנס אותה כי אין לו רוב להעביר תרופה לחברים שלו בקשיואתה צריך תרופה בכדי לחיות
- בצדק רב הם נבחרו על ידי העם ואילו רוב הבגץ מינה את עצמו (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 10:11הגב לתגובה זו