טרישה שומר על קור רוח: "המתחים בשווקים מתפוגגים"

נגיד הבנק המרכזי בגוש האירו לקראת החלטת הריבית ב-10 בינואר: המטרה היא לשמור על אינפלציה מרוסנת. על הכלכלה האירופית: "ישנה מידה גבוהה של אי ודאות"
עדי בן ישראל |

"המתחים בשווקים מתפוגגים". במילים אלה השתמש אתמול ז'אן-קלוד טרישה, נגיד הבנק המרכזי בגוש האירו, כדי לתאר את המצב בשווקים יום לאחר הירידות החדות שפקדו את וול סטריט בעקבות פרסום נתוני התעסוקה השליליים. טרישה הדגיש כי המתחים בשווקים נותרו "משמעותיים", אולם באותה נשימה הבהיר כי המטרה המרכזית של הבנק המרכזי היא לשמור על אינלפציה מרוסנת, ורמז בכך כי הבנק לא ימהר להוריד את הריבית בגוש האירו.

הנק המרכזי האירופי בחר להותיר את הריבית בגוש האירו על כנה ולא להעלות אותה כפי שתכנן, מה שדחף את האינפלציה לרמה הגבוהה מזה 6 שנים והביא כלכלנים בכירים בבנק המרכזי לקרוא להעלאה של הריבית. האינפלציה באירופה הגיעה לרמה של 3.1% בדצמבר, וזאת בעוד הבנק המרכזי שואף להחזיק אותה מתחת ל-2%.

ב-10 בינואר יתכנסו כלכלני הבנק על מנת לקבל שוב את החלטת הריבית. לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג בקרב 43 כלכלנים, כולם סבורים כי הבנק יותיר את הריבית ברמה של 4%. טרישה עצמו, אשר אמר את הדברים בכנס שערכה המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של גרמניה, הדגיש כי אין לפרש את דבריו כרמז לגבי המדיניות המוניטרית העתידית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.