מטוס אל על
צילום: דוברות אל על

יונייטד אירליינס חוזרת לישראל - באיזה מחירים?

עוד חברת תעופה חוזרת לטוס בקו נתב״ג-ניו־יורק: חברת התעופה יונייטד אירליינס הודיעה כי תשוב לטוס ב-6 ביוני. ב-20 במאי חזרה דלתא להפעיל טיסות בקו זה. עד כה פועלות בקו זה החברות אייר פראנס, ארקיע, אל על ודלתא

חיים בן הקון |

חברת  תעופה יונייטד אירליינס דיווחה כי בכוונתה לחזור לטוס לישראל החל מה-5 ביוני - יום חמישי הקרוב. בתאריך זה החברה תפעיל טיסה בודדת ויום לאחר מכן תפעיל קו סדיר עם שתי טיסות ביום לשדה התעופה ניוארק ליברטי, משדה התעופה בן גוריון. הטיסות יופעלו במטוסי בואינג 787-10 עם ארבע מחלקות תיירים. יונייטד ניסתה לחדש את הטיסות מספר פעמים מאז מתקפת ה-7 באוקטובר אך נאלצה לדחות את לוחות הזמנים פעם אחר פעם. טרם ידוע מתי יחודשו הקווים משיקגו, סן פרנסיסקו ו-וושינגטון דאלס, שבתקופות שגרתיות סיפקו יחד 28 טיסות שבועיות לנתב"ג.


דלתא חזרה אף היא לטוס משדה התעופה בן גוריון לשדה התעופה ע״ש JFK שבניו יורק, כבר ב-20 במאי. יונייטד אירלינס מצטרפת גם לחברות אירופיות שחזרו לטוס מנתב״ג - ביניהן אייר פראנס ו-Aegean airlines.


לחזרתן של חברות תעופה זרות אל נתיב האוויר שבין נתב״ג וניו יורק יש השפעה ישירה על מחירי הטיסות של אל על, וממילא שוק ההון נוטה להגיב יחסית במהירות להתפתחויות בתחום התעופה. נזכיר כי גם בהיעדר חברות תעופה זרות, אל על היא כבר לא היחידה שטסה בקו ישיר ללא עצירות ביניים מתל אביב לניו יורק, לארקיע יש גם קו בין היעדים הללו, אלא שאל על היא זו שמובילה את המחירים, וארקיע מתאימה את עצמה.


מבדיקת ביזפורטל עולה כי מחיר טיסה ישירה לניו יורק מנתב״ג, בכרטיס הלוך חזור, בין הימים ראשון (8.6) עד שלישי (10.6) עומד על 2,100 דולר אצל יונייטד איירלינס, 2,200 דולר אצל אל על, וכמעט 3,300 דולר אצל דלתא האמריקאית. אלו עדיין מחירים גבוהים עבור חודשי מאי-יוני. בימים כתיקונם מחיר טיסה לא חוצה את רף ה-2,000 דולר גם בחודשים יולי-אוגוסט. 


חברת אל על רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 738 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של חצי מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 47.6%. בחברה מציינים כי העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים.


 שיעור התפוסה בטיסות אל על (Load Factor) גדל לכ-93%, נתון יוצא דופן בהשוואה לכ-85% תפוסה בממוצע ברבעון המקביל בשנת 2023. ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון הראשון הסתכם בכ-196 מיליון דולר (כ-26% מסך ההכנסות), וזאת בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של כ-60 מיליון דולר (כ-12% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של פי 3.


מניית אל על עלתה החודש בכ-17% ומתחילת השנה עלתה המניה בכ-63%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה בכ-161%. מאז אירועי השבת השחורה ב-7 באוקטובר 2023, עלתה מניית אל על בכ-330%.

קיראו עוד ב"בארץ"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה