אודיוקודס עוקפת את האנליסטים: ההכנסות זינקו ל-50.3 מיליון דולר

המניה סגרה את יום המסחר בנאסד"ק בעלייה של כ-7%, עם צפי של המשקיעים לדו"חות חזקים
שהם לוי |

כבר מעל שנה וחצי שמניות חברת אודיוקודס (סימול: AUDC) סובלת מחולשה, בעיקר לאחר שפרסמה אזהרת רווח חריפה במארס 2007, אשר הפילה אותה בכ-30% ביום אחד. למרות ההתאוששות שרשמה בפברואר ומאי השנה, המניה עדיין נסחרת בירידה של כ-40% מתחילת השנה.

חברת אודיוקודס, ההעוסקת בייצור ושיווק מוצרים להעברת קול ונתונים ברשתות תקשורת המבוססות על פרוטוקול רשת האינטרנט, דיווחה היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה.

הרווח למניה של החברה הסתכם ב-9 סנט למניה או סנט אחד יותר מתחזיות האנליסטים. ההכנסות זינקו ב-19.5% והסתכמו לסך של 50.3 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 45.2 מיליון דולר.

הרווח הנקי של החברה על פי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAPׂ), הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, או 4 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח של 457 אלף דולר או סנט אחד למניה בדילול מלא עבור הרבעון הראשון של 2008. ברבעון המקביל אשתקד הפסדיה החברה 1.4 מיליון דולר או 3 סנט למניב בדילול מלא.

תזרים המזומנים הנובע מפעילוויות רגילות הסתכם לסך של 4 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"אנחנו שמחים לדווח על רבעון נוסף של שיא בהכנסות, וצמיחה ברווחיות, הרבעון החמישי ברציפות של צמיחה", אמר שבתאי אדלסברג נשיא חברת אודיוקודס.

אדלסברג מוסיף: "ברבעון השני של 2008 החברה נהנתה מהממונטום המתמשך בסביבת הרשתות לעסקים, והצגנו צמיחה של 10% בהשוואה לרבעון החולף וזינוק של מעל ל-25% לעומת הרבעון המקביל".

נזכיר בזאת, כי חרף מצבה העגום של המניה, יש עוד כאלו שמביעים אמון במצבה הכלכלי של חברה, דוגמת הספקולנט האגדי, ג'ורג סורוס, הבעלים של SOROS FUND MANAGEMENT. סורוס, אשר לא רכש את מניות החברה באופן ישיר, רכש בין האריכים 16 למאי ועד ה-11 ביולי כחצי מיליון יחידות מאג"ח החברה והגיל את אחזקתו ל-5.5 מיליון מכמות של 2.7 מיליון אג"ח בחודש מארס 2007 - אז הודיעה החברה על אזהרת רווח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)
מסים

"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"

הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור

רן קידר |

מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים. 

הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".

אתה רציני?

"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד". 

כמה מס?

"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".

המון. אין משהו לעשות?

 "חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.