מעבר לצפי: סעיף הדיור קפץ ומדד המחירים לצרכן עלה 0.3% בחודש מארס
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד המחירים לצרכן לחודש מארס אשר טיפס 0.3% לרמה של 101.8 נקודות. מדובר בהפתעה קלה לעומת צפי האנליסטים שעמד על תוספת של 0.1%-0.2%. עליות מחירים משמעותיות נרשמו בעיקר בסעיפי הדיור (0.9%), התרבות והבידור (0.4%) והתחבורה (0.4%). ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה (1.5%), הירקות והפירות (0.4%) והבריאות (0.3%).
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ציינו מספר מוצרים ושירותים אשר השפיעו באופן ניכר על המדד. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה במחיר העגבניות אשר זינק 8.5% החודש. מחירי הלינה במלונות ובתי הבראה זינק ב-4.9%, מחירי הדלק והשמנים טיפסו 2.2% ומחירי שירותי הדיור בבעלות הדיירים הוסיפו 1.2%. לסעיף האחרון יש את המשקל הגדול ביותר על המדד מבין השינויים האמורים.
מתחילת השנה המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ירדו ב-0.5%, כל אחד. המדד ללא דיור ירד ב-1% והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.6%. בשנים עשר החודשים האחרונים, עלו המדד הכללי ב-1.3%, המדד ללא אנרגיה עלה
ב-1.5%, המדד ללא ירקות ופירות ב-1.2% והמדד ללא דיור ב-0.6%.
יונתן כץ מלידר שוקי הון הגיב להודעה: "לא היו הפתעות של ממש במדד חודש מרץ אשר עלה ב- 0.3% לעומת התחזית שלנו של 0.2%. חשוב לשים לב שמחירי הדיור במדד (מחירי השכירות) עלו ב- 1.2% (חזינו 0.5%) ועלו ב- 3.7% ב-12 החודשים האחרונים. מדובר בשיעור חד יחסית. למרות שאין כמעט גידול בכוח הקנייה של הציבור (בהסתכלות על השכר הריאלי), מחירי השכירות ממשיכים לעלות, מגמה אשר עלולה להתעצם במידה והממשלה לא תזדרז ליישם מדיניות "מע"מ אפס" עבור זוגות צעירים".
- מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיף כץ: "שוק הנדל"ן נמצא בהקפאה עד לאישור החוק החדש, תופעה אשר מורידה (זמנית) את הביקוש לרכישת דירות ומעלה את הביקוש לשכירות. לא צפוי שינוי בריבית בסוף החודש, זאת על רקע שיפור מסוים במצב הכלכלי ברבעון א', ודאגה גוברת בקרב בכירי בנק ישראל לגבי מדיניות פיסקאלית מרחיבה בשנת 2015".
- 7.פ.פ 15/04/2014 09:50הגב לתגובה זורוצה להשמיד את המסכנים בריבית נמוכה ויצירת בועות
- 6.צביקה דורון יועץנדלן 14/04/2014 16:38הגב לתגובה זו1) זוגות צעירים דוחים קניית דירה ומחדשים חוזים במחירים גבוהים יותר, 2) לקראת פסח ועד ספטמבר גוברים הביקושים לשכירות, 3) משקיעים משלמים הון על דירות ומבקשים תשואה מסוימת, וכדי לקבל את התשואה אין להם ברירה אלא להתאים את המחירים. חשוב להבין שכל עוד 40,000 זוגו מתחתנים בשנה ועוד עשרות אלפי צעירים יוצאים מבית ההורים בתחילת שנות ה 20 לחייהם, הביקוש למגורים בשכירות קיים.
- ישראל 14/04/2014 18:01הגב לתגובה זושרוצים להבטיח את עצמם מסינדולים בחקיקה ומעלים מחיר ליתר בטחון ואוטוטו עליית מחירי השכירות תדביק את עליית מחירי הדירות.
- 5.חחחח 14/04/2014 16:30הגב לתגובה זושיפרסמו באיזה חנויות הם עשו את הדגם ואני רץ לקנות שם. איפה שאני קונה המחירים רק עולים
- 4.משה ראשל"צ 14/04/2014 16:27הגב לתגובה זועם ישראל היה פחות צמא לכסף(תמעה- בלשון העם) ובא להתלונן כי הממשלה דופקת אותנו אז יכולנו להשפיע על מחירי השכירות
- 3.אני 14/04/2014 14:51הגב לתגובה זוומי שמנותק מנסה לשכנע שזה "גשם"
- 2.דמגוגיה יומי=מזמן קפאון בשטח פחות20%=מעמד ביניים עני!!! (ל"ת)בלוף נתון הרצהפראייר 14/04/2014 14:41הגב לתגובה זו
- אתה טועה 14/04/2014 18:58הגב לתגובה זוהמחירים עולים!!!!!!!!!!!!
- 1.מחירי שכר הדירה מזנקים בשל יציאת משקיעים מהנדל"ן (ל"ת)יש עתיד 14/04/2014 14:39הגב לתגובה זו
- שוקי 14/04/2014 15:19הגב לתגובה זוהחקיקה שמקדם היהיר ולאור עצירת רכישות הדירות. צפו לזינוק אמיתי במחירי השכירות. חג שמח
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
