בורסה
צילום: אתר הבורסה
סקירה

סוגרים שבוע: מדד הביטוח עלה 2% והשלים זינוק שבועי של 11% ומה קרה ביתר הענפים?

מדד ת"א 35 עלה ב-1% והשלים עלייה של 2% בשבוע; מגה אור זינקה 7.8%

נושאים בכתבה שער הדולר בורסה

הבנקים ירדו היום ב-0.3%, אבל סגרו את השבוע בעלייה של 3.4%. ת"א 35 עלה היום ב-1% וב-2% השבוע. ת"א 90 דווקא ירד היום ב-0.3%, אבל השבוע עלה 3.5%. מדובר על עליות כמעט מקיר לקיר, למעט הביטחוניות שהים נסחרו ללא שינוי אבל השבוע איבדו 7%.

הבורסה שלנו בשיא, כשהמדדים המובילים עולים כ-24% מתחילת שנה , כ-74% ב-12 החודשים האחרונים ו-130% בשנתיים. הפעם האחרונה שהיתה גאות כזו היתה בשנות ה-90 ותחילת המילניום - זה נגמר בבכי, ולפני כן זה היה בשנות ה-90' - 93 ואז זה נגמר אפילו בבכי גדול יותר. כולם יודעים איך זה ייגמר הפעם, אף אחד לא יודע אם אנחנו בתחילת המסיבה או בסופה. 

תזכרו רק שביקשנו זהירות-זהירות-זהירות, זו לא התנהגות טבעית של שוק.    


היום בלטה במיוחד מגה אור מגה אור 3.49%  שנכנסה אתמול למדד ת"א 35, היא הוסיפה 7.8%. גם איי.סי.אל המשיכה בדהירה. אחת המניות השכוחות ביותר וכאשר מתעוררות הסחורות (לרוב אחרי עלייה בנפט) המניה מתעוררת. 

אבל הכל מתגמד לעומת הביטוח. מדד הביטוח עלה 2% והשלים זינוק שבועי של 11% - בשנתיים הוא עלה יותר מפי 5. 

 כלל עסקי ביטוח -0.53%  , הראל השקעות -0.81%   , מגדל ביטוח -2%  , איילון -4.29%  . הפניקס 0.43%  מנורה מב החז -0.6%  


קריאה מעניינת:מניית AI בבורסה המקומית - מזנקת 7%; על הפוטנציאל ועל הסיכון הגדול


מניות בולטות בת"א 35:
0.09%

  • טרם החל המסחר הרציף

מניות בולטות בת"א 125:
-0.35%

  • טרם החל המסחר הרציף

הביטחוניות זיגזגו היום . סיאי -2.77%    , אראסאל 2.57%  , עין שלישית 3.82%    בית שמש -1.45%  ו-אר פי אופטיקל -3.91%   


מאז השיא שלה, צנחה מניית ארית ארית תעשיות 0%  ב-50%, לשווי של 3.5 מיליארד שקל, שמשקף מחיר נמוך בכ-30% ממחיר הכניסה של הגופים המוסדיים בהנפקה הפרטית לפני כחצי שנה. בקופה של ארית יש יותר ממיליארד שקל, כך ששווי הפעילות הוא 2.5 מיליארד שקל. הרווח שלה במחצית השנייה של 2025 היה כ-250 מיליון שקל, ובשנה כולה הוא הגיע לכ-350 מיליון שקל, ועם הנתונים האלה ועוד אנחנו מציגים לכם כאן את הבעד והנגד להשקעה בארית. 


 



גב ים גב ים -1.74%   דיווחה כי השלימה עסקה לרכישת חלק ממתחם טרה בתל אביב תמורת כ-830 מיליון שקל, עבור קרקע של 4.6 דונם עם זכויות בנייה לכ- 85 אלף מ"ר למגורים ומשרדים. חלק מהתמורה יועבר לרמ"י, והיתרה תחולק בין בעלי הקרקע הפרטיים, כששווי העסקה משקף כ-180 מיליון שקל לדונם.


הגז מזנק, הנפט עולה, אבל מניית אנרג'יאן תקועה. כריש סגור חודש וחצי בגלל המלחמה, ובחברה יש טענות קשות כלפי הממשלה. הפעילות בישראל היא מאוד משמעותית לקבוצה, ולמרות הזינוקים מסביב של השותפויות גז , אנרג'יאן תקועה. חלק מהאשמה הוא עליה, היא פספסה מספר פעמים את התחזיות, אבל באופן יחסי היא בתשואת חסר משמעותית כאשר לא נעלמו לה נכסים, הפעילות שלה לא איבדה על פניו מהשווי. 

לפידות קפיטל קנתה אתמול בנעילה (עדכון המדדים) מניות של עצמה בכ-26 מיליון שקל. זו הבעת אמון של לוקסי במניה שירדה ב-10% מתחילת השנה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


קרן התשתיות אלומה מודיעה על פדיון מוקדם מלא ומותנה של אגרות החוב (סדרה ב') של הקרן, בהיקף כולל של כ-125 מיליון ש"ח. אגרות החוב מובטחות בשעבוד קבוע, ראשון בדרגה, ללא הגבלה בסכום, על 58,980,206 מניות רגילות של אקסלרה טלקום בע"מ ("אקסלרה"), המהוות כ- 60% מהונה המונפק של אקסלרה. הפדיון צפוי להתבצע ביום 21 ביוני 2026, בכפוף להשלמת עסקת מכירת מלוא החזקות הקרן בחברת אקסלרה טלקום.

המהלך מתאפשר בהמשך להתקדמות העסקה למכירת אקסלרה. עם השלמת הפדיון, ובכפוף להתקיימות התנאים שנקבעו, תיפרע מלוא התחייבות הקרן למחזיקי אג"ח סדרה ב', והאג"ח תימחקנה מהמסחר.

לאחרונה הודיעה הקרן על התקיימות כלל התנאים להשלמת העסקה למכירת אקסלרה בתמורה כוללת של כ-475 מיליון ש"ח המשקפת השבחה של פי 3.5 על השקעתה הראשונית. במסגרת העסקה, חלקה של הקרן צפוי להיות כ-375 מיליון ש"ח.

בנוסף לפדיון המוקדם של אגרות החוב, הקרן מתכננת לעשות שימוש בחלק מיתרת התמורה שתתקבל לצורך השלמת רכישת פעילות הגז הטבעי מסופרגז פאוור, בהיקף כולל של כ-395 מיליון ש"ח. בהתאם למתווה העסקה, במועד ההשלמה צפויה הקרן לשלם כ-281 מיליון ש"ח, כאשר יתרת התמורה בסך כ-114 מיליון ש"ח תשולם בתוך 24 חודשים ממועד ההשלמה.



לפני פתיחת המסחר


אתמול היה יום היסטורי בשוק המקומי - מחזור של 24 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים. הבורסה לניירות ערך סופרת את הכסף, ובכלל - המחזורים הגדולים עומדים בבסיס השיפור המתמשך בדוחות של הבורסה ובשווי שאליו הגיעה - 15 מיליארד דולר. לפני 6 שנים היא הנפיקה בבורסה לפי שווי של 700 מיליון שקל, לפני 7 שנים היא נמכרה מחברות הברוקרים לקרן אמריקאית לפי שווי של 550-600 מיליון שקל. 

בדרך גם ביל אקמן רכש מניות והרוויח יותר מפי 3. הבורסה משקפת את הפוטנציאל הכלכלי, דמיינו מה יכול היה להיות עם חברות הטק הגדולות שלנו היו נסחרות כאן. זה לא קרה, בינתיים פאלו אלטו נרשמה כאן, אבל אם יגיעו נוספות, זה יחולל שינוי עצום. הבורסה אומנם מצליחה בבורסה, וגם הדוחות בשיפור, אבל מול המשקיעים יש כישלון. הבורסה לא מצליחה להביא לכאן הנפקות גדולות, לא מצליחה להביא עוד מכשירים ולגוון את המוצרים לחוסכים ולמשקיעים. היא בורסה קטנה ביחס לגודל של ההפקדות השוטפות של המשקיעים. 

הפוטנציאל ענק, היא לא מממשת אותו ועדיין נהנית בצורה מטורפת מהגאות במסחר. השאלה אם באזור מכפיל רווח של 50 היא מעניינת והתשובה שזה תלוי מאוד במשך הגאות בשוק, בהנפקות ובהיקף המסחר. הסיכון במחיר הזה כבר גדול, כי בורסה היא גם אופציה על הבורסה עצמה. אם הבורסה חלשה זה יפגע במניית הבורסה בצורה כפולה - גם מבחינת המסחר וגם מבחינת התוצאות שיושפעו מהמחזורים, ירידה בהנפקות ועוד.


ונעבור לדואליות - וול סטריט עלתה, אבל הדואליות חוזרות עם מינוס של כ-0.5%, ירידות לאורך כל הקו, חוץ מ..טאואר. מניית טאואר צפויה לעלות ב-3.7%. 


 





ולמרות הפתיחה השלילית של רוב הדואליות, נראה שהסנטימנט החיובי צפויה להימשך. מדברים על התקדמות בהסכם למרות שבינתיים יש הפגזות בטהראן שמחזירה לאמירויות. זה בהיקפים נמוכים וזה מאפשר שיח להסכם. היום אמורה להתקבל התשובה של האיראנים



הוספת תגובה
38 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(38):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    אנונימי 09/05/2026 23:02
    הגב לתגובה זו
    השוק נערך להערכתי להסכמי השלום שכבר נירקמים בעקבות הסיוע של ישראל למיפרציות אי אפשר היה לפספס את כותרות התודות בעיתוני מדינות המיפרץכמו כן די ברור שהנגיד יהיה חייב להוריד את הריבית הדירוג המחמיא של S
  • 23.
    שמעון הירושלמי 09/05/2026 17:01
    הגב לתגובה זו
    כאחד שנפל כמה פעמים בבורסה נידרשת זהירות גדולה מיוקר המחירים של המניות בארצות הברית תיקראו לזה שגעת טרפת הרצה מחזורים עצומים התיקון קרוב מאוד
  • 22.
    אנונימי 08/05/2026 14:31
    הגב לתגובה זו
    עליות ללא אבחנה זה עדר. חב הביטוח עלו יותר ממה שניתן להסביר כלכלית. כסף טיפש נכנס ואנשים שמים כספם על קרן הצבי.
  • אנונימי 08/05/2026 16:30
    הגב לתגובה זו
    והמשיכו לרוץ. לא אני לא אתה יכולים לשנות מגמה. כמוני חשבתי שהבנקים יקרים ועלו עוד 100 אחוז. שוק כמו שוק יכול לעלות עוד 300 וליפול 50. בסוף קשה לתזמן שוק גם לתותחים.
  • העולם מוצף בכסף מודפס לכן הבורסות ימשיכו לעלות הודפסו 800 טריליון דולר (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 18:42
  • אנונימי 08/05/2026 14:41
    הגב לתגובה זו
    שאלת את עצמך האם כשהשערים גבוהים האם הבורסה יכולה להמשיך ולהעלות התשובה היא כמובן שיכולה להמשיך ולהעלות אחרת היתה תקועה באותו מצב כבר שנים. אז אם יש משקיעים שמשלמים על שערים גבוהים במרכאות כנראה שמאמינים שהעליות ימשיכו. וכפי שההיסטוריה מוכיחה גם אם הרבה אנשים חושבים שעומדות להיות נפילות זה לא אומר שזה יקרה
  • 21.
    אנונימי 08/05/2026 14:31
    הגב לתגובה זו
    הכסף בניס נופל מתחת לריצפה היא כל הזמן רק יורדת כנראה זה שמנסה להריץ נכשל
  • 20.
    פ 08/05/2026 13:11
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה עם החשיפות למטח
  • 19.
    אנונימי 08/05/2026 12:26
    הגב לתגובה זו
    מעניין איפוה המריץ של נייס נעלם...מסכן....בלעה אותו האדמה....היום עוד ארבעה אחוזים למטה...
  • 18.
    למה נייס שהפילה השבוע את כולם נשארת בתא 35. לא מצליח להבין.... (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    פ 08/05/2026 11:35
    הגב לתגובה זו
    סעודיה לא רוצה ולא תרצה להרגיז את איראן.
  • להיפך. לסעודיה נמאס להיות שפוטה של אירן. יצירת קשרים עם ישראל ואמריקה תוך החלשת אירן זה אינטרס מובהק (ל"ת)
    סעודיה רק תרוויח משלום עם ישראל 08/05/2026 12:59
    הגב לתגובה זו
  • אינטרס מובהק2 08/05/2026 14:45
    הסעודים חוששים שאולי לא יהיה הסכם אז הם מתנהגים כאילו הם בצד של אירן. אבל מבחינת האינטרנס המובהק שלהם רוצים שאירן תפסיק להכתיב להם כיצד להתנהג. הרבה יותר ישתלם להם להתקרב למערב מאשר לחזק קשרים עם אירן ומדינות קיצוניות אחרות
  • ב 08/05/2026 13:29
    אתה לא רואה שהם אלה שבולמים את טראמפ ביחד עם קטאר רק האמירויות נורמלים.
  • 16.
    לא יאומן קצת עלה השוק ומיד מורידים (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אנונימי 08/05/2026 10:52
    הגב לתגובה זו
    אצל האמריקאים אתמול עצירה בעליות של השבועות האחרונים .כעת החוזים העתידיים שם בירוק .
  • 14.
    אריאל 08/05/2026 10:44
    הגב לתגובה זו
    כפי אך שניראה לדעתי לאומי תיפרוץ את שער 8000 הכיון חיובי
  • 13.
    אנונימי 08/05/2026 10:39
    הגב לתגובה זו
    לאומי בדרך למהפך לעליות
  • 12.
    אנונימי 08/05/2026 10:33
    הגב לתגובה זו
    מחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
  • אנונימי 08/05/2026 14:21
    הגב לתגובה זו
    צריך לחכות שהמחירים ירדו לרמה סבירה.
  • 11.
    אנונימי 08/05/2026 10:18
    הגב לתגובה זו
    שכול המוסדיים כמו מקהלה מוכרים דולרים זה מזיק גם לבורסה למניות ארביטראז.צריך לחקור אותם שהם עושים שורטים על דולר בכספי נוסטרו וחשבונות של קרובי משפחה.השקל מתחזק למרות שיש 3 חזיתות פתוחות עזה לבנון סוריה עם הרבה מילואים שעולה הרבה כסף וגירעון גדול וגורם לחוסר בעובדים
  • אנונימי 08/05/2026 13:11
    הגב לתגובה זו
    המוסדיים משתדלים להרוויח. גם אם זה כרוך במכירת מטבע חוץ. זכותם. אל תשכח שהמוסדיים מחזיקים גם את הפנסיות שלנו ואת קרנות ההשתלמות. כשהם מרוויחים האזרחים מרוויחים. אם ליצואנים יש בעיה עם דולר חלש הם היו צריכים לגדר את עצמם. או שהם לא בתחום הנכון.
  • 10.
    כרמית עם אפסייד גדול. (ל"ת)
    אסולין 08/05/2026 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אפילו לשער הפקיעה לא מגיעים בושה (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בורסה של ירידות בלבד (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 10:09
    הגב לתגובה זו
  • הכל ירוק. יום יפה (ל"ת)
    עליות קטנות במגמת עליה 08/05/2026 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בורסה של נוכלים (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנונימי 08/05/2026 09:30
    הגב לתגובה זו
    בעולם די התרגלו למצב צופים לטוב בהמשך .אצלנו מחכים להבשלם הסכמי שלום שניזרעו בחצי שנה האחרונה
  • 5.
    אנונימי 08/05/2026 09:26
    הגב לתגובה זו
    כואב לי עליו בואו נעשה לו גיוס המונים
  • אתה טועה.הוא ברח עם הכסף ביום הראשון שעלתה ב 20אחוז.וישאיר את השאר עם ההפסדים. (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 11:23
    הגב לתגובה זו
  • ראשית לא מובנת השמחה לאחד ושנית נייס מניה מצויינת המכפיל מעולה דוחות טובים מאוד (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 10:30
    הגב לתגובה זו
  • והחשש מה AI שהוסר מבלי להזכיר את אקטימייז (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 12:32
  • 4.
    יוסי 08/05/2026 09:21
    הגב לתגובה זו
    צפי לעלייה של כמעט 2 אחוז
  • 3.
    אנונימי 08/05/2026 09:09
    הגב לתגובה זו
    עליות חדות בכול הענפים
  • 2.
    אנונימי 08/05/2026 09:02
    הגב לתגובה זו
    סקטור הבנקים עליות
  • 1.
    ייתכן שבעתיד כשמשקיעים לא יחששו עוד מהפיכה משטרית. אולי יהיו הנפקות גדולות גם בתל אביב (ל"ת)
    הייטק אוהב יציבות ודמוקרטיה 08/05/2026 08:48
    הגב לתגובה זו
  • הייטק אוהב כסף ושונה בתי משפט ולכן מעוניין ברפורמה שתגביל את בגץ. (ל"ת)
    אנונימי 08/05/2026 09:35
    הגב לתגובה זו
  • מה שתגיד. זו בטח הסיבה לכך שבשנים האחרונות מספר חברות ישראליות הנפיקו בחוץ לארץ במקום אצלנו (ל"ת)
    ההייטק בורח. האזרחים משלמים מחיר 08/05/2026 13:05