האקר סייבר האקרים פריצה מחשבים הייטק אבטחת מידע
צילום: Istock

סטארט אפ הסייבר דיפ אינסטינקט גייס 100 מיליון ד'

חברת הסייבר הישראלית, שמנתחת פריצות למערכות מידע, גייסה עד כה 200 מיליון שקל. את הגיוס האחרון הובילה בלאקרוק
ארז ליבנה |
נושאים בכתבה הון סיכון סייבר

חברת דיפ אינסטינקט, שמפתחת יישומי בינה מלאכותית בעולם אבטחת המידע, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס D בהיקף 100 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי מכפיל את ההון שבידי החברה, ומביא את סך ההשקעה בה ל-200 מיליון דולר מאז ההקמה. כספי הגיוס הנוכחי יאפשרו לחברה לממש את תוכניות הצמיחה המהירה שלה ל-2021 והלאה.

 

הגיוס הובל על ידי ענקית ההשקעות בלקרוק, בשיתוף Tudor Group, Untitled Investment,, Anne Wojcicki ומשקיעים קיימים, ביניהם: Millennium, Unbound (קרן הענק בלונדון שנוסדה ע"י משפחת Mittal, בעלת ענקית התקשורת והפלדה) ו-Coatue Management.

 

הפלטפורמה של דיפ אינסטינקט מבוססת רשתות נוירוניות עמוקות, תחום שנחשב לאחד המתקדמים ביותר בעולם הבינה המלאכותית, המחקה את דרך החשיבה והלמידה של מח האדם. טכנולוגיה זו של החברה נועדה לזהות, למנוע ולנתח בזמן אמת תקיפות סייבר בכל נקודות החולשה של הלקוחות.

 

רשימת הלקוחות של החברה שילשה עצמה בשנה האחרונה, וכוללת עשרות רבות של חברות גלובליות מובילות בתחום הפיננסים, שירותי בריאות, תעופה, ביטוח וחברות טכנולוגיה ברחבי צפון אמריקה, אירופה, מזרח אסיה ואוסטרליה כולל מספר חברות המדורגות ברשימות Global 2000 ו-Fortune 500, שהתקשרו מולה ברבעון הראשון של 2021.

 

דיפ אינסטינקט הוקמה בשנת 2015 על ידי גיא כספי המשמש כמנכ"ל החברה, ד"ר אלי דוד חוקר בתחום הבינה המלאכותית מבר אילן ונדב ממן והינם בעלי מניות בחברה. בחברה מועסקים כיום למעלה מ- 250 עובדים ב-4 אתרים בישראל, ארה"ב, אירופה ויפן.

 

לצד הגופים שהוזכרו בסבב הנוכחי, באלה הקודמים השקיעו בדיפ אינסטינקט בין היתר היו"ר ליין בייס, Unbound, Nvidia, Samsung, LG, HP ועוד.

 

"בעודנו נכנסים לתקופה של צמיחה מהירה, סבב הגיוס הנוכחי יתמוך בגידול המהיר במכירות ובשיווק, ובד בבד יאפשר לנו להמשיך להוביל במחקר ופיתוח של תחום הלמידה העמוקה ויישומים נוספים בעולם הסייבר, כמו ניתוח מהיר של כמויות דאטה גדולות", אמר המנכ"ל והמייסד השותף כספי.

 

"קבוצות המחקר והפיתוח שלנו מרחיבות את פלטפורמת הלמידה העמוקה הייחודית שלנו מעבר לנקודות הקצה, גם לתוך הענן ,לרשת ולאחסון, וזאת על מנת לענות על כל צרכי הלקוחות שלנו ולתת מענה אמיתי ומהיר של מניעה, לפני שמשהו מתרחש ולא רק של זיהוי המתקפה כמו רב החברות וכל זאת ללא מגע יד אדם או צורך באנליסטים".

קיראו עוד ב"בארץ"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.