Voyah Courage. צילום יצרןVoyah Courage. צילום יצרן

Voyah Courage הקרוסאובר החשמלי החל מ - 195.0 אש"ח

'דלק מוטורס' השיקה את ה Voyah Courage, קרוסאובר חשמלי בסגמנט D החל מ 195.0 אש"ח. 

יואב פולס | (3)

דלק מוטורס יבואנית דגמי VOYAH לישראל (לאחר שרכשה את הפעילות מ'מטרו מוטור') השיקה את ה VOYAH COURAGE. על ה COURAGE קראתם כאן בביזפורטל לפני כחצי שנה כאשר 'דלק מוטורס' כינסה את השותפים העסקיים שלה מעולמות הליסינג וציי הרכב. קשה לנו להתאפק עם הקליעה המדויקת למחיר הרכב.  

ה COURAGE הוא קרוסאובר חשמלי מפואר מבית דונגפנג, פרימיום לדברי היצרנית. דונגפנג הוא אחד מארבעת היצרנים הגדולים בסין שבבעלות הממשלה, ומייצר מגוון רחב של כלי רכב, כלים מסחריים וצבאיים, מאז היווסדו בשנת 1969.

תעודת חובה
קטגוריה            קרוסאובר D-Suv
מימדים (מטר)    אורך 4.725 /רוחב 1.9 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.9
מספר מושבים    חמישה
הנעה                חשמלית, אחורית או הנעה כפולה
הספק ומומנט        הנעה אחורית - 288 כ"ס, 42.8 קג"מ / הנעה כפולה – 430 כ"ס, 63.2 קג"מ
סוללה וטעינה        77.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינה מהירה DC בהספק 200Kw
טווח ותקן            476 ק"מ להנעה האחורית, 446 ק"מ להנעה הכפולה
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 7. חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap
מחיר            195.0 אש"ח להנעה האחורית / 210.0 אש"ח להנעה הכפולה

        

Voyah Courage. צילום יואב פולס

 

ה COURAGE הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בסגמנט D-Suv הגדול, עם בסיס גלגלים של 2.9 מטר. העיצוב אגרסיבי משהו בחזית האטומה המנצנצת עם המון סמלי וויה קטנים. פס לד לכל רוחב החזית כשבמרכז זוהר לו לוגו המותג. מהצד נראה כי העיצוב מעט סטיישני, קורות מושחרות ומעין 'סנפיר' קטן בקורה האחורית. יחידות התאורה האחוריות משלבות את לוגו המותג ומחוברות עם פס לד לרוחב כל הרכב.

סביבת נהג נקיה עם צג לוח מחוונים צר וארוך 'מוחבא' בתוך הדשבורד מול הנהג, שנהנה גם מתצוגה עילית בגודל ''29. על מסילה אופקית נמצא מסך מולטימדיה ''15 שיכול לנוע לצידו הימני של הרכב או לחזור למרכז הדשבורד. קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי קיימת, ואילו עדכון לקישוריות לאנדרואיד אוטו אמור להתקבל בימים הקרובים. קונסולה מרכזית רחבה עם משטח טעינה אלחוטי, מתקן לכוסות / בקבוקים ותא חפצים גדול. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים ( 2.9 מטר).  


Voyah Courage סביבת נהג. צילום יואב פולס

ה COURAGE מגיעה כאמור בשתי גירסאות הנעה – גירסת הכניסה, Elegant בעלת הנעה אחורית, מנוע חשמלי יחיד בהספק של 288 כ"ס ומומנט של  42.8 קג"מ. גירסת ה Ultimate בעלת הנעה כפולה, 430 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ. שתי הגירסאות מצוידות בסוללה בקיבולת 80Kwh (ברוטו) / 77.3Kwh (נטו). הטווח עומד על 476 ק"מ להנעה האחורית ו – 446 ק"מ להנעה הכפולה. נתון זה הוא נתון יצרן ולא בתקן WLTP. את הסוללה של ה COURAGE ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 200Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רשימת האיבזור ארוכה, ולא נפרט את כולה, רק נציין כי גירסת הכניסה מצוידת במדף נשפל מול הנוסע, טעינה אלחוטית, הפעלה קולית, 13 רמקולים פנימיים ועוד ארבעה רמקולים חיצוניים לשמיעת המוסיקה האהובה עליכם גם בפיקניק, עדכוני OTA, אפליקציה השולטת במערכות הרכב השונות, ריפוד דמוי עור ידידותי לאלרגיים, סינון גזים אוטומטי, סכי שמש שקופים למחצה, מראות מתקפלות ועוד.

דגם ה Ultimate מצויד בנוסף במתלים אקטיביים המסונכרנים עם מצלמה יעודית הסוקרת את פני השטח, חימום למושבים האחוריים ועוד.


Voyah Courage. צילום יואב פולס

בתחום הבטיחות ציידו ב VOYAH את ה COURAGE במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, שש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ניטור נהג ועוד. ציון איבזור הבטיחות 7, ובנוסף חמישה כוכבי בטיחות (המקסימום) ב EuroNcap.

ה COURAGE משווקת במחיר של 195.0 אש"ח לדגם ה Elegant ו – 210.0 אש"ח לדגם ה Ultimate. לעניות דעתי זה מקרה מובהק בו עדיף להוסיף את התוספת לדגם הבכיר ולקבל מערכת מתלים אקטיבית ושאר תופינים.

עוד על ה COURAGE לאחר מבחן ממצה למכונית.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 23/07/2025 19:45
    הגב לתגובה זו
    נראה רכב באמת טוב.לדעתי אקנה אותה על פני האקספנג גי 6
  • 1.
    איפה אפשר לקנות אותו או עושים נסיעת מבחן (ל"ת)
    מיקי 22/07/2025 11:45
    הגב לתגובה זו
  • אצל היבואן. דלק מוטורס. (ל"ת)
    אנונימי 22/07/2025 21:02
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?