
השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
החברה האמריקאית מצטרפת לגל של חברות זרות שבחרו לשוב לפעול בקו לתל אביב; במקביל, גם ענקיות אירופיות ולואו-קוסט חוזרות לשוק הישראלי - תתכוננו לשלם הרבה פחות על הטיסה הבאה שלכם
אחרי חודשים ארוכים שהחברות הישראליות כמעט ושלטו בשמיים, היום אנחנו מקבלים גל של הודעות מחברות תעופה כי הן מחדשות את הקווים לישראל. דלתא איירליינס האמריקאית הודיעה על חידוש הטיסות בקו ניו יורק–תל אביב, עם הפעלה יומית רציפה באמצעות מטוסי איירבוס A330-900neo. המטוסים של דלתא יציעו ארבע מחלקות: מחלקת עסקים Delta One עם מושבים שטוחים ודלת פרטית, מחלקת Premium Select למושבים מרווחים יותר, מחלקת Comfort Plus עם תוספת מקום לרגליים, ומחלקת תיירים רגילה. מבין כולם החזרה של דלתא הכי מפתיעה כי היא הייתה מהראשונות לבטל את הקווים עם תחילת המתיחות וגם דחתה את החזרה למאי ואחר כך גם לסוף הקיץ.
עם פתיחת הקו, דלתא מצטרפת לשורת חברות אמריקאיות שכבר שבו לפעול בישראל: יונייטד חזרה ביולי עם שתי טיסות יומיות בקו ניוארק-תל אביב, ואמריקן איירליינס חזרה לפעילות סדירה במתכונת מצומצמת. גם אייר קנדה, שעיכבה את חזרתה, הודיעה על הפעלה מחודשת של הקו מטורונטו החל מה-9 באוקטובר. במקביל, ארקיע מרחיבה את פעילותה בקו ניו יורק–תל אביב עם ארבע עד חמש טיסות שבועיות, לאחר שהשיקה אותו בפברואר.
אבל לא רק צפון אמריקה חוזרת גם אירופה, אסיה והמפרץ מחדשים טיסות. אייר פראנס כבר מפעילה טיסה יומית מפריז, בריטיש איירווייס חזרה בקו מהית'רו, ו-KLM ההולנדית תחזור לפעילות סדירה בסוף ספטמבר, עם עצירת ביניים בלרנקה כדי להימנע מלינת צוותים בישראל. גם לופטהנזה, אוסטריאן, בריסל איירליינס ולוט הפולנית שבו לפעול, ו-SWISS השווייצרית תצטרף ב-25 בספטמבר. אג'יאן היוונית, אייר אירופה הספרדית ונאוס האיטלקית כבר חזרו, ובולגריה אייר חזרה לפעול בסוף יולי.
חברות רבות מהבלקן, הקווקז ואסיה המרכזית גם הן על הקו: טארום ופליי וואן הרומניות, ג’ורג’יאן איירליינס, אזרבייג'ן איירליינס, אוזבקיסטן איירליינס, אייר סמרקנד, צנטרום אייר ורד ווינגס הרוסית כולן חזרו או חוזרות לפעילות במהלך יולי-אוגוסט. גם TUS Airways הקפריסאית, Blue Bird היוונית, סייפרוס איירווייז והיי סקיי ממולדובה, חידשו את הקווים כבר בסוף יוני.
- דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
- החוזים בירידה של 0.3%; ומה קורה באסיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהמפרץ הפרסי, פליי דובאי ואיתיחאד היו מהראשונות לשוב שתיהן חזרו לפעול בסוף יוני. גם אתיופיאן איירליינס ואייר סיישל מאפריקה כבר באוויר. מהכיוון המזרחי, היינאן הסינית מפעילה טיסות לשנגחאי ושנזן, ואייר באלטיק תחזור לפעילות סדירה ב־4 בספטמבר.
על רקע השמות הגדולים, חברת וויז אייר חוזרת ככוח משמעותי בשוק הלואו-קוסט. החברה החלה לפעול מחדש ב־8 באוגוסט, בהתחלה עם טיסות לבודפשט ולרנקה, וצפויה להרחיב את פעילותה בשבועות הקרובים לקווים נוספים לרומא, לונדון, וינה, סופיה ויעדים נוספים. וויז אף הודיעה על כוונה להקים בסיס הפעלה קבוע בנתב"ג עם צוותים ישראלים והתחייבות לטוס גם בזמני חירום.
זו בשורה גדולה לישראלים, השוק הופך תחרותי יותר ואנחנו נראה כאן ירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.
- 2.סבטלנה 03/09/2025 00:55הגב לתגובה זוכדי להיות תחרותית.העבודה בשבת תחזק את אל על ותשמור עליה.
- 1.אנונימי 02/09/2025 10:45הגב לתגובה זוחייבים לברוח מהמחיר של אלעל הם לא יודעים או רוצים לעבוד בשוק תחרותי חבורת גנבים
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
אל על מורידה מחירים ועדיין יקרה יחסית לאחרות; לכמה ירדו הרווחים של ענקית התעופה?
מחירי הטיסות בירידה. החזרה של חברות תעופה מייצרת תחרות והמחירים בירידה (טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה). אל על שהיתה מונופול בתקופת המלחמה מיישרת קו ומורידה מחירים, אם כי היא עדיין מעל החברות האחרות. זה היה גם לפני המלחמה, השאלה אם הציבור יבחר בה. חלק גדול מהציבור ממורמר ומחפש סוג של "נקמה" באל על על המחירים הגבוהים.
אל על הורידה את המחיר לניו יורק לחודשים הקרובים ל-1,040 דולר, ירידה של כ-50%. אפשר להשיג בזול יותר במקומות אחרים. גם הטיסות לאירופה ירדו - טיסה לפריז ב-530 דולר, גם כאן ירידה דרמטית של כ-40% ועדיים יקר לעומת אחרות. עם זאת, צריך לזכור שבאל על מקבלים במחיר אפשרות לכבודה וזה לא נמצא בחברות הלואו קוסט. בפועל, ההפרשים נמוכים יותר.
אל על צפויה להיפגע מסיום המלחמה, אבל צריך לזכור שהציבור למרות הכעס-מרמור על המחירים מבין שזו חברת התעופה ש"לקחה" סיכון" והיתה מוכנה לטוס ישראל ולישראל בשעה שכולם עזבו. זה גם מה שיקרה בפעם הבאה, ומכיוון שעדיין קיים חשש מביטול טיסות, נראה שאל על תמלא את מלאי המושבים שלה די מהר, לפחות בחודשים הקרובים, אם כי כאמור במחירים נמוכים יותר.
אם לוקחים בחשבון ירידת מחירים דרמטית, ירידה בהיקף הטיסות בשל התחרות, מקבלים תוצאות משמעותית פחות טובות לאל על בהמשך. אל על לפני המלחמה היתה בקצב רווחים של קרוב ל-100 מיליון דולר בשנה, המלחמה הביאה אותה לרווחים של 400-500 מיליון בשנה, והחזרה לשגרה, תוריד אותה למטה, אבל זה צפוי להיות משמעותית מעל 100 מיליון דולר. מחירי הטיסות בהגדרה עולים במקביל להיצע קטן של מושבים. ה-100 מיליון של לפני שנתיים שהוא המייצג, מגיע ל-150-180 מיליון. בדרך אל על הוסיפה לעצמה הון של מיליארד דולר, ולכן כשמסתכלים על השווי היום לעומת השווי לפני המלחמה, צריך לזכור שחלק גדול מעליית השווי מוסבר דרך הרווחים. כשמורידים אותם, מקבלים עליית ערך פחות דרמטית.