חברת הסלולר העלתה לכם מחירים באמצע החוזה? השר אטיאס יעשה לזה סוף

השר אטיאס לוקח צעד אחד קדימה במסלול לטובת צרכני התקשורת וטוען כי "חוזה שמאפשר העלאת תעריפים באופן חד-צדדי הוא לא סביר"
משה בנימין |

משרד התקשורת יוצא בשימוע ומכריז כי הוא שוקל לחייב את חברות התקשורת – סלולאריות, נייחות, מפעילים בינלאומיים וספקיות אינטרנט לקבוע תעריף אחיד מראש למשך כל תקופת ההתחייבות ללא אפשרות להעלות תעריפים.

שר התקשורת אריאל אטיאס: "חוזה שמאפשר העלאת תעריפים באופן חד-צדדי, הוא לא סביר, בעיקר אם ללקוח אין יכולת לצאת מההתחייבות, למרות העלאת המחיר"

משרד התקשורת מוסר כי לאחר שימוע שנערך בינואר 2008, בנושא "עסקה לתקופה קצובה" ולאחר בחינת ההתייחסויות שהתקבלו לשימוע, הוא סבור כי יש מקום לבחינת הסדרים נוספים שיגבירו את רווחתו של המנוי בבואו להתקשר עם מפעיל תקשורת בהסכם הכולל תקופת התחייבות.

היכולת של החברות להעלות תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות, נתפסת בעיני המשרד כשינוי חד-צדדי של תנאי ההסכם הראשוני שעליו חתם המנוי.

יש לציין, מוסרים עוד במשרד, כי בשנים האחרונות, התפתח נוהג, בעיקר מצד חברות הסלולאר, ולפיו, החברות העלו תעריפים, מעת לעת, ולעיתים, מספר פעמים בשנה, מבלי שהמשרד מצא הסבר מוצדק לכך.

משרד התקשורת סבור כי ככל שתוצע למנוי תוכנית עם תקופת התחייבות, שבה תנאי התוכנית ותעריפיה יהיו אחידים וקבועים לכל תקופת ההתחייבות, הרי שהדבר יגדיל את מידת השקיפות והבהירות, ויאפשר לצרכן לקבל החלטה מושכלת באשר להתקשרות, ובכלל כך יקנה כלים משופרים להשוואת תעריפים.

על כן, שוקל משרד התקשורת לחייב את המפעילים לקבוע תעריף אחיד, אשר יישמר לאורך כל תקופת ההתחייבות.

בתקופה שבין תום תקופת ההתחייבות לתום ההתקשרות תוכלנה החברות לשנות את התעריף, ובלבד שהתעריף החדש יצוין מראש בהסכם ההתקשרות, בדומה להסדר שהוצע במסגרת השימוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה