העובדים מחכים - אינטל דחתה את הפיטורים בארץ לאחרי סוכות
לפני כחודשיים אינטל INTEL CORPORATION פרסמה דוחות חלשים במיוחד לצד הורדת תחזית. החברה גם פרסמה מספר מהלכי התייעלות לצד זאת כמו צמצום הפעילות בחלק מהמגזרים, כמו למשל המכירה המסתמנת של חלק מאחזקתה בחברת Altera וגם פיטורי עובדים, כאשר לפי הצהרות החברה 15% מעובדיה צפויים להיות מפוטרים.
לפי דוחות החברה בישראל מועסקים כ-12,000 איש כך שסביר להניח שבין 1,000-1,800 עובדי אינטל ימצאו את עצמם ללא עבודה. בארה"ב התהליך כבר החל על מעל ל-2,000 עובדים שקיבלו הודעת פיטורים, אך בישראל העובדים יחכו לאחרי סוכות.
עובדי אינטל; קרדיט: פייסבוק לפי סעיף 27א
אינטל נתנה לעובדיה אפשרות לפרישה מרצון אך לפי הדיווחים החלון הזה נסגר. מי שבחר לנצל אותו וחל עליו כלל ה-75 (עובדים שהגיל שלהם בתוספת הוותק מגיע ל-75) קיבל מענק גדול של כ-19 משכורות וזאת לצד הטבות פרישה נוספות שקיבלו שאר העובדים. עובדים עם חמש שנות ותק שפרשו קיבלו ארבע משכורות כפיצוי ועובדים עם יותר מ-10 שנות ותק קיבלו 10 משכורות כפיצוי.
- לאחר עסקת אינטל: טראמפ רוצה נתח גם מלוקהיד מרטין
- אלביט זינקה ב-7%, אנבידיה עלתה ב-1%; הנאסד״ק עלה ב-0.4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי וסבב הפיטורים שלה יורגש בכל השוק. מדובר כאמור בעוד 1,000-1,800 עובדים מוכשרים שימצאו את עצמם ללא עבודה. המוכשרים שבהם כנראה ימצאו עבודה מהר, נהוג שגם החברה המפטרת עוזרת לחלק מהעובדים במציאת וקליטה במקום עבודה חדש, אבל אפשר להעריך שחלק גדול מהכמות הזו ייכנסו למעגל מחפשי העבודה. וכשכמות כזו של עובדים נכנסת במכה אחת למעגל מחפשי העבודה יש השפעה. תהיה השפעה בשכר שכנראה יהיה נמוך יותר עבור רוב העובדים במקום העבודה החדש שלהם.
חשוב לציין שהפיטורים שהם לא המקום היחיד בו המשבר של אינטל נוגע בישראל. כזכור לפני שנה אינטל דיברה על הקמת מפעל בישראל בהשקעה של 25 מיליארד דולר, אבל כשהעסקה נחתמה בסוף השנה שעברה הסכום כבר היה 15 מיליארד דולר - בחודש יוני האחרון, לפני הדוחות, הספקים כבר קיבלו הודעה לעצור את העבודה על הקמת המפעל.
- 1.19 משכורות! חלום! (ל"ת)צרי 20/10/2024 09:20הגב לתגובה זו
- ואז לא נשאר כסף לקפה (ל"ת)מאיר 24/10/2024 09:07הגב לתגובה זו

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד
התקנות החדשות מבטלות דרישות טכניות שהותאמו לאוטובוסים, ומאפשרות לרשויות המקומיות להפעיל הסעות מותאמות וגמישות יותר במיוחד במסלולים קטנים ומרוחקים של תלמידי החינוך המיוחד
תקנות תעבורה חדשות שחתמה עליהן שרת התחבורה, מירי רגב, יאפשרו לראשונה שימוש במוניות רגילות להסעת תלמידים, בפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, אחרי עבודת מטה שנערכה במשרד התחבורה בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.
מאות רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות מדי יום מערך הסעות מורכב עבור תלמידי החינוך המיוחד. לא מדובר באוטובוסים עמוסים, אלא לרוב במסלולים נקודתיים עם שניים או שלושה תלמידים בלבד לפעמים מיישובים שונים, לפעמים בנסיעה ארוכה, לעיתים תוך צורך בהתאמות מיוחדות. במציאות הזו, מונית רגילה היא פתרון הגיוני וזמין, אלא שעד כה חלו עליה כללים שהיו מותאמים בכלל עבור כלי רכב גדולים כמו אוטובוסים או מיניבוסים.
כך למשל, התקנות דרשו התקנת פנסי איתות מיוחדים מאחור, או הורדת תלמידים אך ורק מצד ימין כללים שקשה או בלתי אפשרי ליישם במונית סטנדרטית. בפועל, נהג המונית יושב קרוב לתלמידים, יכול להשגיח עליהם מקרוב, ולעיתים אפילו עוזר באופן אישי. לכן, ההיגיון שהנחה את משרד התחבורה היה לעדכן את ההגדרה בחוק של "הסעת תלמידים" כך שלא תחול על מוניות רגילות, ובכך לאפשר גמישות תפעולית לצד שמירה על בטיחות.
שרת התחבורה רגב מסבירה: "עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את אנשי משרדי לבחון את מערך תקנות התעבורה, ובכל מקום שבו ניתן להפחית חסמים בירוקרטיים ותקינה מיותרת, בלי להתפשר על הבטיחות - לפעול לטובת האזרח. בוודאי כאשר מדובר באלה שהכי זקוקים לעזרתנו - תלמידי החינוך המיוחד. מערכת הסעות התלמידים, ושל תלמידי החינוך המיוחד בפרט, היא אתגר יומיומי לרשויות המקומיות ולמשפחות. התקנות החדשות יאפשרו להסיע ילדים גם במוניות רגילות, בצורה שתיתן מענה יעיל, בטוח ונגיש יותר. משרד התחבורה רואה חשיבות עליונה בשוויון ההזדמנויות ובנגישות לכל ילד, בכל מקום״.
- משרד התחבורה עושה סדר במספרי הדרכים והכבישים - הכל במקום אחד
- ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מתייחס לשינוי: "התקנות החדשות נועדו לתת מענה מותאם למציאות של החינוך המיוחד – להסיע פחות תלמידים, לעיתים למרחקים גדולים, בצורה יעילה ובטוחה. זהו מהלך שיקל על הרשויות, יוזיל עלויות ויביא גמישות שדרושה בשטח."