טויוטה לנדקרוזר החדש - מלך השטח חוזר עם מחיר אטרקטיבי
יוניון מוטורס, יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווק הדור החדש של רכב השטח הפופולרי – טויוטה לנדקרוזר.
הדגם החדש שייקרא לנדקרוזר 250 מחליף את הלנדקרוזר היוצא שהיה שדרוג מתמשך לדגם בן למעלה מ 20 שנים. לאורך השנים היה הלנדקרוזר רכב השטח המבוקש ביותר בקרב הצרכנים, ומתחילת השקתו בישראל בשנת 1998 נמכרו למעלה מ 28,000 יחידות, מתוכן כ 90% עדיין נוסעות, על אף שהוא גם חביב גנבי הרכב.
שומר על יכולות שטח
הלנדקרוזר החדש מציג תפיסה חדשה ורעננה של עיצוב חיצוני ופנימי, אבל שומר על מאפייני שטח מובהקים כמו שלדת סולם, הילוך כח, נעילות דיפרנציאל מקוריות (מרכזית – בכל הדגמים, אחורית בחלק מהדגמים), בקרת משיכה מתקדמת, וזויות גישה ונטישה ראויות לרכב שטח. מרווח הגחון של הרכב לא מרשים עם 20.5 ס"מ בלבד במרבית הדגמים.
הלנדקרוזר החדש מיוצר רק בגירסת מרכב ארוכה עם שבעה מקומות, כאשר האורך הכולל עומד על 4.925 מטר, בסיס הגלגלים 2.85 מטר, רוחב של 1.98 מטר (1.94 מטר בדגם הכניסה) וגובה של 1.925 מטר.
הלנדקרוזר עושה שימוש במנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. ללנדקרוזר תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, וכמקובל במשפחת לנדקרוזר מאז שנת 2003, ההנעה כפולה קבועה, כלומר 4X4 כל הזמן. ללנדקרוזר יחסי העברה LOW (הילוכי כח), הוא שומר על עבירות בסיסית גבוהה, וניכר כי אנשי טויוטה יודעים היטב מה מצפים מהם הצרכנים שקונים רכב שמתהדר בשם 'לנדקרוזר'.
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ללנדקרוזר חישוקי 18'' למעט בדגם הסהרה סקיי הבכיר שמגיע עם חישוקי 20''. מידות הצמיגים מתחילות ב 245/70/18 לדגם הסלקט, 265/65/18 לדגמי הלקשרי, לימיטד סקיי ופירסט אדישן, וצמיגי 265/60/20 לסהרה סקיי.
צריכת הדלק הרשמית עומדת על מעט פחות מעשרה ק"מ לליטר בתקן WLTP.
בתחום הבטיחות ציידו בטויוטה את כל הדגמים בלא פחות מתשע כריות אוויר, יחד עם שלל מערכות עזר ומערכות בטיחות אקטיביות מודרניות מסדרת Toyota Safety Sense 3.0 הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
מחיר מפתיע לטובה
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ביוניון מוטורס הפתיעו לדעתי עם מחיר כניסה אטרקטיבי מאוד היום לדגם ה SELECT שיעלה החל מ 400.0 אש"ח, דגם ה LUXURY ישווק במחיר של החל מ 440.0 אש"ח, דגם ה LIMITED SKY ישווק החל מ 470.0 אש"ח, ה SAHARA SKI במחיר של 510.0 אש"ח, ואילו הגירסה המוגבלת הנקראת FIRST EDITION תימכר במחיר של 550.0 אש"ח.
בחודשים האחרונים החלו בטויוטה להציע ללקוחות מתעניינים לשריין מקום בהזמנות הראשונות בתמורה ל 2000 ₪, ועד עתה נרשמו (ושילמו את המקדמה) מעל 4000 לקוחות פוטנציאליים.
להערכתי הלנדקרוזר החדש עומד להיות להיט מכירות בסגמנט כלי הרכב שעולם 350.0 אש"ח ולמעלה מכך. מחיר הכניסה ללנדקרוזר החדש נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים מההערכות המוקדמות, ומדובר במחיר מצוין לדעתי.
עכברי השטח, אלו שבאמת מתכוונים לרכוש את הרכב על מנת לטייל איתו בנגב ולא בבתי קפה בהרצליה פיתוח יוכלו להסתפק בדגם הכניסה ובהפרש המחיר לשדרג את הרכב ולהתאים אותו לעבודת השטח. אחרים להערכתי ירכשו את דגמי הלקשרי והלימיטד סקי המאובזרים יותר. כך או כך – תחילת השיווק של הלנדקרוזר החדש היא בשורה משמחת בשוק רכבי השטח בעולם כולו, ובוודאי בישראל.
- 4.400,000 ש"ח "מפתיע לטובה"?? חחח. פרסום סמוי ...לא מפתיע (ל"ת)ג'יפאי 22/11/2024 18:09הגב לתגובה זו
- 3.100K$ הבזול (ל"ת)טירוף ישראלי 17/11/2024 10:00הגב לתגובה זו
- 2.יקר ולא יפה כמו הדגם הישן.אבל תמיד יקנו טויוטה (ל"ת)שי.ע 15/11/2024 22:45הגב לתגובה זו
- 1.400,000 ש"ח "מפתיע לטובה"?? חחח. פרסום סמויה (לא מפתיע) (ל"ת)רכב שטח פח 15/11/2024 14:05הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
