טויוטה לנדקרוזר השקה
צילום: יח"צ טויוטה ישראל

טויוטה לנדקרוזר החדש - מלך השטח חוזר עם מחיר אטרקטיבי

יוניון מוטורס החלה הבוקר בשיווק הלנדקרוזר החדש. הטויוטה לנדקרוזר החדש, סדרה 250 למניין סדרות הלנדקרוזר של טויוטה מביא עיצוב רענן חיצוני ופנימי, ושומר על יכולות שטח אמיתיות וגבוהות. המחיר החל מ 400,000 ש"ח מפתיע לטובה. 
יואב פולס | (4)

יוניון מוטורס, יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווק הדור החדש של רכב השטח הפופולרי – טויוטה לנדקרוזר.

הדגם החדש שייקרא לנדקרוזר 250 מחליף את הלנדקרוזר היוצא שהיה שדרוג מתמשך לדגם בן למעלה מ 20 שנים. לאורך השנים היה הלנדקרוזר רכב השטח המבוקש ביותר בקרב הצרכנים, ומתחילת השקתו בישראל בשנת 1998 נמכרו למעלה מ 28,000 יחידות, מתוכן כ 90% עדיין נוסעות, על אף שהוא גם חביב גנבי הרכב.

שומר על יכולות שטח

הלנדקרוזר החדש מציג תפיסה חדשה ורעננה של עיצוב חיצוני ופנימי, אבל שומר על מאפייני שטח מובהקים כמו שלדת סולם, הילוך כח, נעילות דיפרנציאל מקוריות (מרכזית – בכל הדגמים, אחורית בחלק מהדגמים), בקרת משיכה מתקדמת, וזויות גישה ונטישה ראויות לרכב שטח. מרווח הגחון של הרכב לא מרשים עם 20.5 ס"מ בלבד במרבית הדגמים.

הלנדקרוזר החדש מיוצר רק בגירסת מרכב ארוכה עם שבעה מקומות, כאשר האורך הכולל עומד על 4.925 מטר, בסיס הגלגלים 2.85 מטר, רוחב של 1.98 מטר (1.94 מטר בדגם הכניסה) וגובה של 1.925 מטר.

הלנדקרוזר עושה שימוש במנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. ללנדקרוזר תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, וכמקובל במשפחת לנדקרוזר מאז שנת 2003, ההנעה כפולה קבועה, כלומר 4X4 כל הזמן. ללנדקרוזר יחסי העברה LOW (הילוכי כח), הוא שומר על עבירות בסיסית גבוהה, וניכר כי אנשי טויוטה יודעים היטב מה מצפים מהם הצרכנים שקונים רכב שמתהדר בשם 'לנדקרוזר'.

ללנדקרוזר חישוקי 18'' למעט בדגם הסהרה סקיי הבכיר שמגיע עם חישוקי 20''. מידות הצמיגים מתחילות ב 245/70/18 לדגם הסלקט, 265/65/18 לדגמי הלקשרי, לימיטד סקיי ופירסט אדישן, וצמיגי 265/60/20 לסהרה סקיי.

צריכת הדלק הרשמית עומדת על מעט פחות מעשרה ק"מ לליטר בתקן WLTP.

בתחום הבטיחות ציידו בטויוטה את כל הדגמים בלא פחות מתשע כריות אוויר, יחד עם שלל מערכות עזר ומערכות בטיחות אקטיביות מודרניות מסדרת Toyota Safety Sense 3.0 הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מחיר מפתיע לטובה

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ביוניון מוטורס הפתיעו לדעתי עם  מחיר כניסה אטרקטיבי מאוד היום לדגם ה SELECT שיעלה החל מ 400.0 אש"ח, דגם ה LUXURY ישווק במחיר של החל מ 440.0 אש"ח, דגם ה LIMITED SKY ישווק החל מ 470.0 אש"ח, ה SAHARA SKI במחיר של 510.0 אש"ח, ואילו הגירסה המוגבלת הנקראת FIRST EDITION תימכר במחיר של 550.0 אש"ח.

בחודשים האחרונים החלו בטויוטה להציע ללקוחות מתעניינים לשריין מקום בהזמנות הראשונות בתמורה ל 2000 ₪, ועד עתה נרשמו (ושילמו את המקדמה) מעל 4000 לקוחות פוטנציאליים.

להערכתי הלנדקרוזר החדש עומד להיות להיט מכירות בסגמנט כלי הרכב שעולם 350.0 אש"ח ולמעלה מכך. מחיר הכניסה ללנדקרוזר החדש נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים מההערכות המוקדמות, ומדובר במחיר מצוין לדעתי.

עכברי השטח, אלו שבאמת מתכוונים לרכוש את הרכב על מנת לטייל איתו בנגב ולא בבתי קפה בהרצליה פיתוח יוכלו להסתפק בדגם הכניסה ובהפרש המחיר לשדרג את הרכב ולהתאים אותו לעבודת השטח. אחרים להערכתי ירכשו את דגמי הלקשרי והלימיטד סקי המאובזרים יותר. כך או כך – תחילת השיווק של הלנדקרוזר החדש היא בשורה משמחת בשוק רכבי השטח בעולם כולו, ובוודאי בישראל.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    400,000 ש"ח "מפתיע לטובה"?? חחח. פרסום סמוי ...לא מפתיע (ל"ת)
    ג'יפאי 22/11/2024 18:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    100K$ הבזול (ל"ת)
    טירוף ישראלי 17/11/2024 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יקר ולא יפה כמו הדגם הישן.אבל תמיד יקנו טויוטה (ל"ת)
    שי.ע 15/11/2024 22:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    400,000 ש"ח "מפתיע לטובה"?? חחח. פרסום סמויה (לא מפתיע) (ל"ת)
    רכב שטח פח 15/11/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטורס היברידי. צילום רונן טופלברג

טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח. 

הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.

החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס.  מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.

שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.


KGM טורס היברידי. צילום רונן טופלברג

העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.

נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה