בנלולו מחזיר מס: ייקור הסולר לא יפגע ברכבים כבדים

גם רכבי צמ"ה יהנו מההחזרים שמתכנן ח"כ בנלולו. בתפקידו הנוכחי כיו"ר ועדת משנה למיסוי דלקים בכנסת, הוא דאג להחזרי מס של 50% מעלות הבלו על הסולר שאמור להתייקר לפי תוכנית האוצר
חזי שטרנליכט |

ח"כ דניאל בנלולו המשמש כיו"ר ועדת משנה למיסוי דלקים בכנסת, הצליח לפעול ולבצע שינויים בהסדר למיסוי סולר, כך שחלק מצרכני הסולר יהנו מהחזרים שונים. האוצר מבקש להעלות את מס הבלו על הסולר לרמות הבלו של בנזין ובשנת 2009 להגיע למצב שהבלו על ליטר סולר יעמוד על 2.2 שקל לליטר לכל צרכני הסולר, כמו הבלו על הבנזין.

בעקבות פעילות של ח"כ בנלולו שנפגש עם תעשיינים, מובילים ואנשים אחרים בענף התובלה, ערכו בחטיבה לתכנון וכלכלה של רשות המיסים שינויים בהסדר הסולר ונקבעו התנאים הבאים: רכבי עבודה מ-4.5 טון ומעלה ורכבי צמ"ה יהנו מהחזר של עד 50% מעלות המס (הבלו) על הסולר כך שישלמו 1.1 שקל לליטר. חשוב לציין כי רכבי הצמ"ה לא נכללו בהסדר הראשוני וגם לא הוכללו תחת ענף התחבורה הכבדה. ענף שזכה להקלות, וגם לא תחת תעשיית הבנייה שזכתה אף היא להקלות.

בעקבות התערבותו של נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, הוכנסו גם רכבי הצמ"ה להסדר. כמו כן נקבע כי התעשיינים ישלמו מס של 68 אגורות לליטר, וזאת בהתאם למתודולגיה הקיימת גם בחו"ל, ועל פיה הבלו על הסולר לתעשייה ממוסה מסורתית נמוך מזה המוטל על סולר לתחבורה.

כמו כן נקבע כי מורי נהיגה, מוניות ואוטובוסים ציבוריים זעירים, יהנו מהחזר, הנמוך במקצת מזה של התחבורה הכבדה, וישלמו מס של 1.2 שקל לליטר, במקום 2.2 שקל לליטר כאמור.

ח"כ דניאל בנלולו טוען כי מדובר בהישג חשוב לפרנסתם של כ-100,000 משפחות, שמתפרנסות מענף התחבורה.

בעלי המשאיות, לדוגמא, המשתמשים בסולר יחסכו כ-40,000 שקל בשנה לכל משאית בהחזר תשלום המס בגין הבלו, ועל כן מוסיף ח"כ בנלולו, כי אילו התקבלה ההצעה המקורית של משרד האוצר הענף כולו היה בסכנת קריסה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק