בבינלאומי חתמו על הסכם שכר: "מדובר בהטבות הכי מפליגות במערכת הבנקאות"
התוצאות של הבנקים היו, כידוע, גרועות ברבעון השלישי ולא צפויות להשתפר ברבעונים הקרובים. זאת על רקע ההרעה הצפויה בצמיחת המשק הישראלי ב-2009 בעקבות המשבר הכלכלי הגלובלי.
הנהלת הבנק הבינלאומי, בכל אופן, דיווחה היום כי לאחר משא ומתן בן מספר חודשים נחתם הסכם בינה לבין וועד העובדים בבנק. ההסכם נחתם בראשי פרקים ובתוך כשבועיים צפויה חתימה על הסכם מלא ומימושו.
ההסכם, אומרת דוברת הבנק, "מאזן בין דרישות ההנהלה לדרישות עובדים הכוללות הגנת זכויות ויצירת בטחון תעסוקתי מוגן לשנים".
הסעיף המרכזי בהסכם הוא הארכת כלל הסכמי העבודה כולל ההצמדה לבנק לאומי לחמש שנים נוספות. בנוסף, הפקידים יזכו למענק של 10 מיליון שקל ותוקם קרן חינוך של 5 מיליון שקל ויימשך השקט התעשייתי לשנה וחצי וכן תהיה גמישות שיווקית להנהלה ליוזמות שיווקיות בסניפים.
יו"ר ועד עובדי הבנק חנוך ליבנה מסר כי "אני חושב שהצלחנו להגיע להישגים אדירים, בעיקר לנוכח המצב הכלכלי הגלובלי. הצלחנו לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים והשגנו הישגים יפים. אין ספק שגם התפשרנו כדי להמשיך ולשמור על חוסנו הכלכלי של הבנק. בסך הכל הגענו להסכם טוב מאד לעובדים. ומה שחשוב יותר הצלחנו לעשות זאת בשקט בהידברות."
אנליסט הבנקים של בית ההשקעות איי.בי.איי, ליאור רבינוביץ', אומר בשיחה עם Bizportal כי "יש מגמה של הרעת ההסכמים לעובדים בבנקים לאורך זמן. יש גם מגמה של הצערת כוח העבודה ומשנה לשנה ההטבות הולכות ויורדת. זה נעשה במקביל לעובדה שיותר ויותר עובדים ותיקים ובכירים פורשים ואלה שמחליפים אותם זוכים להטבות פחותות. הסכם שייחתם בעוד כמה שנים יהיה פחות טוב מזה שנחתם היום".
"הנחת הבסיס היא שבבנקים הוצאות השכר יגדלו ב-4%-5% בכל שנה, בשנים הקרובות. זאת מבלי לדעת כיצד יגדלו או יקטנו ההכנסות ומה יקרה לרווחיות. בעקרון מדובר בהטבות הכי מפליגות במערכת מכיוון שהשכר צמוד לעובדי בנק לאומי. העובדים זכאים לבונוסים גדולים בשנים טובות אולם כשיש שנים רעות השכר לא יורד אלא רק לרמת הבסיס. אין להנהלה גמישות מול העובדים בתקופות רעות".
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
