הקבלנים: הג'יפים משמשים אותנו לעבודה ולא לפנאי

התאחדות הקבלנים דורשת להחריג מהרפורמה טנדרים 4X4 המשמשים את מנהלי העבודה באתרי הבנייה
סיון איזסקו |

התאחדות הקבלנים פנתה אל רשות המיסים בדרישה להחריג מהרפורמה להעלאת שווי השימוש ברכב טנדרים 4X4 המשמשים את מנהלי העבודה באתרי הבנייה.

בהתאחדות מציינים כי מרבית מנהלי העבודה בחברות הבנייה והתשתיות עושים שימוש בטנדרים 4X4 במסגרת עבודתם. החברה רוכשת את הטנדרים למנהלי העבודה כרכב עבודה לצורך עבודתם בשטח ובשל הצורך להתנייד בדרכים שאינם סלולות. אולם, בשל מחירו היקר של הטנדר הוא מוגדר כרכב ברמה 6 , אשר במסגרת הרפורמה המתוכננת יעלה שווי השימוש של העובדים המשתמשים בו לכ- 6000 ₪ בחודש.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, ששימש עד לאחרונה כסגן הממונה על התקציבים באוצר, ציין כי העלאת שווי השימוש לבעלי טנדרים אינו מתקבל על הדעת. "מדובר ברכב עבודה , הלכה למעשה, ולא ברכב המשמש להנאה ובילוי. כל בעל טנדר היה מעדיף להשתמש בשעות הפנאי במכונית פרטית מפנקת ועל כן יש להחריג את הטנדרים מהחוק, כפי שנעשה למוניות , או לחילופין, לקבוע לטנדרים שווי שימוש של רכב מרמה 2".

גורדון מציין כי גם בעת שכיהן כסגן הממונה על התקציבים באוצר הביע בדיונים פנימיים את התנגדותו להעלאת שווי השימוש ברכב. לדבריו, זה לא נכון להגדיל את הנטל על מעמד הביניים, ועל מנת לטפל באי השוויון הנוצר בין עובדים עם רכב לעובדים ללא רכב, עדיף להפחית מיסים מעובדים שאינם מקבלים רכב במסגרת עבודתם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה