נועם הרמן מגולדמן זאקס הצטרף בישראל לקבוצת פורום

הקבוצה משווקת בישראל את ענקי הפיננסים הבינלאומיים: וולינגטון - המתמחה בניהול כספים של גופים מוסדיים, וואנגרד - ממנהלות לקרנות הנאמנות הגדולות בעולם
שי פאוזנר |

נועם הרמן מבנק ההשקעות, גולדמן זאקס מצטרף בימים אלה, לקבוצת פורום, המשווקת בישראל את ענקי הפיננסים הבינלאומיים: וולינגטון - המתמחה בניהול כספים של גופים מוסדיים, וואנגרד - אחת החברות הגדולות בעולם לקרנות נאמנות. הרמן יסייע ללקוחות פורום המשקיעים המוסדיים הישראלים בניהול השקעותיהם בחו"ל.

בתפקידו האחרון טיפל הרמן בקרנות גידור אמריקניות ובינלאומיות לרבות בקרנות של וולינגטון. קודם לכן, שימש הרמן כרו"ח בפירמת ראיית החשבון Grant Thornton - שם טיפל בנושא קרנות גידור, חברות השקעה וייעוץ פיננסי במשך כחמש שנים.

הרמן מסר היום עם פרסום מינויו, כי "השוואת שיעורי המס על השקעות זרות, היא אבן דרך בשינוי שוק ההון הישראלי. אם עד עכשיו המשקיע הישראלי, פרטי כמו גם מוסדי, הסתכל בעיקר על אחד העם ורק ליכסן מבט לעבר שווקי חו"ל, הרי עכשיו עומדת להיות כאן רעידת אדמה". לדבריו, "המשקיעים ומנהלי ההשקעות הישראלים לא יוכלו להסתפק בשוק הישראלי. עכשיו, הם חייבים להתנהל בשוק העולמי הרחב ולדעת להתמודד ולעבוד עם פירמות פיננסית בינלאומיות, תוך ביצוע השקעות גלובליות. זו הסיבה שפירמות בינלאומיות כמו וולינגטון, וואנגרד ואחרות החליטו להגיע לכאן, לצורך שיתופי פעולה עם מוסדות פיננסים ומשקיעים ישראלים. מפת ההשקעות הישראלית השתנתה ואנו נמצאים רק בתחילת הדרך. כמה כסף יצא החוצה? כמעט כל מספר זוכה. אנו נמצאים בתחילתו של תהליך. זו עומדת להיות דרך מרתקת עם לא מעט מהמורות וכיהודי יליד ניו ? יורק שכל חייו התנהל בין פירמות ענק אמריקניות אני חושב שתעשיית הפיננסים הישראלית היא היום אחד המקומות המרתקים ביותר להיות בו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.