טויוטה לנדקרוזר החדש - מלך השטח חוזר עם מחיר אטרקטיבי
יוניון מוטורס, יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווק הדור החדש של רכב השטח הפופולרי – טויוטה לנדקרוזר.
הדגם החדש שייקרא לנדקרוזר 250 מחליף את הלנדקרוזר היוצא שהיה שדרוג מתמשך לדגם בן למעלה מ 20 שנים. לאורך השנים היה הלנדקרוזר רכב השטח המבוקש ביותר בקרב הצרכנים, ומתחילת השקתו בישראל בשנת 1998 נמכרו למעלה מ 28,000 יחידות, מתוכן כ 90% עדיין נוסעות, על אף שהוא גם חביב גנבי הרכב.
שומר על יכולות שטח
הלנדקרוזר החדש מציג תפיסה חדשה ורעננה של עיצוב חיצוני ופנימי, אבל שומר על מאפייני שטח מובהקים כמו שלדת סולם, הילוך כח, נעילות דיפרנציאל מקוריות (מרכזית – בכל הדגמים, אחורית בחלק מהדגמים), בקרת משיכה מתקדמת, וזויות גישה ונטישה ראויות לרכב שטח. מרווח הגחון של הרכב לא מרשים עם 20.5 ס"מ בלבד במרבית הדגמים.
הלנדקרוזר החדש מיוצר רק בגירסת מרכב ארוכה עם שבעה מקומות, כאשר האורך הכולל עומד על 4.925 מטר, בסיס הגלגלים 2.85 מטר, רוחב של 1.98 מטר (1.94 מטר בדגם הכניסה) וגובה של 1.925 מטר.
הלנדקרוזר עושה שימוש במנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. ללנדקרוזר תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, וכמקובל במשפחת לנדקרוזר מאז שנת 2003, ההנעה כפולה קבועה, כלומר 4X4 כל הזמן. ללנדקרוזר יחסי העברה LOW (הילוכי כח), הוא שומר על עבירות בסיסית גבוהה, וניכר כי אנשי טויוטה יודעים היטב מה מצפים מהם הצרכנים שקונים רכב שמתהדר בשם 'לנדקרוזר'.
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ללנדקרוזר חישוקי 18'' למעט בדגם הסהרה סקיי הבכיר שמגיע עם חישוקי 20''. מידות הצמיגים מתחילות ב 245/70/18 לדגם הסלקט, 265/65/18 לדגמי הלקשרי, לימיטד סקיי ופירסט אדישן, וצמיגי 265/60/20 לסהרה סקיי.
צריכת הדלק הרשמית עומדת על מעט פחות מעשרה ק"מ לליטר בתקן WLTP.
בתחום הבטיחות ציידו בטויוטה את כל הדגמים בלא פחות מתשע כריות אוויר, יחד עם שלל מערכות עזר ומערכות בטיחות אקטיביות מודרניות מסדרת Toyota Safety Sense 3.0 הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
מחיר מפתיע לטובה
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
ביוניון מוטורס הפתיעו לדעתי עם מחיר כניסה אטרקטיבי מאוד היום לדגם ה SELECT שיעלה החל מ 400.0 אש"ח, דגם ה LUXURY ישווק במחיר של החל מ 440.0 אש"ח, דגם ה LIMITED SKY ישווק החל מ 470.0 אש"ח, ה SAHARA SKI במחיר של 510.0 אש"ח, ואילו הגירסה המוגבלת הנקראת FIRST EDITION תימכר במחיר של 550.0 אש"ח.
בחודשים האחרונים החלו בטויוטה להציע ללקוחות מתעניינים לשריין מקום בהזמנות הראשונות בתמורה ל 2000 ₪, ועד עתה נרשמו (ושילמו את המקדמה) מעל 4000 לקוחות פוטנציאליים.
להערכתי הלנדקרוזר החדש עומד להיות להיט מכירות בסגמנט כלי הרכב שעולם 350.0 אש"ח ולמעלה מכך. מחיר הכניסה ללנדקרוזר החדש נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים מההערכות המוקדמות, ומדובר במחיר מצוין לדעתי.
עכברי השטח, אלו שבאמת מתכוונים לרכוש את הרכב על מנת לטייל איתו בנגב ולא בבתי קפה בהרצליה פיתוח יוכלו להסתפק בדגם הכניסה ובהפרש המחיר לשדרג את הרכב ולהתאים אותו לעבודת השטח. אחרים להערכתי ירכשו את דגמי הלקשרי והלימיטד סקי המאובזרים יותר. כך או כך – תחילת השיווק של הלנדקרוזר החדש היא בשורה משמחת בשוק רכבי השטח בעולם כולו, ובוודאי בישראל.
- 4.400,000 ש"ח "מפתיע לטובה"?? חחח. פרסום סמוי ...לא מפתיע (ל"ת)ג'יפאי 22/11/2024 18:09הגב לתגובה זו
- 3.100K$ הבזול (ל"ת)טירוף ישראלי 17/11/2024 10:00הגב לתגובה זו
- 2.יקר ולא יפה כמו הדגם הישן.אבל תמיד יקנו טויוטה (ל"ת)שי.ע 15/11/2024 22:45הגב לתגובה זו
- 1.400,000 ש"ח "מפתיע לטובה"?? חחח. פרסום סמויה (לא מפתיע) (ל"ת)רכב שטח פח 15/11/2024 14:05הגב לתגובה זו

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו, על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית
גם בשדה התעופה של סן חוזה
חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -1.39% , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה.
האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי
מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain,
אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.
הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם
החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.
המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".
- "החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
- גוגל מפסידה בערעור באירופה; תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי
וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור
בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.