סגירה בניו יורק: הנאסד"ק נחלש 0.3%, סיוה עלתה 6%
ננו דיימנשן ירדה 7%, סולראדג' ירדה 0.6%, וויקס ירדה 5%, גמידה ירדה 5%, גילת ירדה 11%, CVS ירדה 5%. ניבידיה הוסיפה 2.5%
סגירה בוול סטריט במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד 0.3% כאשר מובילות את המגמה השלילית מניות הבריאות והנדל"ן. מניות הפיננסים והאנרגיה רושמו עליות נאות והובילו את המגמה החיובית בדאו ג'ונס. האם מגמת העליות תימשך בוול סטריט? מתחילת השנה ה-S&P 500 עלה 4.8% והנאסד"ק קפץ יותר מ-9%. המגמה החיובית מופיעה בעיקר על רקע עונת הדוחות בוול סטריט שנמשכת כשהשבוע צפויות לפרסם את תוצאותיהן כמה חברות ישראליות וביניהן: וויקס, סולאראדג' ואופקו. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט בשל ציון יום הנשיא. הביטקוין עולה היום לשיא חדש וחוצה את מחיר ה-50 אלף דולר. זאת בעקבות ההתעניינות ההולכת וגוברת של מוסדיים. המדדים המרכזיים: S&P 500 0.32% דאו ג'ונס 0.6% נאסד"ק 0.22%
- טרם החל המסחר הרציף
גילת (US) מניית הלווינים הישראלית נופלת בניו יורק על רקע פרסום הדוחות. הדוחות של גילת לא מסבירים את הזינוק במניה. לקריאה המלאה לחץ כאן פאלו אלטו נטוורקס מודיעה רשמית על כוונה לרכישה של הסטארט-אפ הישראלי Bridgecrew. אנלייבקס תרפיוטיקס (Nasdaq: ENLV), חברת אימונותרפיה למקרופגים בשלב הניסויים הקליניים, המתמקדת באיזון מקרופגים בחולים עם ספסיס, קורונה וגידולים סרטניים מוצקים, מדווחת היום כי משרד הפטנטים האמריקאי אישר רישום פטנט חדש מספר 10,927,343, המכסה את Allocetra, התרופה האימונותרפית של החברה הנמצאת בפיתוח גמידה סל (סימול: GMDA) גייסה מימון בהיקף של 75 מיליון דולר מ-Highbridge Capital Management, LLC. באמצעות שטר חוב המיר. שטר החוב הינו התחייבות בכירה שאינה מובטחת ל-5 שנים הנושאת ריבית שנתית בשיעור של 5.875%. מחזיקי שטר החוב רשאים להמירו בתנאים מסוימים למניות רגילות של גמידה סל במחיר של 17.76 דולר למניה (מחיר המהווה פרמיה של 50% מעל מחיר הסגירה של מניית גמידה סל בבורסת ה-Nasdaq ביום 12 בפברואר 2021). סיוה (סימול: CEVA) עוקפת את התחזיות: סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 28.1 מיליון דולר ורווח מתואם של 20 סנט למניה. ההכנסות ב-2020 צמחו ב-15% לשיא של 100.3 מיליון דולר; במהלך השנה סופקו 1.3 מיליארד מוצרים מבוססי סיוה, והחברה חתמה על 55 הסכמי רישוי חדשים. לכתבה לחץ כאן. בריינסוואי (BWAY) תוצאות מקדמיות לבריינסווי: זינוק רבעוני בהכנסות אך ירידה שנתיתההכנסה לרבעון הרביעי של 2020 תהיה בין 6.8 מיליון דולר ל-7.1 מיליון דולר, עלייה של עד 18.3% בהשוואה לרבעון הקודם ועלייה של עד 12.7% בהשוואה להכנסות הרבעון הרביעי של 2019. בראייה שנתית מדובר בירידה של עד 5.6%
- 2.מורידים לכבוד מחר (ל"ת)ארביטראז 16/02/2021 22:51הגב לתגובה זו
- 1.קורעים התחת מהיום גם בנסדאק (ל"ת)ממבו 16/02/2021 16:26הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)