בזמן הצניחה: הכשרת הישוב השקיעה 2 מיליון שקל ברכישת מניות הכשרה אנרגיה
מניות הכשרה אנרגיה צנחו חדות ביום המסחר האחרון לאחר שמשקיעים בחרו להיפטר מהחזקותיהם בהמשך לפרסום הסקרים הסייסמיים ברשיונות 'שרה' ו'מירה'.
רבע משוויה של הכשרה אנרגיה התאדה ב-30 ביוני, זאת למרות שהחברה הודיעה כי הסקר הסייסמי תלת מימד (3D) שבוצע ברשיונות מעיד על פוטנציאל כלכלי למציאת 6.5 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי - גבוה מהציפיות. מניות מודיעין יהש גם ירדו בשיעור חד - כמעט 20%.
בתוך כך, הבוקר הודיעה הכשרה אנרגיה כי חברה האם, הכשרת הישוב רכשה ביום המסחר האחרון ממניות החברה בכ-2 מיליון שקלים (2.1% מהתמורה הכספית שעברה בנייר). רכישת המניות בוצעה בשער 1.41 שקלים המהווה ירידה של 23.8% משער הבסיס של המנייה ביום חמישי. בעקבות הרכישה החזקות הכשרת הישוב בחברה עלו ב-0.17% ל-69.86%.
"הכשרת הישוב מאמינה בהכשרה אנרגיה ובפוטנציאל הרב ברישיונות 'שרה' ו'מירה'", מסר אלי כהן, משנה למנכ"ל הכשרת הישוב בהודעה לתקשורת. "כפי הידוע לנו רישיונות 'שרה' ו'מירה' מציגים פוטנציאל שלישי בגודלו, למציאת גז, במים הכלכליים של ישראל לאחר רישיונות 'לוויתן' ו'תמר' וההסתברות הגבוהה ביותר שהוצגה עד היום בישראל טרם ביצוע קידוח."
- 23.מתנה ממני 03/07/2011 11:19הגב לתגובה זוסכום זעום בשביל להראות שהם כאילו מאמינים בהכשרה אנרגיה..... שיקנו 15 מליון נראה אותם....את ה-2 מליון האלה הם עושים על חשבון המשקיעים ב-5 דקות....
- יצחק 03/07/2011 14:36הגב לתגובה זוצודק בהחלט אם הם רוצים להוכיח שהם באמת מאמנים שיקנו ב10 /15 מיליון אולי אז הם יקנו את האמון בחזרה שיסכנו גם הם קצת מהכיס שלהם
- 22.אנליסט 03/07/2011 10:50הגב לתגובה זושימו לב למגמתיות ,נובל אנרג' י לפני הקידוח ב' תמר' ו' לוויתן' .פרסמה רק את נתון ה-Mean ולא את נתון ה-P50 ושום כתבה לא נעשתה על זה מדוע ? תחשבו טוב , בנוסף גם במאגר תמר פורסם תחילה על כמות נמוכה יותר ואז בקידוח נמצא 8 TCF , חברים נמרודי לא יתאבד , תחשבו קצת ותמצאו שהמניות יטסו כשיפול האסימון כמה גז יש שם .בהצלחה לכולם !
- 21.מאור 03/07/2011 10:30הגב לתגובה זותהיו רצינים, משקיעים פרטיים מושקעים שם פי 10. זה לעשות הצגה ותו לא.
- 20.הכ ותיק 38 03/07/2011 10:25הגב לתגובה זואצל תשובה ברור למי הוא ימכור את הגז בחוזה ל 20 שנה לאומת נימרודי שהופיע חסר ביטחון ב טלבי ולא שמענו שום מסר רציני למכירת הגז אולי ליצוא? ליוון? הרי הם פשטו רגל מי ישלם ? ביבי
- 19.קובי 03/07/2011 09:30הגב לתגובה זועכשיו הרצפה של הכשרת אנרגיה יציבה וחזקה בשער הנוכחי- 140. אם יהיו מימושים, הם לא יהיו גדולים כי אני לא מאמין שיש משקיעים שכבר החליפו ידיים שבער יותר גבוה מ- 140 ימכרו בהפסד..צפי גבוה למניה לעלות
- 18.איילת הצוהלת 03/07/2011 09:29הגב לתגובה זובחודשים הקרובים מודיעין תעוף במאות אחוזים ,בקרוב תוצאות ים-חדרה וגבריאלה, בנוסף לדודות שרה-מירה ,למי שלא הבין את הדוח הכמויות נעות בין 2.9 ל- 12 TCF והממוצע הפוטניילי לשאיבה הינו 6.5 , הנפט לבד 151 מליון חביות .מספיק הנפט להעיף את מודיעים בשווי חברה של פי 4 , העדר מכר והעדר הפסיד, מה להעשות לא לומדים את אפקט תרגיליי הכרישים שאוספים בירידות.
- 17.מנשה גבעול 03/07/2011 09:23הגב לתגובה זושער 25 ומעלה ,כן פי חמש.. לא הבנתם מהדוח שהפוטנצייל הככלי בדודות שרה-מירה הינו סהכ 12 TCF והפוטנצייל האמצעיהינו 6.5 , והנמוח הינו 2.9 . המיידע הזה עוד יפורסם בקרוב מאוד. גם בלוויתן זה אותו הסיפור ה- 16 הנים מתוח 30 . כשאמרו בדודות 6.5 התכוונו לממותע וזה מה שנהוג לפרסם לכן לכל המבולבלים צפו בקרוב להודעות שיאמתו את דבריי ואז תמצאו את השותפות טסות לחלל
- 16.הכשרה תחזור לעצמה ותעלה מעלה מעלה.יש פוטנציאל (ל"ת)יוני 03/07/2011 09:20הגב לתגובה זו
- 15.נמרודי היה יכול לקנות רק אחרי ההודעה -וכך עשה (ל"ת)קורא-בעיתון 03/07/2011 09:15הגב לתגובה זו
- 14.מנחם 03/07/2011 09:13הגב לתגובה זותעשו חבון לבד, עניין של שעות עד ימים יחלו כל המומחים למינהם לחשבן את שווי החברות כלעומת כמויות הגז והנפט ,והתגובות כלפי מעלה יהיו חדות של מאות אחוזים. מודיעין נמצאת במחיר מגוחך בשלב זה וכל אחד בעוד חודש חודשיים יומאר לעצמו וואוו יכלתי לאסוף פעם המחיר של אפס ,
- 13.תזהרו מהדודות והמוהל, יש שם רק אולי 2.9.... (ל"ת)דוד 03/07/2011 09:10הגב לתגובה זו
- 12.גל 03/07/2011 09:08הגב לתגובה זורק שהם קנו הם ידעו מתי לפרסם לפני פתיחת המסחר ביום א' .שהם ייפתרו מהסחורה אתם כבר לא תדעו על כך.לא מומלץ להתקרב
- 11.בוריס 03/07/2011 09:06הגב לתגובה זומודיעין !!!!!
- 10.גדי סלע 03/07/2011 08:56הגב לתגובה זוחבורת עדר של פראיירים, כרגיל נפלתם בתרגילי הקוספרציה ,היה ברור שלאחר שיד מכוונת עי התקשורת לירידות בשביל איסוף של הכרישים, אכשיו יחלו הודעות אמיתיות לגביי הפוטנצייל העצום ושווי החברות. תתכננו לעליות עיקביות
- 9.מישהו חשב לרגע שזה לא יקרה? (ל"ת)רוני 03/07/2011 08:53הגב לתגובה זו
- 8.איפה כל המטומטמים עכשיו!פשוט עבדו על כולם! (ל"ת)אסף 03/07/2011 08:52הגב לתגובה זו
- 7.שקר לא מאמין לנמרודי הגנב (ל"ת)א 03/07/2011 08:51הגב לתגובה זו
- 6.16 TCF (ל"ת)משה 03/07/2011 08:49הגב לתגובה זו
- 5.המבין 03/07/2011 08:46הגב לתגובה זוהקומבינה הייתה ידועה מראש, היה חשוב להם לקנות בזול. עכשיו צפי לטיסה בשבועות הקרובים! מודיעין לשער 8
- 4.שדה של 2 ושדה של 4 03/07/2011 08:45הגב לתגובה זושדה של 2 שווה אפס כדאיות הפקה ושדה של 4 הנו גבולי היו רצים לפתח את דלית שהוא 5 נמרודי מוכר חלומות בניסיון לגייס כסף לא להיות פריארים
- 3.anhk 03/07/2011 08:42הגב לתגובה זוכיסים וללא כדאיות כלכלית להפיק של 2.7tcf
- 2.הנפט הענקי רק ברציו (ל"ת)גד 03/07/2011 08:41הגב לתגובה זו
- 1.הוא חולה הימורים 03/07/2011 08:37הגב לתגובה זומהתבטאויותיו שלו ושל המנכל שלו שחצו כבר מזמן קוים אדומים ואף אחד לא פוצה פה כי המנכל הוא חלק מהברנגה אם אני במקומם כבר מזמן הייתי בכלא אפילו לא בחקירות
- שימי 03/07/2011 12:31הגב לתגובה זולאחר ש" ציון" הודיעה כי נכשל הקידוח " מענית-יוסף" ," גלוב אקס." היתה צריכה להודיע מייד שמכונת הקידוח עושה דרכה לקידוח " אופק 1" ,ומתי אמורה להתחיל בקדיחה.הנבלות לא עשו זאת, בטוח כדי לנצל את הירידות ולקנות בזול. לא נשמע כל ציוץ גם מכיוונם של המועצה לנפט הממונה והרשות לני" ע.כנראה שגם הפזוונקים האלו רוצים לעשות עלינו סיבוב. אז גם פה אפשר לחשוב שמישהו אחר במקומם היה נכנס לכלא.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
