SDE הישראלית תבנה בזנזיבר תחנת כח מאנרגיית גלי ים
חברת אס.די.אי. תבנה בזנזיבר תחנת כח מאנרגיית גלי ים, לאחר שמחירי הדלקים הגבוהים אילצו את ממשלת זנזיבר לחפש מקור אנרגיה חלופי.
מהחברה נמסר, כי מדובר בטכנולוגיה חדשנית ומובילה בעולם. לדבריה, הזיהום העולמי והתחממות כדור הארץ כתוצאה משרפת דלקים הביאו להכרה שהמשאב הגדול ביותר בעולם ליצירת חשמל הנו גלי הים. המערכת בעלת הניצולת הגבוהה בעולם מהשיטה החדשה שהומצאה במחיר אטרקטיבי מאוד. לאס. די. אי. פטנטים בינלאומיים ופטנטים ברישום. עד היום החברה בנתה 8 מודלים שהוכיחו את עצמם והמודל האחרון הפיק KW/H40.
זנזיבר הוא אי גדול הממוקם באוקיינוס ההודי מול חופי אפריקה המזרחית. האי מקבל את אספקת החשמל שלו מטנזניה דרך כבל תת ימי העובר על קרקעית האוקיינוס ההודי. מזה זמן רב סובלים תושבי האי מאספקה לקויה וממחסור בחשמל. בנוסף, קיים חשש מתמיד מנזק לכבל שיוביל לניתוק האי מזרם החשמל. צריכת האנרגיה הנוכחית של זנזיבר היא MW 31.9 (אונגוזה 28 MW ופמבה 3.9 MW).
לפי התחזית ל-2010, צריכת האנרגיה תעלה ל-37.8MW באונגוזה ו-7.5MW בפמבה. העלייה הדרמטית במחירי הנפט, הדרישה הגוברת לחשמל והקושי בהעברתו מטנזניה אילצו את רשויות האי לחפש אחר מקור אנרגיה חלופי ויעיל יותר. 3000 מדענים מרחבי העולם קבעו חד משמעית שהתחממות כדור הארץ תלך ותגבר עקב שריפת דלקים. הנזק היום הוא נזק שנגרם ומתמשך מלפני 20 שנה. ברוב כדור הארץ התמעטו הגשמים. במיוחד באוסטרליה, דרום אמריקה, אסיה, אפריקה ומדינות המזרח התיכון.
שיטת אס.די.אי הינה שיטה חדשנית בעולם לייצור חשמל בעלות זולה. השיטה עמידה בתנאי מזג אוויר קשים וזאת בשונה משיטות שהיו מקובלות עד היום בעולם. אס.די.אי. מקושרת עם משרדי ממשלה, אוניברסיטאות וחברות גדולות במו"מ ברחבי העולם.
עלות הקמת MW 1 בטכנולוגיית אס.די.אי. הינה 600 אלף דולר לעומת פחם, אז העלות מגיעה ל-1.5 מיליון דולר. בגז מדובר בעלות של 900 אלף דולר, בסולרית - 3 מיליון דולר וברוח 1.5 מיליון דולר. בטכנולוגיה של אס.די.אי. הפקת החשמל הינה 1 סנט ל-KW/h בהשוואה לפחם - 3 סנט, גז - 3.5 סנט, סולרית - 12 סנט ורוח - 3.6 סנט.
עוד מציינים באס.די.אי, כי משבר האנרגיה כיום גדול יותר מאי פעם כתוצאה משריפת דלקים שגרמה להתחממות כדור הארץ. דלקים פחמיים מורכבים בעיקר מפחמן. כאשר הם נשרפים משוחרר פחמן אל האטמוספירה בעיקר בצורת דו תחמוצת הפחמן. כיום העולם מייצר בערך 5 מיליארד טונות של פחמן אל האטמוספירה כל שנה. כתוצאה מכך היתה עלייה קבועה ברמות האטמוספריות הגלובליות של דו תחמוצת הפחמן . עליה זו יחד עם גזים נוספים כולל מתאן ואוזון מהווה בעיה מכיוון שגזים אלו הם גזים של אפקט החממה - קרינה אינפרה אדומה שנוספה כלומר חום שהופץ מכדור הארץ לכן חום שבמקרה אחר היה אובד בחלל נלכד באטמוספירה, דבר שמביא לעליה בטמפרטורות.
בחברה מסבירים, כי כתוצאה מהתחממות כדור הארץ נוצר אסון אקולוגי: 4 תחנות כח גרעיניות נסגרו בשוויץ ו-7 נוספות בגרמניה. בכל רחבי ארצות הברית כבר יש מחסור בחשמל מכיון שלא נבנות תחנות פחמיות ואטומיות. כמו כן, בחצי הכדור הדרומי נוצר מחסור בחשמל בגלל התמעטות הגשמים וכתוצאה מכך, תחנות הידרו אלקטריות חדלו לפעול בגלל אי זרימת מים בנהרות. ארגון הבריאות העולמי קבע שמספר בני האדם, המתים כתוצאה מזיהום אוויר הוא גדול פי שניים ממספרם של אלו אשר נספים בתאונות דרכים ותאונות עבודה גם יחד.
באי.די.אס אומרים, כי המודל המסחרי הראשון עפ"י שיטה זו עבד מספר חודשים בהצלחה בנמל יפו. לשיטה מספר יתרונות והם נצילות גבוהה, אפשרות לוויסות ויכולת לאגור את האנרגיה שבגלי הים. המערכת שאס.די.אי. מציעה מייצרת, לדבריה, אנרגיה מתחדשת ונקיה - פתרון חלופי מושלם, כהגדרתה. החברה פיתחה תחנת כח שמייצרת חשמל מגלי הים. בגלי הים יש פוטנציאל לאנרגיה רבה יותר: פי 4 למטר רבוע מאשר ברוח. בעזרת אנרגיית הגלים שקיימת בחופי העולם, המערכת של אס.די.אי. יכולה לספק פי 500 מתצרוכת החשמל של כל תושבי כדור הארץ, כשהמחסור בחשמל בעולם הוא גדול מאוד ומתבטא במאות מיליארדי דולר.