פייזר נערכת להגשת בקשת אישור חירום להפצת חיסון ל-Covid-19
מנכ"ל PFIZER אלברט בורלה הודיע היום כי החברה ממתינה למספר אינדיקטורים שאמורים להצביע על יעילות החיסון שהחברה מפתחת נגד קורונה ואם אלה יהיו חיוביים החברה תגיש בקשה לאישור חירום ל-FDA במטרה להפיץ את החיסון לקורונה עוד השנה.
בקשת החירום, על-פי פייזר, אמורה להיות מוגשת מיד לאחר הבחירות בארה"ב, קרי בשבוע השנה של נובמבר, וזאת בהנחה שהתוצאות של החיסון שיתקבלו בסוף אוקטובר יהיו חיוביות.
מוקדם יותר הודיע ה-FDA שהתנאי המרכזי שלו לאישור חירום לחיסון לקוורנה ו/ או לתרופה לקורונה הוא ניסוי בן חודשיים לפחות שיצביע על בטיחות המוצר בקרב לפחות מחצית מהנייסנים, כך שלמעשה אין ערבוה במתן אישור חירום ליעילות החיסון כי אם לבטיחותו בקרב נסיינים במשך חודשיים.
פייזר מפתחת חיסון לקורונה בשיתוף חברת BioNTech הגרמנית ואם אכן תגיש בנובמבר בקשה לאישור חירום היא תהיה החברה הראשונה שמגישה בקשה כזו בעולם המערבי לאחר שהשבוע נעצרו ניסויים בפיתוחים שונים הקשורים לקורונה בקרב ענקיות כמו ג'ונסון & ג'ונסון ואסטרה זנקה.
- מזנקת 420% - מה הסיבה ומה קורה לרוב אחרי זינוקים
- סערה בארה"ב: קנדי פיטר את כל חברי ועדת החיסונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר היום כי להערכתו תוצאות הבטיחות של החיסון יתקבלו בשבוע השלישי של נובמבר ולהערכתו בסוף החודש יתקבלו וינותחו גם התוצאות לגבי האפקטיביות של החיסון בקרב הנסיינים, כך שהחברה תהיה ערוכה, אם לא ישתבשו דברים, להגיש לאישור את החיסון שלה במהלך החודש הבא.
- 4.זאב 18/10/2020 07:59הגב לתגובה זומרגישים שהולכים להפסיד מיליארדים כשחיסון רוסי בשלב אחרון והם בפועל אפילו לא התחילו שלב ראשון פתאום ממציעים מוסג אישור חירום!!!
- 3.גיא 17/10/2020 21:31הגב לתגובה זונראה שחיסון זה בעיה קשה משחשבו, גם אם תהיה תרופה טובה לקורונה זה יכול להיות מצויין בשלב זה. החברות המייצרות נופלות בזו אחר זו כל מה שנראה אופטימי היום מחר יכול להיות שגוי.
- 2.שרון 16/10/2020 19:25הגב לתגובה זוואז נראה מה יקרה.
- לנחמה המכשפה שגרה בקריניצי רג (ל"ת)וגם 17/10/2020 09:08הגב לתגובה זו
- דני 17/10/2020 08:55הגב לתגובה זוככה סתם כי הם סוג בית בעיינך
- 1.מאיר 16/10/2020 17:41הגב לתגובה זורק בארהב. בברזיל,בריטניה,דרום אפריקה ויפן זה נימשך.תתחילו לדייק בכתבות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
